אחרי קרוב לשנה: גרמניה הסירה את ישראל מרשימת "מדינות סיכון" לקורונה

משמעות ההחלטה היא כי ישראלים שזכאים להיכנס למדינה (לא תיירים) לא יצטרכו להיות בבידוד אחרי ההגעה • עדיין ישנה חובה להציג בדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות לפני העלייה למטוס שינחת בגרמניה

אנשים מסתובבים בירושלים בתקופת הקורונה / צילום: Associated Press, Maya Alleruzzo
אנשים מסתובבים בירושלים בתקופת הקורונה / צילום: Associated Press, Maya Alleruzzo

גרמניה הסירה היום (ו') את ישראל מרשימת המדינות המסוכנות בשל נגיף הקורונה. כך הודיע מכון רוברט קוך בהודעה רשמית שפורסמה באתר האינטרנט שלו. משמעות ההחלטה היא כי מי שנכנסי לגרמניה מישראל לא יצטרך יותר להיות בבידוד של עשרה ימים (או חמישה ימים שבסופם בדיקת קורונה שלילית). נכון לעכשיו, רק ישראלים בעלי אישור תושבות, דרכון אירופי או אישור מיוחד שהתקבל מהרשויות יכולים להיכנס לגרמניה, וכניסה למטרות תיירות אינה מותרת. הרשויות בגרמניה עדיין דורשות מכל מי שנכנס למדינה בטיסה להציג לפני העלייה למטוס בדיקת קורונה שלילית שנעשתה ב-48 השעות האחרונות, כולל ישראלים. ההגדרה החדשה תהיה תקפה ממחר (ש') בחצות.

בעבר הבהיר מכון רוברט קוך כי הקריטריון העיקרי לכניסה לרשימה הוא שיעור התחלואה ל-100 אלף בני אדם על פני שבוע. בישראל עומד השיעור על כ-40 מקרים, פחות מהרף המקסימלי שהוא כ-50 מקרים. המצב בישראל השתפר באופן דרמטי בשבועות האחרונים, בעקבות מבצע החיסון המקיף. בגרמניה עומד שיעור המקרים נכון לימים האחרונים על כ-105. נכון לעכשיו, גרמניה ורוב מדינות אירופה אינן מכירות בחיסונים שנעשו בישראל (או בכל מדינה אחרת) כנימוק להימנע מבידוד, אך משמעות ההחלטה היום היא כי ישראלים בעלי אפשרות להיכנס לגרמניה לא יצטרכו להיות בבידוד אחרי כניסתם.

בין ינואר למרץ 2021 הוכרזה ישראל כ"מדינה בסיכון גבוה" לקורונה בעקבות התפרצות הגל השלישי של המגפה במדינה. מיולי 2020 ועד ינואר הוכרזה ישראל כמדינה בסיכון להדבקה. משמעות הצעד היום היא למעשה ביטול הבידוד הדרוש לישראלים אחרי קרוב ל-10 חודשים. ישראל מצטרפת בכך לרשימה מצומצמת מאוד של מדינות, ביניהן ניו-זילנד, סין, סינגפור ואוסטרליה.