בחסות פוקס: הרשת הדנית Flying Tiger עושה עלייה לישראל

קבוצת האופנה שבשליטת הראל ויזל מרחיבה את הפורטפוליו שלה, וחתמה על הסכם עקרונות עם בעלי המותג, חברת זברה, במסגרתו היא תקבל זיכיון בלעדי להפעלת רשת חנויות של המותג בישראל ואתר אונליין

חנות של רשת פליינג טייגר בקופנהגן / צילום: שני מוזס
חנות של רשת פליינג טייגר בקופנהגן / צילום: שני מוזס

קבוצת פוקס  מביאה את רשת המוצרים המעוצבים פליינג טייגר (Flying Tiger Copenhagen) לישראל. קבוצת האופנה שבשליטת הראל ויזל מרחיבה את הפורטפוליו שלה, וחתמה על הסכם עקרונות עם בעלי המותג, חברת זברה, במסגרתו היא תקבל זיכיון בלעדי להפעלת רשת חנויות של המותג בישראל ואתר אונליין. מדובר במותג נוסף אותו תצרף קבוצת פוקס לפורטפוליו הרחב שלה, הכולל שורה ארוכה של מותגים בתחום האופנה, הבית, הספורט והטיפוח.

רשת פליינג טייגר הוקמה ב-1995, ומשרדיה הראשיים ממוקמים בקופנהגן, דנמרק. הרשת מפעילה למעלה מ-900 חנויות בכ-28 מדינות באירופה ובאסיה. הרשת ידועה בקו העיצובי הנחשב שלה, ובכך שמוצריה מתומחרים ברמות מחיר נמוכות.

הרשת מתאפיינת ב"קונספט עיצובי ייחודי", למכירה של מוצרי לייף סטייל ממגוון קטגוריות, המתחדשים באופן תדיר, ובדגש על עיצוב ייחודי וטרנדי של המוצרים. בחנויות נמכרים, בין היתר, מוצרים לבית ולמשרד, צעצועים, אביזרים לפנאי ולמסיבה, מוצרי אלקטרוניקה, ג'אדג'טים, אביזרי אופנה וערכות יצירה.

במסגרת ההסכם של פוקס מול הרשת מצוין כי תקופת הזיכיון של כל חנות תהיה למשך 5 שנים עם אופציה של החברה להאריך את התקופה ל-5 שנים נוספות. בהתאם, תקופת הסכם הזיכיון תהיה עד למועד הפקיעה של תקופת הזיכיון ביחס לחנות האחרונה שתיפתח, כשפוקס מציינת כי "הבלעדיות מותנית בעמידה בכמות ובקצב פתיחת חנויות".

עוד במסגרת ההסכם, פוקס תרכוש את המוצרים ישירות מפליינג טייגר או מספקים מורשים, ותשלם לפליינג טייגר בתמורה למתן הזיכיון שיעור חודשי מסך המכירות כפי שהוגדר בהסכם.

קבוצת האופנה פוקס מפעילה שורה ארוכה של מותגים בתחום ההלבשה, הלבשת הבית, הטיפוח והספורט תחת שורה ארוכה של מותגים, וביניהם פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, מנגו, ללין, נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט. לאחרונה הכריזה פוקס על שותפות עם הוט לטובת הקמת רשת מוצרי סלולר תחת השם "רד", בשליטת הוט (51%).

בסיכום 2020 הפעילה פוקס 746 חנויות, תוספת של 26 חנויות לעומת 2019, וזאת לאחר סגירות ואיחודים של 10 חנויות. מתוכן 3 חנויות של המותג פוקס, חנות אחת של המותג פוקס הום ו-6 חנויות של קבוצת אורבן שפעילותה בישראל נסגרה באוגוסט 2020. הקבוצה מעסיקה כ-8,605 עובדים.