בנט לקראת פגישתו עם נתניהו: "יכולתי לשבת בכסא ראש הממשלה כבר עכשיו"

שעה קלה לפני פגישתם של ראש הממשלה ויו"ר ימינה, יצא בנט במסר מרגיע מצד אחד לנתנהו, ומצד שני לא שלל אפשרות של הקמת כל ממשלה במטרה למנוע בחירות חמישיות • "הקרקס הזה של בחירות חמישיות מסמן לאויבים שלנו שאנחנו בהתפרקות"

נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון
נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, צפוי להיפגש בצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כחלק מהמשך המשא ומתן בין השניים. שעה קלה קודם לפגישה אמר בנט בפתח ישיבת סיעת ימינה כי "אמרתי למר נתניהו, ואני אומר גם פה, שהליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית". אולם לאחר מכן, שוב לא שלל את התרחיש של הקמת כל ממשלה אחרת במטרה למנוע בחירות מספר חמש.

"כפי שאתם יודעים, יכולתי לשבת בכסא ראש הממשלה כבר עכשיו, אם זו הייתה המטרה שלי. ישראל צריכה להתמקד בחבלה באויבים ולא בחבלה בעצמה. והקרקס הזה של בחירות חמישיות מסמן לאויבים שלנו שאנחנו בהתפרקות", אמר בנט, והוסיף כי "המחנות הם לא ימין ושמאל עכשיו, המחנות עכשיו זה מחנה האנשים עם האחריות שפועלים בכל הכוחות כדי להקים ממשלה ומחנות האנשים שבשם ערכים נשגבים מטרפדים את זה".

בנט ציין כי יפעל כדי למנוע בחירות נוספות ויפעל נגד מי שיפעל בעצמו כדי לקדם אותן. נראה היה שמטרת דבריו של בנט היו לרצות את הבייס הימני רגע לפני פגישה נוספת עם נתניהו, ולהראות בניגוד לפרסומים השונים כי הוא מגיע למו"מ בגוש הימין עם רצון להיות חלק ממשלת ימין אם תוקם כזו.

בנט אמר כי "אנחנו נפעל בכל הכח ובכל המאמצים למנוע אסון של בחירות חמישיות. יש לא מעט דרכים יצירתיות ורעיונות יצירתיים להביא לזה, אבל בשביל זה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר מוחלט. פייק ניוז. לא דרישות ימינה ולא שום תפקיד מהווה חסם להקמת ממשלה.

"המחנות הם לא ימין ושמאל עכשיו. הם לא כן ביבי או לא ביבי או 'שינוי'. המחנות עכשיו זה אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה. מול מחנה ההפקרות של אנשים שבשקט, ובשם אידיאלים נשגבים כביכול מטרפדים את זה. זה הסיפור עכשיו. רדו מהעץ. מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה ימצא אותי כבן ברית נמרץ ויצירתי. מי שיפעל למען סלילת הדרך לבחירות חמישיות ימצא אותי ואותנו נלחמים בו בכל כוחנו".