רצף מועדי האביב

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות לשעבר, על חגי האביב: "מזכירים לנו מי אנחנו ומדוע אנחנו כאן" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד  

"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים, לשמר בזיכרון הקולקטיבי את זוועות השואה, לדמיין את מלחמת תש"ח ואת המלחמות שלצערנו אירעו אחריה, ולחגוג את עצמאות ישראל בזיקוקי הדינור וצמר גפן מתוק.

"האביב הישראלי, על ארבעת מועדיו - פסח, יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות - מזכיר לנו מי אנחנו ומדוע אנחנו כאן. זהו רצף שמעורר בי רגשות סותרים ותחושה של קדושה. הוא מחבר אותי לרצון להילחם בסבל, שהוא מהות המקצוע שלי כרופאה, לזיכרונות ילדות ולהיסטוריה המשפחתית שלי. לאבי איתן ז"ל, דור שישי לבוני הארץ ויליד מטולה, ולאמי דינה ז"ל, שעלתה לחולות תל אביב מריגה הקרה בהיותה ילדה קטנה. שניהם מלוחמי הפלמ"ח.

מטס חיל האויר / צילום: Shutterstock
 מטס חיל האויר / צילום: Shutterstock

"לאנשים שרוצים להבין מה זו ישראל אני ממליצה להגיע לכאן בדיוק בתקופה הזו של השנה. השנה האירועים האלה נושאים עבורי משמעות נוספת, בצל הקורונה. הם מזכירים לנו את מורכבותה של האוכלוסייה הישראלית, את הגוונים הרבים והתרבויות שבה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"הקורונה הציפה את אי השוויון, וכור ההיתוך הישראלי עמד למבחן מיוחד השנה. שוב ראינו את הקבוצות שבתוכנו: חרדים, ערבים, עולים וותיקים, קשישים, ילדים ונוער, אוכלוסיות חזקות וחלשות, עמידות ורגישות. על כל אלו, לעת הזו ובזכות החיסונים, אנו חוגגים שוב את היציאה מעבדות וריחוק לחירות ושגרה".