אבא שלי

נשיאת ביהמ"ש המחוזי מרכז לשעבר הילה גרסטל נזכרת באביה: "אבא ידע שאין לנו ארץ אחרת, וכך חינך אותנו" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד  

"אבי היה ניצול שואה. יליד לודג' שנערותו עברה בגטו לודג', באושוויץ-בירקנאו ובמחנה לעבודות כפייה. שנים של גיהינום. הוא ניצל.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"אבא עלה ארצה אחרי המלחמה לארץ שאין לנו אחרת במקומה. זמן לא רב אחרי כן גויס להגן עליה. אבא ידע שאין לנו ארץ אחרת, וכך חינך אותנו. הוא הקים משפחה עם אימא, אף היא ניצולת שואה שהנאצים לא עשו לה שום הנחה, אך לא הצליח להגיע ללידת בנו הבכור (אחי) בשל שירותו הצבאי בזמן מלחמת השחרור, בנגב הנצור.

תמונה פרטית
 תמונה פרטית

"אוד מוצל היה. אוד שהצליח להשתחרר מכבלי הנאצים והגיע לכאן בחוסר כל, חומרי ורגשי. הגיע לכאן כדי להילחם במלחמת השחרור כתותחן, כדי שתהיה לנו מדינה עצמאית, חופשית ושוויונית, המושתתת על יסודות חירות, צדק ושלום. על יסודות של כבוד הדדי, אמת, צניעות, נתינה, יושר ויושרה.

"אבא שלי נלחם על הקמת המדינה, פשוטו כמשמעו. אהב את המדינה, פשוטו כמשמעו. לא עטף את אהבתו בקלישאות. יישם בחייו את הערכים שלמענם נלחם - כך גם חינך אותנו. אבא היה ישראלי, כמו שישראלי אמור להיות. ואנחנו נותרנו עם געגוע לאבא, ולישראלי שאמור להיות".