אופירה אסייג מתגאה: האחדות מנצחת את השוני

מגישת הטלוויזיה והרדיו אופירה אסייג על האחדות למרות השוני: "בשעת קושי אנחנו מלוכדים, ואנחנו לעולם נגן על עצמנו ונחזק אחד את השני" • מה ישראלי בעיני, פרויקט מיוחד 

"ערב יום העצמאות 2021, ועדיין הוויכוח בין המזרחים לאשכנזים חי וקיים לצערי.

"נולדתי בדימונה, אהובתי הנצחית, שם קבורים הוריי זיכרונם לברכה, אלי וסוזי אסייג. מאז ועד היום נשאלתי אלפי פעמים 'תגידי, את מרוקאית אמיתית או חצי כוח?'. אני צוחקת. מעולם לא הרגשתי גזענות, וגם אם הייתה כזאת בסביבתי, התייחסתי אליה כאילו לא שמעתי - כי בסוף אנחנו עם אחד.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"הזיכרון ההיסטורי שלי, שלך וגם שלך מותיר בנו כישראלים שאלה בלתי ברורה: האם אתה מזרחי או אשכנזי? אני נשואה לאשכנזי, והילדים שלי - אמלי, אריאל ואייל - קיבלו גם ממני וגם ממנו. כשמגיעים אלינו חברים, הם צוחקים עם ילדיי: אז רגע, מה אתם, מרוקאים או אשכנזים? אנחנו צוחקים כי זו שאלה מ-ט-ו-ר-פ-ת, שאני שומעת מבית ומבחוץ.

אופירה אסייג עם ילדיה / צילום: תמונה פרטית
 אופירה אסייג עם ילדיה / צילום: תמונה פרטית

"לשמחתי, ביום עצמאות זה אני מרגישה יותר ישראלית מתמיד, כי אין על הלב הענק שלנו כעם ישראל, במיוחד לאחר שנת הקורונה. זה הכי ישראלי לשאול אם אתה מזרחי או אשכנזי, אבל בשעת קושי אנחנו מלוכדים, ואנחנו לעולם נגן על עצמנו ונחזק אחד את השני.

"השנה הזאת נוכחתי לדעת מקרוב כמה כוח יש לנו ביחד כשאם חד הורית מבקשת עזרה, כשמבוגר ערירי בוכה שאין לו אוכל, כשילדה מבקשת לעזור להוריה ולעוד עסק שקרס, ויש לו אותנו. אני גאה להיות ישראלית לאור הערכים שההורים שלנו וההיסטוריה שלנו הנחילו בנו: עם אחד, עם חזק, ולא משנה אם אתה מזרחי או אשכנזי, אחי".