עוד ישראלית בדרך להנפקה בניו יורק: סימילארווב חשפה נתונים

מהתשקיף שפרסמה החברה עולה שהכנסותיה צמחו ב-33% בשנה האחרונה ומסתכמות כיום בקצב שנתי של כ-107 מיליון דולר

אור עופר / צילום: רותם כנעני
אור עופר / צילום: רותם כנעני

הפריחה של חברות הטכנולוגיה שולחת עוד חברה ישראלית לניסיון הנפקה משמעותי: חברת סימילרווב (SimilarWeb) המודדת את התנהגות הגולשים בדיגיטל, מקדמת הנפקה ראשונה של מניותיה בבורסת ניו יורק ומכוונת לשווי של 1.5-2 מיליארד דולר. 

החברה הגישה מסמך רישום לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) ולנאסד"ק. בחברה מדגישים כי מספר המניות שיוצעו וטווח המחירים להנפקה טרם נקבע. סימילרווב מבקשת לרשום את מניותיה בניו יורק תחת הסימול SMWB.

ג׳יי פי מורגן וסיטיגרופ ישמשו חתמים מובילים בהנפקה, לצד ברקליס וג'פריס שישמשו כחתמים נוספים. JMP Securities, אופנהיימר ושות׳ לצד וויליאם בלייר ישמשו כשותפים מנהלים.

סימילרווב, אותה מנהל של אור עופר שהוא גם ממייסדי החברה, גייסה עד כה כ-240 מיליון דולר, מחצית מהם באוקטובר האחרון אז התייחס עופר לגיוס ולביצועי החברה בתקופת הקורונה ואמר לגלובס: "שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים - הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה". את הגיוס האחרון של החברה הובילו ION Crossover Partners וויולה צמיחה.

מהתשקיף שפרסמה החברה עולה שהכנסותיה צמחו ב-33% בשנה האחרונה ומסתכמות כיום בקצב שנתי של כ-107 מיליון דולר.

ב-2020 הסתכמו הכנסות סימילארווב בכ-94 מיליון דולר, ההפסד התפעולי שלה עמד על כ-19 מיליון דולר ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי של כ-22 מיליון דולר. 

סימילרווב פיתחה פלטפורמה שבוחנת ומקטלגת התנהגויות גולשים באתרים השונים, ומשתמשת בנתונים שנאספו לצורך חיזוי התנהגותם העתידית של הגולשים. הפלטפורמה והכלים של החברה משמשים בין היתר ניטור תנועה באתרי התוכן, ובעולם השיווק מאפשרת הפלטפורמה לנתח התנהגות לקוחות ברשת תוך השוואתם לביצועי מתחרים. הטכנולוגיה של סימילרווב אוספת מידע ממאות מקורות מידע ברשת ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים של למידת מכונה כדי לספק תמונה של הפעילות דיגיטלית בזמן אמת.

כמו רוב חברות הדיגיטל, חווה סימילרווב פריחה בשנה האחרונה כתוצאה ממשבר הקורונה שפוקד את העולם: משבר ששינה באופן מהותי גם את דפוסי צריכת התוכן של הצרכנים בשוק הבידור והחדשות וגם את כל דפוסי הצריכה הקשורים במסחר מקוון. משבר הקורונה סגר עשרות מיליוני אנשים בבית בכל רחבי העולם, האט את פעילות המסחר המסורתי מבוסס הנדל"ן, ובמקביל הגביר באופן משמעותי את צריכת התוכן על ידי צרכנים שמצאו עצמם עם יותר זמן פנוי והאיץ את חדירת המסחר המקוון אפילו בקרב פירמות שלא מיהרו עד אז להשקיע משאבים בתחום.