מהסופ"ש הקרוב: מתרחבות שעות הפעילות של מעבר הגבול טאבה

מסוף השבוע הקרוב ייפתח המעבר ליציאת ישראלים לסיני וכניסתם מסיני גם בימים שישי ושבת • שעות הפעילות עדיין יישארו מוגבלות, כאשר המעבר יתאפשר מהשעה 08:00 עד 16:00

מעבר הגבול בטאבה / צילום: יוד צילומים
מעבר הגבול בטאבה / צילום: יוד צילומים

עם ביטול המכסות והמגבלות על המבקשים לצאת לסיני, יתרחבו גם שעות הפעילות של מעבר הגבול טאבה: מסוף השבוע הקרוב ייפתח המעבר ליציאת ישראלים לסיני וכניסתם מסיני גם בימים שישי ושבת.

המעבר פועל רק בימים ראשון עד חמישי. גם עם הפתיחה המחודשת בסופ"ש, שעות הפעילות של מעבר הגבול עדיין יישארו מוגבלות, כאשר המעבר יתאפשר מהשעה 08:00 עד 16:00.

שינוי נוסף שנכנס לאחרונה באשר לפתיחת המעבר נוגע להסרת המגבלה שאפשרה בתחילה רק למחוסנים/מחלימים לצאת לסיני. כעת, הקלות שהגיעו בעקבות עתירה שהוגשה (והתקבלו לפני קיומו של הדיון) מבטלות את המגבלה הזו, כמו גם את מכסת ה-300 עוברים ביום שנקבעה בתחילה. נציין כי בימים שהמעבר פעל תחת מגבלה זו - לא מוצתה המכסה.

מה שעדיין מגביל את מספר העוברים במקום היא הדרישה להקפיד על מגבלות התו הסגול, בכללן שמירה של מרחק של שני מטרים בין השוהים במעברי הגבול, לרבות נתב"ג ומעבר טאבה.

כל העוברים נדרשים לרכוש מראש אגרה בסך של 101 שקל באתר של רשות שדות התעופה ולבצע בדיקות קורונה לפני היציאה מישראל, לפני החזרה ארצה ובדיקה נוספת במעבר הגבול לאחר הכניסה לישראל.