נכסים ובניין עוקפת את פרנקל: חוזרת לעמדת שליטה בחברת הנדל"ן המניב גב-ים

נכסים ובניין, שמחזיקה כיום ב-29.9% ממניות גב-ים, סיכמה עם חברת כלל ביטוח ועם בית ההשקעות מיטב דש על רכישה של עוד 13%-14% ממניות גב-ים תמורת 800-850 מיליון שקל

בניין גב-ים בהרצליה / צילום: איל יצהר
בניין גב-ים בהרצליה / צילום: איל יצהר

חברת נכסים ובניין חוזרת לעמדת שליטה בחברת הנדל"ן המניב גב-ים ועוקפת את איש העסקים אהרון פרנקל, שביקש להשתלט על גב-ים באמצעות שורה של עסקאות עם גופים מוסדיים.

נכסים ובניין, שמחזיקה כיום ב-29.9% ממניות גב-ים, סיכמה עם חברת כלל ביטוח ועם בית ההשקעות מיטב דש על רכישה של עוד 13%-14% ממניות גב-ים תמורת 800-850 מיליון שקל. בעקבות העסקה תגדל שיעור ההחזקה של נכסים ובניין בגב-ים לרמה של 43%-44% והיא תהפוך לבעלת המניות הגדולה בה.

את העסקה הוביל יו"ר הדירקטוריון החדש צחי נחמיאס, שמוביל את קבוצת המשקיעים שהשתלטה על חברת דסק"ש (החברה האם של נכסים ובניין). בתמורה לרכישת המניות, תשלם נכסים ובניין למוכרים בהקצאת מניות של עצמה, במניות חברת סלע קפיטל נדל"ן שבבעלותה, וכן במזומן.

באמצעות המהלך המפתיע, מסכל כאמור נחמיאס את נסיונו של אהרון פרנקל להשתלט על גב-ים. פרנקל רכש בשנה האחרונה 25% ממניות גב-ים ומחזיק באופציה שקיבל ממגדל ומגופים מוסדיים נוספים לרכישה של כ-10% נוספים מהחברה.