וויז אייר משיקה טיסה לאבו דאבי, גאלף אייר מתחילה למכור כרטיסים

גם אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של דובאי והחברה הגדולה ביותר באיחור האמירויות, תכריז בקרוב על השקת קו לת"א

השקת הטיסה הראשונה של וויזאייר מאבו דאבי לתל אביב בנתב"ג / צילום: יוסי אלוני, יח"צ
השקת הטיסה הראשונה של וויזאייר מאבו דאבי לתל אביב בנתב"ג / צילום: יוסי אלוני, יח"צ

יום של פעילות ערה בתעופה עבור הנוסע הישראלי: הבוקר (א') נחתה הטיסה הראשונה של וויז אייר מאבו דאבי בתל אביב. וויז אייר אבו דאבי היא חברת תעופה שנמצאת בבעלות משותפת של חברת הלואו קוסט מהונגריה וויז אייר ושל ממשלת אבו דאבי. החברה מפעילה טיסות מהאב (בסיס) באבו דאבי באמצעות מטוסי האיירבוס A321 ניאו שמוצבים בשדה התעופה הבינלאומי של בירת האמירויות. 

קו תל אביב-אבו דאבי של וויזאייר / צילום: יוסי אלוני, יח"צ
 קו תל אביב-אבו דאבי של וויזאייר / צילום: יוסי אלוני, יח"צ

החברה מתכננת להפעיל שלוש טיסות שבועיות בקווים לתל אביב עד לסוף חודש אפריל, כאשר על-פי התוכנית, התדירות תעלה לטיסה יומית מחודש מאי. מחירי ההשקה של וויז אייר מתחיל ב-89 שקל לכרטיס טיסה (בלי כבודה ותוספות). וויז אייר מצטרפת לחברת התעופה הלאומי של אבו דאבי, איתיחאד איירוויז, שחנכה את הטיסות שלה בקו רק לאחרונה.

על הטיסה שנחתה הבוקר בנתב"ג היה גם מנכ"ל וויז אייר אבו דאבי, קיס וואן שייק, שאמר כי "החיבור בין המדינות הינו אירוע היסטורי, שיוצר אפשרויות חדשות למטיילים לטוס במחירים אטרקטיביים, והזדמנויות חדשות לתעשיות התיירות של אבו דאבי וישראל". 

מנכ"ל וויז אייר אבו דאבי, קיס וואן שייק וצוות האוויר / צילום: יוסי אלוני, יח"צ
 מנכ"ל וויז אייר אבו דאבי, קיס וואן שייק וצוות האוויר / צילום: יוסי אלוני, יח"צ

גם חברת התעופה הלאומית של בחריין, גאלף אייר, נערכת לפתיחת הקו שלה לתל אביב ב-3 ביוני. החברה מכריזה על פתיחת המכירה לטיסות שיופעלו בין מנאמה (בירת בחריין) לתל אביב.

לפי הודעה של טל תעופה, המייצגת את גאלף אייר בישראל, הטיסה מתל אביב לבחריין תמשך כשעתיים וחצי, והמחיר ההתחלתי עומד על 300 דולר. הטיסות יופעלו בשלב ראשון בתדירות של פעמיים בשבוע (בימים שני וחמישי). הטיסות יופעלו במטוס Airbus A320neo עם שתי מחלקות שירות: מחלקת עסקים ובה 16 מושבים (מחיר הכרטיס בעסקים יתחיל ב-1,300 דולר); ומחלקת תיירים המונה 120 מושבים.

בדומה לחברות התעופה מאיחוד האמירויות, גם חברת התעופה הלאומית של בחריין רואה את הפוטנציאל לטיסות ההמשך עבור התייר הישראלי, בדגש על יעדים במזרח הרחוק. כך לדוגמה, טיסות לבנגקוק מתל אביב, כולל עצירה בבחריין, יחלו בכ-660 דולר, טיסות לקולומבו (סרי לנקה) יחלו מ-550 דולר, למנילה מ-860 דולר, ולמלדיביים מ-770 דולר.

מי שתכריז בקרוב על השקת הקו לתל אביב היא החברה הגדולה ביותר באיחור האמירויות: אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של דובאי. כיום מפעילה החברה-האחות פליי דובאי טיסות ישירות מתל אביב (בקוד משותף עם אמירייטס), אבל גם אמירייטס צפויה להיכנס לתחרות בקרוב.

אמירייטס מגייסת עובדים בישראל ואף ביקשה סלוט (חלון המראה ונחיתה) מהרשויות בישראל לטיסות מ-19 במאי. כבר נקבעו מספרי הטיסות בקו EK931/2 ואפילו שעות ההמראה והנחיתה, אלא שבאמירייטס מכחישים כי זה אכן מועד ההשקה. בתגובה לגלובס נאמר כי "חברות תעופה מבקשות סלוטים בנמלי תעופה בכל העולם, אלא שזה לא אומר שהן יבצעו טיסות בפועל באותם מועדים. בשלב זה אין לנו מה להכריז".