במקביל להנפקת ריטיילורס: פוקס מקדמת הנפקה של טרמינל איקס

ההנפקה מיועדת בעיקר למשקיעים זרים • גורמים בשוק העריכו כי טרמינל איקס מעוניינת לגייס כ-200-300 מיליון שקל לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף"

עמוד הבית באתר טרמינל איקס / באדיבות טרמינל איקס
עמוד הבית באתר טרמינל איקס / באדיבות טרמינל איקס

קמעונאית האופנה פוקס מבקשת לנצל את הגאות בשוק ההנפקות הראשוניות בתל אביב ובד בבד עם הנפקתה הצפויה של חברת מותגי הספורט ריטיילורס בשבועות הקרובים, היא החלה לקדם הנפקה ראשונית גם של פעילות האונליין שלה - אתר המכירות טרמינל איקס, שבו מחזיקה פוקס כ-60% מהמניות.

בפוקס, הנמצאת בשליטת משפחת ויזל ומנוהלת על ידי הראל ויזל, מדגישים כי טרמינל איקס נמצאת בשלב ראשוני של בחינת ההנפקה, וכי מבנה ההנפקה, עיתויה, שווי החברה, היקפה ותנאיה טרם נקבעו. ההנפקה, אם תצא לפועל, תתבצע על בסיס דוחות הרבעון הראשון או המחצית הראשונה של 2021, כלומר בעוד מספר חודשים. למרות שמניות החברה יירשמו למסחר בתל-אביב, ההנפקה מיועדת בעיקר למשקיעים זרים. גורמים בשוק העריכו כי טרמינל איקס מעוניינת לגייס כ-200-300 מיליון שקל לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף". את ההנפקה מובילה ווליו בייס חיתום.

לנוכח ההתפתחויות החיוביות בפוקס, שהפכה לליגה משלה בענף האופנה המקומי, זינקה מניית החברה בשנה האחרונה ב-275% ושוויה של החברה הגיע לכ-5.7 מיליארד שקל .

טרמינל איקס, שהוקם ב-2017, הוא אתר רב-מותגי בתחום האופנה והלייף סטייל, במסגרתו נמכרים מותגים הנמנים עם מותגי החברה, מותגים בינלאומיים ומקומיים של חברות חיצוניות ומותג פרטי. מלבד פוקס מחזיקים אנשי העסקים עידן עופר ואודי אנג'ל בכ-26.5% מהמניות (בחלקים שווים, באמצעות חברה פרטית שלהם). השניים רכשו את המניות באפריל 2019 מידי רשת 13. ביתרת המניות (13.8%) מחזיקה חברת הורוביץ יאנג . בסוף 2020 הועסקו בטרמינל איקס, אותה מנהל ניר הורביץ, 117 עובדים.

ביולי 2020, רכשה פוקס כ-3.5% ממניות טרמינל איקס מהורביץ יאנג לפי שווי של כ-250 מיליון שקל לטרמינל איקס, כך שאם המהלך של החברה יצליח ההנפקה תצא לפועל לפי שווי של פי 4-5 בערך לעומת העסקה ההיא.

בדומה לחברות אחרות, גם פעילות הסחר המקוון של פוקס נהנתה ממשבר הקורונה על רקע הסגרים שליוו את 2020 בשל התפרצות המגפה. טרמינל איקס הציג ב-2020 הכנסות של כ-226 מיליון שקל - זינוק של 182% לעומת 2019. החברה עברה לראשונה לרווח של כ-4 מיליון שקל לפני מס .

נראה שהתרחבות שוק האופנה באונליין תימשך גם בשנים הבאות, שכן הצרכנים הרבים שהצטרפו למגמת הקניות ברשת בשנה האחרונה ימשיכו, לפחות חלקם הגדול, לבצע רכישות באונליין. עם זאת גם התחרות בתחום צפויה להתרחב ולצד אתרים מקומיים דוגמת עדיקה, ואתרים בינלאומיים כגון אמזון, אסוס, עלי אקספרס ורבים אחרים, עולים לאינטרנט אתרי אופנה חדשים כמעט מדי חודש.

מקדמת גם הנפקה של ריטיילורס

קבוצת פוקס כולה רשמה אשתקד גידול של 1% בהכנסות לסך של 2.8 מיליארד שקל, כשהרווח הנקי קטן ב-16% לסך של 202 מיליון שקל בשל עלייה חדה בהוצאות המימון בגין שיערוך אופציה שהעניקה ללאומי פרטרנס בקשר עם החברה הבת ריטיילורס (העומדת כאמור בפני הנפקה) בסך של 76 מיליון שקל. על רקע התוצאות, פוקס חילקה דיבידנד בהיקף של כ-78 מיליון שקל .

ריטיילורס צפויה להנפיק את מניותיה לפי שווי המוערך בשוק במעל 1.5 מיליארד שקל. החברה מאגדת את פעילות מותגי הספורט של פוקס הכוללית את חנויות נייקי בישראל, קנדה ואירופה, פעילות פוט לוקר בישראל ובאירופה ופעילות הרשת הרב מותגית שנפתחה בשנה החולפת - דרים ספורט .

בשבוע שעבר חתמה חברת פוט לוקר (Foot Locker) העולמית על הסכם עם ריטיילורס, לרכישה של 10% ממניותיה בדרך של הקצאת מניות - אם וככל שתבוצע הנפקה לציבור של מניות ריטיילורס . פוקס מחזיקה בכ-83% מריטיילורס לצד לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, והמנכ"ל דובי שנידמן .