רכבים חדשים בישראל: הדור החדש של טוסון, ב.מ.וו חשמלית ומנוע חדש לקיה אקסיד

היונדאי טוסון החדשה מציגה עיצוב חדש ומתקדם שמאמץ את שפת העיצוב החדשה של המותג • דלק מוטורס משיקה את ה-IX3, הכביש-שטח פרמיום החשמלי הראשון של ב.מ.וו;וחברת טלקאר החלה את השיווק של הקרוס-אובר קיה "אקסיד", עם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש

יונדאי Tucson / צילום: יח"צ
יונדאי Tucson / צילום: יח"צ

שוק הרכב ממשיך לבעבע ולרתוח. היום (ג') השיקה חברת כלמוביל רשמית את הדור החדש של יונדאי טוסון, שבשבועות האחרונים צבר על פי דיווחי החברה כ-2,800 הזמנות מוקדמות, בעיקר של לקוחות פרטיים, עוד בטרם נחשפו המחירים והמפרטים.

הרכב מציג עיצוב חדש ומתקדם שמאמץ את שפת העיצוב החדשה של המותג והוא שומר על ממדים דומים לאלה של הדור היוצא עם תוספת של כסנטימטר לבסיס הגלגלים ותוספת משמעותית לנפח תא המטען.

הרכב מושק בישראל בשלב הראשון עם מנוע ה-2 ליטר בנזין המוכר בהספק 155 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות או עם מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס, שמשודך לתיבה כפולת מצמדים. במחצית השנייה של השנה צפויות להגיע אלינו גם גרסאות היברידיות ופלאג-אין בתקינה אמריקאית.

חלק גדול משדרוג הדור החדש בוצע בתא הנוסעים שברוב הגרסאות מבוסס על מערך דיגיטלי מלא כולל לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה מתקדמת.

כל הגרסאות מצוידות במערך הבטיחות האקטיבי העדכני ביותר של הקבוצה, והגרסאות הבכירות מצוידות גם בבקרת שיוט מסתגלת. המחירים מתחילים בכ-160 אלף שקל לדגם ה-2 ליטר ברמת הגימור ההתחלתית ונעים בין 170 ל-192 אלף שקל לדגם ה-1.6 טורבו בהתאם לרמת הגימור.

ב.מ.וו מצטרפת למרוץ על חשמליות פרמיום

חברת דלק מוטורס הייתה אחת החלוצות בשיווק כלי רכב חשמליים בישראל לישראל עם דגמים עירוניים. אולם כעת היא עולה "לליגה של הגדולים" ומשיקה את ה-IX3, הכביש-שטח פרמיום החשמלי הראשון של ב.מ.וו, שמיוצר במפעל החדש של החברה בסין, ויוצא ממש בימים אלה לשוק הגלובלי.

ה-IX3,  של ב.מ.וו / צילום: יח"צ
 ה-IX3, של ב.מ.וו / צילום: יח"צ

הרכב, בממדים של X3 אבל עם מרכז כובד נמוך יותר, מגיע בשלב הראשון עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי בהספק 286 כ"ס. הוא מאיץ מאפס ל-100 ב-6.8 שניות ומצויד בסוללה בקיבולת 80 קילוואט בשעה שמספקת טווח של עד 454 ק"מ בתקן WLTP המחמיר.

הרכב תומך בטעינה מהירה בקיבולת של עד 150 קילוואט, שמאפשרת להוסיף כ-100 ק"מ של נסיעה בתוך 10 דקות בלבד.

הרכב מגיע לארץ כסטנדרט עם חישוקי 20 אינץ', בולמי זעזועים מסתגלים, מערך בקרה ותפעול מקביל לזה של ה-X3 הרגיל, מושבי ספורט, מערך בטיחות אקטיבי מקיף ועוד. המחיר מתחיל בכ-430 אלף שקל.

קיה "אקסיד" מקבלת מנוע חדש

חברת טלקאר החלה את השיווק של הקרוס-אובר קיה "אקסיד" עם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש, שמחליף את מנוע ה-1.4 ליטר היוצא.

קיה "אקסיד" / צילום: יח"צ
 קיה "אקסיד" / צילום: יח"צ

המנוע מציג הספק משודרג של 160 כ"ס (לעומת 140 בדגם הקודם) ומצויד במערכת היברידית "קלה" שמשפרת את צריכת הדלק והפליטה.

הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומציג צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ-16.2 קילומטר לליטר. רמת הגימור להשתנתה והמחיר מתחיל בכ-142 אלף שקל, אלפיים שקל יותר מהגרסה היוצאת.