Neuropace של קרן אקסלמד גייסה 100 מיליון דולר בנאסד"ק לפי שווי של כ-500 מיליון דולר

אקסלמד השקיעה בחברה ב-2020 ורושמת תשואה של פי 5 על השקעתה • נוירופייס הוקמה ב-1997, ולאורך השנים הושקעו בה מעל 350 מיליון דולר

אורי גייגר / צילום: יח"צ
אורי גייגר / צילום: יח"צ

חברת Neuropace העוסקת בטיפול באפילפסיה, השלימה אתמול בלילה את הנפקתה בנאסד"ק. החברה גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של כ-500 מיליון דולר אחרי הכסף. נוירופייס היא חברה אמריקאית המוחזקת ב-20% על ידי קרן אקסלמד בשליטת ד"ר אורי גייגר. הקרן השקיעה בחברה 15 מיליון דולר תמורת 20% מהחברה, וכעת מרווחת בערך פי 5 על השקעתה. ההנפקה תומחרה במחיר הגבוה מתוך הטווח המבוקש, ולכן הוגדל הגיוס מ-75 ל-100 מיליון דולר.

ההשקעה בנוירופייס בוצעה לפי המודל האופורטוניסטי של קרן אקסלמד. בדרך כלל, הקרן רוכשת שליטה בחברת מכשור רפואי עם מערך מכירות קיים אך צמיחה מעטה, וממזגת לתוכה חברות צעירות עם טכנולוגיות משלימות שיכולות להוביל אותה לצמיחה. אולם, היא מקצה גם חלק מן ההון שלה להזדמנויות שאינן מתאימות למודל הזה, ובהן היא לרוב לוקחת אחזקת מיעוט, כפי שעשתה בנוירופייס. בהנפקה מימשה אקסלמד אופציה להשקעת עוד 10 מיליון דולר, במחיר נמוך ממחיר להנפקה, כלומר על השקעה זו תרשום תשואה נוספת. את ההנפקה הובילו בנקי ההשקעות JP Morgan ומורגן סטנלי.

ההשקעה בנוירופייס בוצעה מקרן הפרייבט אקוויטי השניה של אקלמסד. לפני כחודש הודיעה אקסלמד על סיום גיוס הקרן בהיקף של 400 מיליון דולר.

נוירופייס פיתחה מערכת המיועדת לטיפול באפילפסיה שאינה מגיבה היטב לתרופות. אפילפסיה היא הפרעה לפעילות החשמלית של המוח, והמוצר של נוירופייס הוא מערכת גרוי חשמלי שמנטרת את המוח ומזהה את ההתקף מגיע, ואז מספקת גרוי נגדי, אשר מפחית את התסמינים. ישנן מספר חברות שמיצרות מכשירי גרוי חשמלי שנועדו להתערב בהתקפים אפילפטיים במוח, אולם נוירופייס מבדלת את עצמה בכך שהאלקטרודות שלה מונחות ממש על מוקד הפעילות הלא תקינה.

החברה הוקמה ב-1997, ולאורך השנים הושקעו בה מעל 350 מיליון דולר, בין היתר על ידי גורמים מובילים כמו קליינר פרקינס, קרן אורבימד, קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד. על פי התשקיף להנפקה, ב-2018 רשמה הכנסות של 28.5 מיליון דולר, ב-2019 רשמה הכנסות של 37 מיליון דולר וב-2020 41.1 מיליון דולר. החברה מעריכה כי לולא מגיפת הקורונה, הייתה יכולה לצמוח יותר ב-2020. ההפסד שלה בשנה זו עמד על 24.3 מיליון דולר.

אקסלמד יצרה קשר עם נוירופייס ב-2019, דרך קרן אורבימד, אולם אז ביקשה החברה השקעה בשווי גבוה יחסית. אולם, חובות שצברה הובילו לכך שהסכימה להשקעה לפי שווי של פחות מ-100 מיליון דולר ב-2020,

ד"ר אורי גייגר מסר כי: "אקסלמד ממוצבת כאחת מקרנות ההשקעה המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה הרפואית וכך גם הפכה לבחירה הראשונה של NeuroPace להוביל את תהליך הבנייה מחדש של החברה. אנו שמחים לתמוך בחברה שהטכנולוגיה החדשנית שלה מאפשרת חיים מחדש של מיליוני חולי אפליפסיה ובעתיד גם חולי פרקינסון ואולי אלצהיימר" ד"ר גייגר הוסיף "ההנפקה התאפיינה בביקושי יתר גדולים מאוד ואני מצפה שהדבר ישתקף בתחילת המסחר בחברה היום וכך גם בעתיד עם האצת צמיחת המכירות".