יו"ר חדש ישן לוועד טייסי אל על: רן אלקבץ חוזר לתפקיד

אלקבץ חוזר לכוהנה שנייה, אחרי שסיים את הקדנציה שלו לפני כשנה • הוא יחליף את ניר ראובני

מטוס של אל על / צילום: יח"צ
מטוס של אל על / צילום: יח"צ

שינויים בוועד אל על: רן אלקבץ חוזר לכהן כיו"ר ועד טייסי אל על לכהונה שנייה. אלקבץ יחליף את ניר ראובני קודמו בתפקיד אחרי בחירות שהתקיימו לראשות הוועד. אלקבץ חוזר לתפקיד בתקופה מאתגרת לאל על אולם הפעם יש אור בקצה המנהרה מאחר שענף התעופה מתחיל אט אט להתאושש מהמשבר.

אל על מצידה מחכה מזה יותר משנה להשלים את הסיוע שהובטח לה מהמדינה. על פי הסיכום האחרון, משרד האוצר יעביר לחברת התעופה 210 מיליון דולר כמקדמה לרכישת כרטיסים ואל על תצא להנפקה שלישית לגיוס הון כאשר גם הבעלים מתחייב להשתתף בהנפקה ולהזרים 40 מיליון דולר בנוסף לכ-160 מיליון דולר שהזרים עד כה, כולל בהנפקה שבמסגרתה העביר את השליטה בחברה לידיו.

לפני כשנה סיים אלקבץ את הקדנציה שלו לאחר כהונה של כשלוש שנים. במכתב ששלח אלקבץ לטייסי אל על בו הודיע על התפטרותו ציין כי: "הגעתי לתפקיד מתוך תחושת שליחות ואחריות לסייע לייצב את החברה בכלל ואת יחסי העבודה בין אצ"א (אנשי צוות אוויר) לבין הנהלת החברה בפרט. עד אותה עת התאפיינו יחסי העבודה בהסכמים נקודתיים בדרך כלל לאחר משבר, תוך כדי סכסוך קשה ומחלוקות עמוקות אשר פגעו, בין היתר, באמון הציבור בחברה ועובדיה".

כעת חוזר אלקבץ להנהלה חדשה ובראשה עומד המנכ"ל אביגל שורק, מולו הוא יקיים את ההידברות בין הצדדים. עם בחירתו אמר אלקבץ כי "טייסי אל על רתומים וערוכים לחזרה מהירה של החברה לפעילות מלאה ולהטסת ציבור הנוסעים באופן יעיל, מקצועי ובטוח. הטייסים מצפים, כי החברה תחזור לקיים את הסכמי העבודה, תחת התאמות לשעת המשבר, בשיתוף פעולה והסכמה עם ועד הטייסים. טייסי אל על רואים בהסכם התייעלות 2018 אבן יסוד לתפעולה היעיל של החברה ולהצלחתה. אנו מאמינים, כי תחת הבעלים וההנהלה החדשים ניתן יהיה לגשר על הפערים שנוצרו בין הצדדים. אל על מתמודדת מול מספר רב של חברות תעופה, בבעלות ממשלתית, המקנה להן יתרון תחרותי עצום הפוגע אנושות בתחרות חופשית ושיוויונית. חשוב, כי כחלק מתהליך יציאת המשק ממשבר הקורונה, תיקבע מדיניות ברורה לשמירה על אלפי עובדי אל על, אשר פרנסתם תלויה בתעופה הישראלית".