רמטכ"ל צבא איראן מאיים: נפגע בישראל בשל התקיפות על כלי שייט איראניים

אתמול דווח כי מיכלית נפט איראנית הותקפה בעת שעגנה מול נמל העיר בניאס בסוריה • הגנרל מוחמד באקרי:  "הישראלים חושבים שהם יוכלו להמשיך לתקוף ולפגוע בסוריה ולבצע מהלכים זדוניים חסרי אחריות בים בלי תגובה. נכניס בהם מעט שכל"

רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד באקרי / צילום: Associated Press, (Syrian Central Military Media
רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד באקרי / צילום: Associated Press, (Syrian Central Military Media

רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד באקרי, מאיים כי ארצו תפגע בישראל בשל התקיפות הימיות על כלי שייט איראניים.

אתמול דווח כי מיכלית נפט איראנית הותקפה בעת שעגנה מול נמל העיר בניאס בסוריה, נמל המשמש לפריקת נפט מאיראן ועקיפת האמברגו הבינלאומי על יצוא הנפט.

באקרי צוטט הבוקר בכלי תקשורת באיראן: "הישראלים חושבים שהם יוכלו להמשיך לתקוף ולפגוע בסוריה ולבצע מהלכים זדוניים חסרי אחריות בים בלי תגובה. הפעולות שביצענו בימים האחרונים וצעדים שנבצע בעתיד נגד האינטרסים שלהם יכניסו בהם מעט שכל. אנחנו לא אומרים דבר על התקריות שהתרחשו לאחרונה, ואנחנו לא יודעים מי אחראי להן, אבל חזית ההתנגדות תלמד את ישראל שיעור משמעותי. לא אפרט איך נגיב, אבל ישראל לא תהיה רגועה". 

עם זאת, במקרה של המיכלית האיראנית אתמול, לא ברור לחלוטין כי ישראל אחראית לכך. בסוריה בעיקר וגם בלבנון יש לא מעט ארגונים המתנגדים לאיראן ולתמיכתה במשטר אסאד ובחיזבאללה, ומיקום הפעולה, סמוך מאוד לחופי סוריה, עשוי להעיד כי מדובר במתקפה של גורם כזה.