שויד: "קצב ההתקפות בישראל עולה ובחודשים האחרונים יש מתקפה קריטית חדשה בכל שבוע"

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט פרסמה דוחות טובים ברבעון הראשון של השנה, עם הכנסות ורווחים ברף העליון של תחזיותיה • המנכ"ל גיל שויד דיבר על האתגרים של התעשייה, וציין כי בכוונת החברה לגייס כ-800 עובדים, אולי עוד השנה • בנוגע לקורונה אמר שויד: "בישראל אנחנו במצב יחסית מתקדם; בעולם, עובדים שלנו נכנסים היום לסגרים וההדבקה ברמות שיא" • החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 510-535 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צלם: תמר מצפי
גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צלם: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט פותחת את עונת הדוחות של החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט לרבעון הראשון של השנה, עם תוצאות חיוביות. החברה עקפה את תחזית האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח, והתקרבה לרף העליון של התחזית שמסרה בעצמה ברבעון הקודם.

ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-508 מיליון דולר, צמיחה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. סך ההכנסות ממוצרים ומרישיונות אבטחה הסתכם בכ-287 מיליון דולר, עלייה של 6.6%, ואילו ההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה עלו ב-1.6% ל-221 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי גדל ב-7.1% ל-215 מיליון דולר ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 183 מיליון דולר, לעומת כ-179 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הסתכם הרווח הנקי ב-211 מיליון דולר, גידול של 2.6% מהרבעון המקביל.

הרווח הנקי למניה גדל בשיעור גבוה יותר של 8.5% ל-1.54 דולר, 4 סנטים מעל תחזיות האנליסטים, וזאת על רקע המשך צמצום מספר המניות של החברה בעקבות הרכישה העצמית של מניות. במהלך הרבעון רכשה צ'ק פוינט מניות בתמורה ל-325 מיליון דולר ולפי מחיר ממוצע של כ-120.4 דולר, שגבוה מעט מהמחיר הנוכחי. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי 16.2 מיליארד דולר.

במהלך הרבעון הראשון ייצרה צ'ק פוינט 375 מיליון דולר מפעילות שוטפת, לעומת כ-359 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסוף הרבעון היו לחברה בקופה מזומנים והשקעות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר.

במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה אמר מייסד ומנכ"ל החברה גיל שויד, כי "יש לנו את כל הסיבות להיות מרוצים. קצב הגידול שלנו קצת הואץ בשנה האחרונה, והתוצאות שלנו הן קצת מעל התחזיות". הוא סיפר כי ברמה הגיאוגרפית, יש לחברה תוצאות יפות באסיה ובאירופה, והיא צופה המשך תוצאות טובות בכל העולם - כשהיום מצטרף לחברה מנהל חדש לאזור אמריקה, ג'ף וולטרס.

שויד הרחיב על אסטרטגיית החברה, ועל הארכיטקטורה הקיימת לאבטחה - אינפיניטי, הכוללת לדבריו "עושר טכנולוגי שאין לאף חברה אחרת". הארכיטקטורה כוללת שלוש "משפחות" - קוואנטום לאבטחת רשת, CloudGuard לאבטחת ענן ומשפחה חדשה שנוספה ברבעון הראשון, הרמוני, לאבטחת החיבור של עובדים מכל מקום.

לדבריו, "יש המון שחקנים, אבל אם הלקוח רוצה לבנות בעצמו סביבת אבטחה הוא ימצא מוצרים שלא מתחברים ויכולות לא אופטימליות, ואילו האלטרנטיבה שלנו, אינפיניטי, הרבה יותר חזקה ובטוחה". לדבריו, עסקי הענן בצ'ק פוינט מגיעים לכ-200 מיליון דולר, וה-CloudGuard צמח בכ-50% ברבעון.

שויד מסר כי החברה, שבסוף 2020 העסיקה 5,198 עובדים, מתכננת גיוס עובדים גדול ומצפה להגיע ל-6,000 עובדים, אולי אפילו עוד השנה, בדגש על עובדי פיתוח בארץ.

שויד התייחס ל"עולם הפוסט קורונה" כהגדרתו, ואמר כי "בישראל אנחנו במצב יחסית מתקדם מבחינת מצב המשק. בעולם, עובדים שלנו נכנסים היום לסגרים וההדבקה ברמות שיא, כך שהקורונה עדיין איתנו.

"אנחנו מעריכים שהעולם יהיה שונה אחרי הקורונה: הטרנספורמציה הדיגיטלית מאוד מואצת, יהיה עולם היברידי - למשל, חלק ימשיכו לקנות אונליין וחלק יחזור לחנויות פיזיות. בקרב העובדים - אותו דבר; משרדי צ'ק פוינט פתוחים, ויש לנו צמיד ירוק שמראה שכל מי שבמשרד מחוסן, אבל רוב העובדים עדיין מעדיפים מודל היברידי ולא מגיעים למשרד כל יום.

"בהקשר של התקפות סייבר, ללא ספק נצטרך בעולם יותר יכולות הגנה. בישראל, קצב ההתקפות עולה ובחודשים האחרונים בכל שבוע יש מתקפה חדשה קריטית. לשמחתי, אנחנו מתמודדים יפה".

לפי נתוני צ'ק פוינט על בסיס מתקפות שהיא מצליחה להדוף אצל לקוחותיה, ארגון בישראל מותקף כ-700 פעמים בשבוע בממוצע, לעומת ממוצע גלובלי של 750 פעמים, כאשר בהתקפות כופרה ישראל בין המובילות - 70 התקפות לארגון בשבוע בממוצע, לעומת ממוצע עולמי של 50.

בעניין אחר התייחס שויד לשיא בגיוסי ההון של חברות הסייבר בארץ, ואמר: "בהרבה מהן אני גאה מאוד, כי רבים מהמייסדים והעובדים בהן הם יוצאי צ'ק פוינט, אנשים נהדרים ש'גידלנו' אותם. מאוד כיף לי לראות את זה שבנינו פה תעשייה מאוד מרשימה. החברות עצמן ברובן חברות טובות, ויש להן שוק אמיתי, הלקוחות קונים את הטכנולוגיה.

"מצד שני יש אתגר והוא גדול: לא אתייחס לשוויים, אבל יש בשוק בוודאי הרבה יותר מדי שחקנים וטכנולוגיות, והלקוחות לא מסוגלים להתמודד עם זה. בסופו של דבר, זה לא ישרוד. אתגר אחר הוא ביקוש אדיר לכוח אדם בשוק, וזה אתגר לישראל לשמור פה את התעשייה".

במבט קדימה צ'ק פוינט צופה ברבעון השני תוצאות דומות לצפי האנליסטים - הכנסות של 510-535 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 1.5-1.6 דולרים למניה. התחזית השנתית נותרת ללא שינוי, להכנסות של 2.08-2.18 מיליארד דולר ורווח נקי של 6.45-6.85 דולרים למניה.