קיסטון ולאומי פרטנרס השלימו את רכישת השליטה בסאנפלאואר ב-218 מיליון שקל

קיסטון רכשה 45.01% ממניות סאנפלאואר תמורת 151 מיליון שקל ולאומי פרטנרס רכשה 20% מהמניות ב-67 מיליון שקל • סאנפלאואר עוסקת בייצור חשמל בטכנולוגיית רוח בפולין, ובקיסטון מתכננים להפוך אותה לזרוע ההשקעות באנרגיה מתחדשת של הקרן

ד"ר נבות בר, מנכ"ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר, גלובס
ד"ר נבות בר, מנכ"ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן קיסטון ריט ולאומי פרטנרס השלימו אתמול (ב') את רכישת מניות השליטה בחברת סאנפלאואר השקעות מתחדשות מידיהם של בעלי השליטה הקודמים, רוני בירם, גיל דויטש, חברת יוניון השקעות של האחים רוקסן ואנדרו חורש (ילדיו של יבואן טויוטה ג'ורג' חורש), וכן חברת רדמייל של המשפחות קליין, נואי וסמית'. במסגרת העסקה רכשה קיסטון 45.01% ממניות סאנפלאואר תמורת 151 מיליון שקל ואילו לאומי פרטנרס שבבעלות בנק לאומי רכשה עוד 20% מסאנפלאואר ב-67 מיליון שקל.

קיסטון היא קרן השקעות בתשתיות, שהוקמה במתכונת של קרן ריט (קרן להשקעות בנדל"ן), ולכן מאוגדת כחברה בע"מ עם חברת ניהול שמנהלת אותה. בירם ודויטש מוגדרים גם על בעלי השליטה בחברת הניהול של קיסטון עם החזקה משותפת של 55.8%, ומשום כך מדובר היה בעסקת בעלי עניין, שקיבלה קודם לכן את אישור בעלי המניות של קיסטון.

קיסטון מתכננת להפוך כבר השנה לחברה ציבורית באמצעות הנפקת מניות בבורסה, אולם בינתיים היא חברה פרטית עם יותר מ-100 בעלי מניות. את הקרן מנהל נבות בר, שגם מחזיק ב-37.2% מחברת הניהול (עוד 7% ממניות חברת הניהול מוחזקות בחלקים שווים בידי שתי נושאות משרה בה).

סאנפלאואר עוסקת בייצור חשמל בטכנולוגיית רוח בפולין, ובקיסטון מתכננים להפוך אותה לזרוע ההשקעות באנרגיה מתחדשת של הקרן. משמעות הדבר היא העברה של נכסים לסאנפלאואר הציבורית, בדרך של עסקת בעלי עניין נוספת.

הנכס המרכזי שיוצע לסאנפלאואר הוא שותפות הליוס, שמחזיקה במערכות סולאריות בהיקף של 30.8 מגה-וואט בישראל. לאחרונה חתמה קיסטון על הסכם לרכישת זכויות השותף הכללי והשותפים המוגבלים בשותפות הליוס אנרגיה מתחדשת 1 בתמורה לסכום של 152.5 מיליון שקל.

כעת מציעה הקרן להעביר את העסקה לידיה של הליוס באותו המחיר. העברה תבוצע במתכונת של הסבת התקשרות, או המחאת זכויות, או העברת נכסי הליוס לסאנפלאואר.

אלא שעוד קודם לכן, יידרש דירקטוריון סאנפלאואר להקים ועדה בלתי תלויה שנהל משא ומתן עם קיסטון על תנאי העסקה. העסקה, אם תחתם, תותנה גם באישור אסיפת בעלי המניות של סאנפלאואר, ברוב מקרב בעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי.