אובר נוסעת בכיוון הנכון

מניות חברות הצמיחה, שנהנו מביצועי יתר חזקים בתקופת המגפה, מציגות לאחרונה חולשה יחסית לשוק המניות הכללי - שמייצרת פוטנציאל לטווח ארוך • ספקית פלטפורמת התחבורה השיתופית Uber היא דוגמה לחברת צמיחה שנהנית מהתאוששות הכלכלה הגלובלית

אובר. המניה נסחרת בדיסקאונט לחברות צמיחה מובילות / צילום: Associated Press, Richard Drew
אובר. המניה נסחרת בדיסקאונט לחברות צמיחה מובילות / צילום: Associated Press, Richard Drew

שוק המניות המשיך במגמה החיובית גם מתחילת השנה הנוכחית, לאור התאוששות מואצת בכלכלה הגלובלית, עם ציפייה גוברת בקרב המשקיעים למיגור מגפת הקורונה וחזרת העולם לשגרת חיים. הדבר מוביל את תהליך הרוטציה של כספי המשקיעים לאפיקי השקעה מוטי-מאקרו, לעתים על חשבון מניות חברות "צמיחה", שנהנו מביצועי יתר חזקים בתקופת המגפה, ולאחרונה דווקא הציגו חולשה יחסית לשוק המניות הכללי.

כפי שראינו גם בעבר, עתות חולשה במניות חברות מובילות בעלות פוטנציאל צמיחה ארוכת-טווח עשויות להוות הזדמנות. יחד עם זאת, אין ספק כי בשלב הנוכחי ישנה חשיבות רבה גם לתזת ההשקעה באפיקים מחזוריים, שאמורים ליהנות במידה מירבית מהתאוששות כלכלית לאחר סיום מגפת הקורונה. אנו רואים שילוב אטרקטיבי של שני אפיקי השקעה אלה בחברת Uber Technologies (סימול: UBER), המדורגת באופנהיימר בהמלצת Outperform ("תשואת יתר") עם מחיר יעד של 79 דולר, גבוה בכ-30% ממחירה הנוכחי.

חברת Uber (אובר) מספקת פלטפורמה מובילה גלובלית בתחום שירות זימוני מוניות ותחבורה שיתופית וכן בתחום שירותי משלוחי מזון, שני תחומים בעלי פוטנציאל צמיחה עצום. נוסף על כך היא פעילה בתחומי הקארגו ובפיתוח רכבים אוטונומיים. לחברה מעמד תחרותי מוביל בארה"ב, נוסף על פעילות ענפה ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, הן באופן עצמאי והן בשיתופי פעולה.

החברה פועלת במודל עסקי של marketplace, מספקת פלטפורמה מקוונת עבור ספקי ומקבלי שירות, עם גביית עמלת take rate על השירות.

פעילות אובר נחלקת ל-3 חטיבות עסקיות.

חטיבת התעבורה (Mobility) - פעילות ניהול מוניות, עסק הליבה של אובר, צפויה להציג ב-2021 הזמנות ברוטו (Gross Bookings) של 31.3 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 18% מהשפל של משבר הקורונה, והכנסות של כ-7 מיליארד דולר (שיעור take rate של 22%), צמיחה שנתית של 14%.

חטיבה זו צפויה להניב, לפי תחזיתנו, EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) חיובי של 1.4 מיליארד דולר ב-2021, וכפול מזה EBITDA בשנת 2022. פעילות התעבורה צפויה ליהנות במידה רבה מפתיחת המשק לאחר מיגור מגפת הקורונה, ובכך תחזיותינו עשויות להתברר כשמרניות.

חטיבת המשלוחים (Delivery) - פעילות המשלוחים צברה תאוצה בתקופת המגפה, ובכך קיזזה את החולשה בפעילות התעבורה. יחד עם זאת, אנו צופים המשך צמיחה בפעילות זו גם לאחר סיום משבר הקורונה, לאור ביקושים ממסעדות רבות ומעבר לשירותי משלוח חיצוניים.

תחזיתנו לשנת 2021 צופה הזמנות ברוטו של 47 מיליארד דולר (צמיחה שנתית נאה של 55%) והכנסות נטו של 6.7 מיליארד דולר, צמיחה של כ-70%, עם עליה בשיעור take rate מ-13% ל-14% וצמצום הפסד EBITDA ל-290 מיליון דולר, עם צפי למעבר לאיזון בשנת 2022.

חטיבת הקארגו (Freight) - פעילות הקארגו היא הצעירה והקטנה ביותר בתמהיל מכירות אובר, עם צפי להכנסות והזמנות של כ-1.5 מיליארד דולר, צמיחה של כ-50% מבסיס נמוך, והפסד EBITDA של 147 מיליון דולר.

משבר הקורונה הוביל לפגיעה ניכרת בפעילות התעבורה, בשיעור של למעלה מ-50%, עקב מגבלות הסגר, אך מאידך האיץ את הצמיחה בתחום משלוחי המזון, לשיעורי צמיחה של למעלה מ-100%.

 
  

התאוששות הדרגתית בכלכלה בהתאם להתקדמות החיסונים אמורה להוביל, להערכתנו, לשיפור בפעילות התחבורה השיתופית. שוק המשלוחים עשוי אומנם להאט את קצב הצמיחה המסחרר של תקופת המגפה, אך עדיין מהווה פוטנציאל משמעותי בראייה לעתיד, עקב שיעור חדירה של 10% בלבד מסך מכירות המסעדות בארה"ב.

מה שחשוב לא פחות הוא הסינרגיה בין שני תחומי פעילותה העיקריים של אובר, עם אפשרות עבור נהגי רכבים לספק שירותי משלוח בשעות הצהריים, שאינן עמוסות מבחינת תחבורה, ובכך למקסם את הכנסתם. בהקשר זה, מהווה חברת אובר שילוב אטרקטיבי של מספר גורמי צמיחה משלימים, עם פוטנציאל להרחבת פעילותה לשנים הקרובות, תוך שיפור שיעורי רווחיות וניצול יתרונות לגודל.

גם מבחינת התמחור היחסי נסחרת מניית אובר בדיסקאונט לחברות צמיחה מובילות, מכפיל הכנסות EV/Sales של 5 לתחזית 2022, דיסקאונט של כ-30% למכפיל ממוצע בתחום ה-marketplace ודיסקאונט עמוק עוד יותר של כ-50% לתמחור מתחרתה בתחום משלוחי מזון, חברת DoorDash (סימול: DASH), הנסחרת במכפיל מכירות של 9 לתחזית השנה הבאה.

זאת על אף צפי לצמיחה גבוהה של כ-40% בהכנסות אובר בתחזית לשנים 2021 ו-2022, שיעור צמיחה גבוה משמעותית מהממוצע בתחום ה-marketplace.

להערכתנו, תמחור חסר של מניית אובר למתחרותיה נובע מהיסטוריה של הפסדים כבדים, ובכך צמצום הפסדיה ומעבר לתזרים מזומנים חיובי ולרווחיות אמורים להוביל, לדעתנו, לעלייה בתמחור המניה ולהמשך עליה במחיר המניה.

הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם