אי.בי.אי יורד מרכישת קרנות פסגות: החליט שלא להגיש הצעה מחייבת

בית ההשקעות הוביל את אחת משתי הקבוצות שעברו לשלב בדיקת הנאותות והגשת ההצעות המחייבת לחברת קרנות הנאמנות של פסגות, שבשליטת קרן אייפקס • הקבוצה השנייה מובלת בידי יואן קדוש ורני צים עם משקיעים מחו"ל

דייב לובצקי / צילום: אילן בשור
דייב לובצקי / צילום: אילן בשור

בית ההשקעות אי.בי.אי החליט שלא להגיש הצעה מחייבת לרכישת חברת קרנות הנאמנות של פסגות. בית ההשקעות הוביל את אחת משתי הקבוצות שהגישו הצעות גבוהות דיין על מנת לעבור לשלב בדיקת הנאותות והגשת ההצעות המחייבת לחברת קרנות הנאמנות של פסגות ופעילויות הברוקראז' וניהול התיקים של פסגות, שבשליטת קרן אייפקס. עסקת רכישת פעילויות החיסכון לטווח ארוך של בית ההשקעות פסגות על ידי בית ההשקעות אלטשולר שחם ממתינה לאישור הרגולטור.

בית ההשקעות דיווח לבורסה כי "לאחר בחינה מעמיקה של נתוני העסקה המוצעת, לרבות הכדאיות הכלכלית בעסקה ומבנה העלויות הצפוי בה, החליטה הנהלת החברה שלא להגיש, בשלב זה, הצעה מחייבת לביצוע עסקת רכישה כאמור. החברה שומרת לעצמה את הזכות לשוב למשא ומתן לרכישת חברת קרנות הנאמנות וחברת ניהול התיקים של פסגות ככל שתמצא לנכון בעתיד".

בקבוצה של אי.בי.אי היו שותפים בית ההשקעות אקסלנס ומבית ההשקעות סיגמא. הקבוצה השנייה לא כוללת מערך קיים של בית השקעות מקומי, והיא מובלת על ידי יואן קדוש ורני צים עם משקיעים מחו"ל.

בפברואר נחתמה עסקה בין אלטשולר שחם לבין אייפקס לעסקת רכישת פעילויות החיסכון לטווח ארוך של בית ההשקעות פסגות על ידי בית ההשקעות אלטשולר שחם בתמורה לכ-910 מיליון שקל. העסקה עדיין ממתינה לאישור הרגולטור, אך אלטשולר שחם גמל רוצה לרכוש רק את פעילויות החיסכון לטווח ארוך של פסגות, ויתר הפעילויות - בעיקר פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניירות ערך (שדרכה פסגות מחזיק בחבר בורסה ובפעילות ניהול תיקי השקעה) - עומדות למכירה לצדדים שלישיים.

לפי שעה אייפקס, בראשות זהבית כהן, היא שמרכזת את המאמץ למכירת חברת קרנות הנאמנות של פסגות ואת פעילויות הברוקראז' וניהול התיקים, כשהיא רוצה לקבל עבורן כ-350 מיליון שקל - שנכללים בחישוב התשלום הכולל שאלטשולר שחם התחייבו לשלם.