עסק ביום | פיצ'ר

"אמרנו שאם אי אפשר להוציא חופשות יוגה בחו"ל, אז יש את ישראל וככה גילינו איזו מדינה מדהימה יש לנו"

גלינה סוקולוב מגן יבנה וארין סוקולוב מתל אביב • בעלות פליי סטייל בוטיק, לטיולי "wellness" בארץ ובעולם • "מבחינתנו זו הייתה שנה של השקעה לעסק חדש" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

גלינה וארין סוקולוב / צילום: ניצן כץ
גלינה וארין סוקולוב / צילום: ניצן כץ

אירן סוקולוב ואימה גלינה הגיעו מעולמות ההפקה. אירן שימשה ומשמשת כמפיקה בעולמות התוכן בטלוויזיה (דוגמת "האח הגדול") במתכונת פרילאנסרית ואימה הפיקה בעולמות הקולנוע לפני שעלתה לארץ מרוסיה ב-1991. בישראל האם עבדה 20 שנה כשכירה בתחום התיירות, עד שלפני ארבע שנים פתחה גלינה משרד נסיעות משלה באשדוד "פליי בוטיק".

ארין מספרת: "חצי שנה לפני הקורונה בעקבות מיזוג רשת וערוץ 10 מצאתי את עצמי חודשיים בלי עבודה, מה שהוביל אותי לחשוב על עשייה שלא תלויה רק בטלוויזיה. אמי ואני מתרגלות יוגה באופן קבוע, כולל השתתפות בפסטיבלים ואירועים ומשם בא לי רעיון לצקת את עולמות היוגה למשרד הנסיעות עם טיולים מאורגנים על טהרת היוגה וה-wellness.

"מורה מבריטניה שפגשתי היה הראשון שהדריך קבוצה שהוצאנו למיקונוס. אני עסקתי בהפקה, אימא שלי בלוגיסטיקה ושלי אחותי ביחסי ציבור. הצלחנו להרים קבוצה של 35 נשים, והיה מוצלח מאוד - גם בהיבט של לעבוד ביחד עם אימא שלי. חודש אחרי זה כבר הוצאנו קבוצה לגואה בהודו ובטיסה חזרה כבר היה דיבור על המגפה שפרצה באסיה.

"משם התגלגלו למציאות קורונה. כל ההתלהבות שלנו מהרעיון נעלמה עם עולם הטיסות ועולם התיירות שנעלמו. שלוש העובדות במשרד הנסיעות הוצאו לחל"ת ומצאנו את עצמנו בלי עבודה. מעשייה מלאה צנחנו לאפס. לקח לנו חודש להתאפס. בדיעבד אני יודעת שהקורונה דחפה אותנו לדייק וללכת לכיוון שלא חשבנו עליו קודם. אמרנו שאם אי אפשר להוציא חופשות יוגה בחו"ל, אז יש את ישראל וככה גילינו איזו מדינה מדהימה יש לנו.

"מגואה עברנו למואה (אתר במדבר) והפקנו אירוע ל-60 משתתפים, שהיה כמו מיני פסטיבל. בהתחלה בכלל לא חשבנו על ישראל כיעד, אבל התאהבנו מחדש במדינה ובאנשים. שיתפנו פעולה עם קהילות שגרות במדבר והרחבנו את עולמות התוכן לאירועים שסובבים סביב אורח חיים רוחני, שהיו מאוד רלוונטיים לתקופה הרווייה בלחץ ובחשש. אנשים רק חיפשו את המפלט הזה יחד עם הצורך בקהילתיות. מצאנו לוקיישנים מיוחדים לאירועים בכל הארץ. גם בן הזוג שלי התגייס וחברה שבאה כצלמת. פרסמנו את עצמנו בפייסבוק, באינסטגרם ובעיקר מפה לאוזן".

הסדנאות פרחו בצל הסגרים והמגבלות. "עשינו 12 סדנאות לאורך התקופה, שתיים נאלצנו לבטל בגלל הסגרים. החלטנו לא להגביל תנאי ביטול ואנשים קיבלו את מלוא הכסף. חשוב היה שירגישו בנוח בכל זווית. גם עכשיו שהקורונה חצי מאחורינו יש ביקוש לחוויות ולסדנאות וללא ספק נמשיך לקיים אותן בארץ".

הסדנאות פועלות בימים חמישי עד שבת לרמות שונות של יוגה ובמיקומים מגוונים - מאכסניית סלינה בנווה צדק ועד אתרים בגליל ובמדבר. גלינה וארין אמונות על ההפקה וההדרכה נעשית על ידי מורים חיצוניים. "עם החזרה לחו"ל יכול להיות שנחזור להוציא קבוצות ונציע סדנאות בישראל לתיירים שיבואו".

האם העיסוק הזה אפשר לכם להתאזן כלכלית?
"את השנה הזו אני מגדירה כשנה של הצלת חיים. בזמן שכל הקולגות של אימא שלי בענף התיירות ישבו ולא עשו כלום היא הייתה בתנועה. לא חשבנו על רווחיות אלא להוציא את הרעיון אל הפועל. בתום שנה של עבודה לקחנו יועץ עסקי שאחרי שעשה אקסלים של רווח והפסד אמר שיפה שלא הפסדנו, אבל גם שלא הרווחנו. מבחינתנו זו שנה של השקעה לעסק חדש ואני תופחת לעצמנו על השכם על מה שעשינו. עכשיו נתחיל להיות רציניות ולהסתכל בטבלאות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il