בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: פייסבוק זינקה אחרי הדוחות, העינייים מופנות לאמזון

המדדים בניו יורק בחדרו כיוון והמשיכו בעליות לאחר הדוחות הטובים שפורסמו אמש •מדד S&P 500 עלה לשיא כל הזמנים • הנפט טיפס לשיא של שישה שבועות על רקע הצפי להתאוששות הביקושים

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בעליות על רקע המשך עונת הדוחות ונתוני מאקרו שפורסמו מוקדם יותר ולפיהם הכלכלה האמריקאית צמחה ב-6.4% ברבעון הראשון של השנה, מתחת לתחזיות הכלכלנים בשוק.

פייסבוק זינקה אחרי הדוחות, מדד S&P500 עלה לשיא כל הזמנים.

21:30

הנפט עלה ב-1.9% לשיא של שישה שבועות על רקע הצפי להתאוששות הביקושים. מחיר חבית נפט מסוג קרוד נסגר הערב ברמה של כ-65 דולר לחבית.

20:40

מנייתה אפל עברה לירידות למרות הדוחות הטובים שהביאו לעלייה במניה מוקדם יותר, מה שמעלה תהיות האם התוצאות כבר מגולמות במחיר המניה.

עונת הדוחות תמשיך לרכז עניין גם הלילה עם פרסום תוצאותיה של אמזון לרבעון הראשון. טוויטר תפרסם גם היא דוחות לאחר נעילת המסחר.

התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות מטפסות הערב.

19:00

וול סטריט מחקה את העליות שנרשמו מוקדם יותר בפתיחה. הנאסד"ק מאבד 0.7%, הדאו ג'ונס יורד בכ-0.2% ומדד S&P 500 ללא שינוי.

באירופה הדאקס איבד 0.9%, הקאק ירד ב-0.1% והפוטסי הבריטי ללא שינוי מהותי.

16:30

וול סטריט נפתחה בעליות על רקע דוחות טובים של ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק ואפל אמש, כאשר מניותיהן דוחפות את ה-S&P 500 לשיא.

פייסבוק מזנקת בכ-6.5% בפתיחת המסחר לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אמש. החברה רשמה זינוק של 48% בהכנסות ברבעון הראשון לעומת זה המקביל אשתקד.

קוואלקום מזנקת ב-4.8% לאחר שרשמה זינוק של 52% בהכנסות ברבעון. אפל עולה ב-1.2% 'בלבד' לאחר זינוק של 3% לפני המסחר לאחר הדוחות.

15:30

המשק האמריקאי צמח בקצב שנתי של 6.4% ברבעון הראשון של השנה. הנתון היה נמוך במקצת מצפי הכלכלנים. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-553 אלף לעומת צפי כלכלנים לכ-545 אלף תביעות.

אפל מזנקת בטרום-מסחר לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אתמול, ולפיהם מכירות האייפון זינקו בכ-64% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

14:20

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, מציין בעקבות הודעת הפד אתמול כי בעוד פחות מחודשיים, ב-16 ביוני, תימסר הודעת הריבית הבאה, אך חשוב מכך: ה-Fed יעדכן את התחזית הכלכלית הרבעונית שלו. סביר להניח כי זו תהייה אופטימית בהרבה מקודמותיה ונדמה לי שפאוול וחבריו ינצלו את ההזדמנות להתחיל לאותת לשווקים כי ההרחבה המוניטרית תצומצם.

"פאוול הבטיח כי השווקים יקבלו איתות ברור לכל שינוי של המדיניות (קרי מעבר למדיניות פחות מרחיבה) ואני סבור שזו תהייה הזדמנות טובה ביותר מבחינת העיתוי. הדבר יתבטא, קודם כל, בהערה לגבי כך שוועדת השווקים הפתוחים של הפד "תבחן בקרוב "אם להמשיך את תכנית הרכישות, או אולי לצמצמה. כמו כן, הטרמינולוגיה של דברי ההסבר תעבור מודיפיקציה נוספת, שתדגיש עד יותר את השיפור בחזית הכלכלית והתעסוקתית. בתוך כך יפורסמו מדדי אפריל ומאי (האחרון יפורסם 6 ימים לפני מועד הודעת הריבית) והפד יוכל לבחון אם ובעיקר עד כמה חורגת האינפלציה מרמת היעד.

בשורה התחתונה, "המדיניות המוניטארית בארה"ב תהייה, לדעתי, פחות מרחיבה כבר בחודשים הקרובים. זאת, פחות בגלל עליית האינפלציה ויותר לאור השיפור הכלכלי הניכר. לדעתי, בהינתן האינדיקטורים הכלכליים האחרונים, הדבר עשוי לקרות מוקדם מכפי שסבורים כיום בשוק. צפו לקיץ חם", אומר מנחם.

12:17

מניית פייסבוק  מזנקת בכ-7% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות חזקים לרבעון הראשון. 

אפל עולה בכ-3% לאחר שפרסמה גם היא דוחות טובים.

באירופה בולטת נוקיה  בעלייה של 12% לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון. 

10:30

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה חיובית.

ענקית האנרגיה של (SHELL ) דיווחה היום על רווח מתואם של כ-3.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, בכ-100 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים.  

08:20

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות קלות וגם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה חיובית. זאת, לאחר שאמש בוול סטריט הסתיים יום המסחר בירידות קלות במדדים המובילים.

כצפוי, הבנק המרכזי בארה"ב (FED), הותיר הערב את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. הפד גם לא שינה בינתיים את תוכנית רכישות האג"ח שלו, העומדת על היקף של כ-120 מיליארד דולר בחודש.

בהודעתו ציין הפד כי הוא צופה עלייה בקצב הצמיחה והאינפלציה ב-2021. כלכלנים מעריכים שברבעון הראשון של השנה קצב הצמיחה של משק האמריקאי יעמוד על 6.5% (נתון ראשון יתפרסם היום).

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה ל-1.61% לאחר הודעת הפד. 

אמש לאחר סיום המסחר בניו יורק פרסמו אפל ופייסבוק תוצאות לרבעון הראשון. שתיהן היכו בגדול את תחזיות האנליסטים ומניותיהן קפצו במסחר המאוחר. הכנסות אפל ברבעון האחרון עמדו על כ-89.6 מיליארד דולר ובשורה התחתונה היא הציגה רווח של 1.4 דולר למניה. אנליסטים העריכו כי הכנסות אפל יעמדו ברבעון שהסתיים במרץ על 77 מיליארד דולר, עלייה של 32% מול התקופה המקבילה, עם רווח של 16.6 מיליארד דולר, 99 סנט למניה. 

הרשת החברתית הגדולה בעולם ניפצה את תחזיות האנליסטים לדוחותיה ברבעון הראשון של השנה. הכנסות פייסבוק עמדו על 26.2 מיליארד דולר בעוד ציפיות האנליסטים היו ל-23.7 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של 2020, הכנסות פייסבוק הסתכמו ב-17.7 מיליארד דולר - מדובר בגידול של 48% לעומת רבעון זה. הרווח למניה עמד על 3.3 דולר ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהצפי היה ל-2.37 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה זינק ב-94% והסתכם ב-9.5 מיליארד דולר.