טלגרם מוסיפה שיחות וידאו קבוצתיות לזירה שלה מחודש מאי

כשהמתחרה שלה, וואטסאפ, כבר מריצה מאז 2018 פיצ'ר דומה, כעת טלגרם מודיעה על שיחות וידאו קבוצתיות באפליקציה שלה • עדיין לא ברור אם הפיצ'ר החדש כולל הצפנה מקצה לקצה

אפליקציית טלגרם / צילום: Shutterstock, Arthur Shevtsov
אפליקציית טלגרם / צילום: Shutterstock, Arthur Shevtsov

שנת הקורונה התאפיינה בעיקר בצורך לקיים שיחות, בין אם אישיות ובין אם מקצועיות, גם מרחוק. כשכולם בסגרים, אי אפשר להפסיק לעבוד. וכאן, נכנסו לפעולה ענקיות אינטרנט שהציעו שירותי וידאו מסוגים שונים. בפיגור יחסית ניכר, גם טלגרם מצטרפים לחגיגה.

מנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, הודיע בערוץ הטלגרם האישי שלו על פיצ'ר חדש שייכנס מהחודש הבא, והוא שיחות וידאו קבוצתיות דרך האפליקציה שלהם. "שיתוף מסך, הצפנה, ביטול רעשים, תמיכה במחשבים ניידים ובטאלבטים - כל מה שאתם יכולים לצפות מכלי שיחות וידאו קבוצתיות, אך עם ממשק משתמש מהיר, מוצפן וברמת טלגרם", כתב דורוב.

במקור, טלגרם תכננה להשיק שירות שכזה כבר בשנת 2020, אבל זה לא יצא לפועל. באוגוסט האחרון החברה הוסיפה שיחות וידאו מוצפנות מקצה לקצה, אך לא קבוצתיות. צריך לציין שווטאסאפ מציעה שיחות וידאו קבוצתיות מוצפנות כבר משנת 2018, כך שאין ספק שמדובר באיחור רב מצד טלגרם.

למרות שדורוב ציין בהודעתו על הצפנה ולמרות ששיחות וידאו פרטיות אכן מוצפנות, לא ברור אם בפיצ'ר החדש החברה מתכוונת להשתמש בהצפנה מקצה לקצה. כשאנשים עושים שיחות וידאו על ענייני עבודה ואף מדברים על דברים אישיים, חשוב לדעת שיש שמירה על הפרטיות של המשוחחים ושההגנות נמצאות.

טלגרם הודיעה בשנה שעברה שהיא הגיעה ל-400 מיליון משתמשים. ההודעה שלה באה ברקע סערת הפרטיות בוואטסאפ - כשמשתמשים רבים כעסו על עדכון הגרסה וטענו שישנה פגיעה בפרטיותם.