ורייזון מוכרת את Yahoo ו-AOL ב-5 מיליארד דולר

הרוכשת היא חברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט • לפי תנאי ההסכם, ורייזון תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן ועוד מניות בשווי 750 מיליון דולר, וגם תשמור על 10% מקבוצת המדיה • לאחר השלמת העסקה, הצפויה במחצית השנייה של 2021, העסק החדש ייקרא "יאהו"

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

חברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט  (Apollo Global Management) הודיעה היום (ב') כי הסכימה לרכוש את חטיבת המדיה של חברת התקשורת ורייזון , שכוללת את AOL ויאהו, תמורת 5 מיליארד דולר.

לפי תנאי ההסכם, ורייזון תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן ועוד מניות בשווי 750 מיליון דולר. ורייזון גם תשמור על 10% מקבוצת המדיה כחלק מהעסקה. לאחר השלמת העסקה, הצפויה במחצית השנייה של 2021, העסק החדש ייקרא "יאהו".

זהו שינוי בעלות נוסף לשתי החברות הוותיקות שפעם נחשבו לחוד החנית של האינטרנט. יאהו נוסדה ב-1995 כמדריך אתרים והפכה לשער הכניסה עבור גולשים רבים לרשת. AOL הייתה אחת החברות הראשונות בעולם שהציעה גישה לאינטרנט לציבור הרחב. אולם לאורך השנים החברות ירדו מגדולתן והוחלפו בענקיות אינטרנט חדשות. לשתי החברות בכל זאת יש עדיין נכסים משמעותיים, כמו אתר "יאהו ספורט" ואתר הטכנולוגיה "טק קראנץ'".

ורייזון רכשה את AOL ב-4.4 מיליארד דולר ואת יאהו ב-4.5 מיליארד ב-2017. החברה מחזיקה בארץ שני מרכזי פיתוח בתל אביב וחיפה שהוקמו על בסיס מרכזי פיתוח קיימים שהפעילו בארץ AOL ויאהו.

ורייזון, מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב במספר משתמשים, התכוונה לבנות מחדש את החברות תחת חטיבת המדיה שהקימה, אך לא הצליחה להגיע ליעדים העסקיים שהציבה והחליטה למכור. בסיכומו של דבר, ההימור שלקחה ורייזון בגובה 9 מיליארד דולר על שתי החברות לא התממש, והיא מוכרת אותן בהפסד.