מפינטק ועד בינה מלאכותית: הסטארט-אפים שקיבלו 378 מיליון דולר השבוע

ניהול פיננסי לעסקים קטנים, סימולציה של פריצות והתקפות סייבר, פלטפורמה לשילוב בין שירותי בריאות דיגיטליים וניבוי תרחישים עסקיים בעזרת AI • אלו סיפוריהם של חמשת הסטארט-אפים שגייסו מימון חדש השבוע • מדור חדש

חברי Honeybook ו- VIM / צילום: האניבוק, אייל טואג
חברי Honeybook ו- VIM / צילום: האניבוק, אייל טואג

חד-קרן טרי (HoneyBook), חברה אחת ששילשה את השווי שלה ל-3.7 מיליארד דולר (VAST Data) ובסך הכל 378 מיליון דולר שהושקעו בסטארט-אפים ישראלים - זה היבול של השבוע הנוכחי בהייטק, שהיה דל יחסית בהודעות גיוס עם חמישה בלבד שהגיעו אלינו, לעומת שמונה בשבוע שעבר. המשקיעה האקטיבית של השבוע, ובכלל של התקופה האחרונה, היא טייגר גלובל שהובילה את ההשקעה ב-VAST Data והשתתפה בזו של HoneyBook. עוד על הקרן שמשבשת את תעשיית ההון סיכון המסורתית, תוכלו לקרוא בפרופיל שכתבנו עליה.

אלו החברות שהכריזו על גיוסי מימון טרי השבוע:

1. האניבוק

תחום פעילות: ניהול פיננסי לעסקים קטנים
כמה גייסו: 155 מיליון דולר

האניבוק (HoneyBook) מפתחת אפליקציה שמאפשרת לעסקים קטנים ועצמאיים להתנהל עסקית ופיננסית, כולל ניהול לידים, הוצאת הצעות עבודה, חוזים וחשבוניות וקבלת תשלומים. הסבב הנוכחי גויס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר והפך את האניבוק לחד-קרן באופן רשמי . הגיוס הובל על ידי הקרן Durable Capital Partners והשתתפו בו קרן באטרי, טייגר גלובל, אורן זאב ומנכ"ל טוויטר לשעבר דיק קוסטלו. מבין המשקיעים הקיימים של האניבוק השתתפו בסבב OurCrowd , סיטי ונצ'רס ו-Norwest. כולל הסבב הנוכחי גייסה האניבוק מאז הקמתה 248 מיליון דולר.

מייסדי האניבוק עוז אלון (מימין), נעמה אלון ודרור שמעוני / צילום: האניבוק
 מייסדי האניבוק עוז אלון (מימין), נעמה אלון ודרור שמעוני / צילום: האניבוק

האניבוק הוקמה ב-2013 על ידי בני הזוג אלון (עוז מכהן כמנכ"ל, נעמה כסמנכ"לית מוצר) יחד עם דרור שמעוני, מתכנת במקצועו (סמנכ"ל הטכנולוגיות), ושאדיה סיגלה, יזמת אמריקאית שכבר אינה מעורבת בחברה. האניבוק מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם בארץ. "עסקים קטנים נדרשים כיום להגיע לאותה רמת מקצועיות ושירות כמו חברות גדולות וזה קשה", אומר עוז אלון. "די ג'יי אחד אמר לי שהמתחרה העיקרית שלו היא אמזון כי הלקוחות מצפים ממנו לענות להם באותה המהירות כמו שעושה החברה הענקית. אם פעם הסטנדרט היה מענה תוך 24 שעות, עכשיו זה תוך 24 דקות. אנחנו עוזרים לעסקים לנהל את כל התקשורת הזו בצורה אוטומטית בלחיצת כפתור".

2. VAST Data

תחום פעילות: תוכנה לייעול האחסון
כמה גייסו: 83 מיליון דולר

ואסט דאטה מפתחת תוכנה שרצה על אחסון מבוסס פלאש בחוות שרתים ומאפשרת גישה מהירה לנתונים. הגיוס בוצע לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר - פי שלושה מהשווי לפיו גייס באפריל בשנה שעברה. הסבב הובל על ידי חברת ההשקעות האמריקאית טייגר גלובל וכלל השתתפות משמעותית של אנבידיה וכמה מהמשקיעים הקיימים בחברה. כולל הסבב הנוכחי גייסה החברה עד היום 263 מיליון דולר.

עובדי Vast Data / צילום: Vast Data
 עובדי Vast Data / צילום: Vast Data

ואסט דאטה הוקמה ב-2016 על-ידי רנן חלק (מנכ"ל), שחר פיינבליט (סמנכ"ל טכנולוגיות) וג'ף דנוורת (סמנכ"ל שיווק). ואסט מעסיקה למעלה מ-200 עובדים, קצת יותר ממחצית במרכזי פיתוח בתל אביב ובחיפה והשאר במטה בניו יורק. "עד היום הייתה לחברות וארגונים גישה מהירה רק לחלק קטן מהדאטה, ואם הם רצו לקבל גישה מהירה לכולו, זה דרש מהם להוציא עוד עשרות מיליוני דולרים. אנחנו מאפשרים להפוך את כל המידע שלהם לנגיש, כדי שהם יוכלו לקבל תוצאות טובות ומהירות יותר ללא תוספת תקציב. הלקוחות שלנו הם גופים פיננסים, ארגוני מחקר וחברות מדיה", אמר פיינבליט.

3. Vim

תחום פעילות: פלטפורמה לשילוב בין שירותי בריאות דיגיטליים
כמה גייסו: 60 מיליון דולר

חברת Vim פיתחה פלטפורמה להעברה של מידע רפואי בין מערכות מידע שונות. בין המשקיעים בסבב: ענקית ביטוח הבריאות Anthem, רשת הפארם המובילה Walgreens, וקרן Optum Ventures, זרוע הון הסיכון של חברת אופטום, חברת המידע הדיגיטלית מקבוצת שירותי הבריאות והביטוח יונייטד הלת'. עד היום גייסה החברה סכום כולל של 72 מיליון דולר.

אורון אפק, מייסד ומנכל Vim, ואסף דוד,  מייסד שותף ו-CTO / צילום: אייל טואג
 אורון אפק, מייסד ומנכל Vim, ואסף דוד, מייסד שותף ו-CTO / צילום: אייל טואג

החברה הוקמה ב-2015 על ידי אורון אפק (מנכ"ל), אסף דוד (סמנכ"ל הטכנולוגיה) ויעל פלד. היום היא מעסיקה 100 עובדים, מהם 70 בישראל והיתר בארה"ב. "בניגוד לישראל, מערכת הבריאות בארה״ב בנויה כך שקיימת הפרדה בין חברות הביטוח לנותני השירות. בנוסף לכך שהמידע אינו משותף בצורה יעילה בין גופים אלה, לכל צד במשוואה אינטרסים מנוגדים. הכסף, ולא איכות השירות, מניע את המערכת. כל אלו הפכו את מערכת הבריאות האמריקאית ליקרה ביותר מבין מדינות ה-OECD", אמר אפק. "סבב הגיוס יסייע לנו לממש את החזון לשיפור התקשורת בין החלקים השונים וכן לתמוך בשינוי מודל התשלום בגין שירותי בריאות".

4. Cymulate

תחום פעילות: סימולציות התקפה ופריצה
כמה גייסו: 45 מיליון דולר

חברת Cymulate מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן לסימולציה של פריצות והתקפות סייבר, המאפשרת לדעת ולייעל את מצב אבטחת המידע של הארגון בכל עת, ומאפשרת לחברות לשמור על הנכסים העסקיים הקריטיים שלהן. הגיוס הובל על ידי One Peak יחד עם המשקיעים ורטקס, דל קפיטל ו-Susquehanna Growth Equity (SGE). כולל הסבב הנוכחי החברה גייסה עד היום 71 מיליון דולר.

Cymulate חברי הנהלת / צילום: אלון מצקין
 Cymulate חברי הנהלת / צילום: אלון מצקין

Cymulate הוקמה ב-2016 על ידי אייל וקסמן (מנכ"ל), אביחי בן-יוסף (CTO) ואייל גרונר (מייסד משותף). החברה מעסיקה כיום 100 עובדים, 60 מהם בישראל. "ב-Cymulate נרשמה עלייה של 50% במספר המתקפות הייחודיות בשנת 2020, וככל שקבוצות ה-APT הופכות יותר אגרסיביות, יש צורך אמיתי בביצוע סימולציות יומיומיות או שבועיות בנוגע למצב האבטחה הכללי של החברה. קשה מאוד להחזיר את אובדן אמון הלקוחות לאחר שחברה נפגעת על ידי מתקפת סייבר", מסר וקסמן.

5. פקאן

תחום פעילות: ניבוי תרחישים עסקיים על בסיס AI
כמה גייסו: 35 מיליון דולר

פקאן (Pecan AI) מפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לניבוי תרחישים עסקיים דוגמת נטישת לקוחות וביקושים צפויים עבור חברות וארגונים. הגיוס הובל על ידי קרן GGV Capital בהשתתפות קרן וינטג' והמשקיעים הקיימים דל קפיטל, S-Capital ו-Mindset. כולל הסבב הנוכחי, גייסה פקאן עד היום כ-50 מיליון דולר.

עובדי פקאן / צילום: נטלי שור
 עובדי פקאן / צילום: נטלי שור

פקאן הוקמה ב-2018 על ידי ד"ר זוהר ברונפמן (מנכ"ל) וד"ר נועם ברזיס (סמנכ"ל טכנולוגיות), שניהם יוצאי 8200 ובעלי דוקטורט במדעי הקוגניציה והמוח מאוניברסיטת תל אביב. החברה מעסיקה 70 עובדים, 60 מהם בישראל. "פקאן מייצרת לחברות ערך עסקי על ידי שימוש עצמי במערכת בינה מלאכותית. בפלטפורמה אינטואיטיבית אחת, אנליסטים ובעלי עסקים יכולים לקבל תובנות מעשיות ולראות תפוקות תוך מספר ימים בלבד לאחר הזנת הנתונים הגולמיים שלהם - ובכך להתפתח מ-BI ל-AI ולהשתמש במידע כדי להגדיל הכנסות. אנו מצפים להתרחב בעולם ולהמשיך להביא ערך עסקי אמיתי ללקוחות שלנו", מסר ברונפמן .