כך המדינה גורמת לנו להתמכר לרכב הפרטי ולהיתקע בפקק

הנהג הישראלי חוזר לכביש, ובעיקר לפקקים • בחודש שעבר התנועה באיילון בלבד זינקה ב-15%, ובאוצר מעריכים שאם לא יעשה דבר, בעוד עשור העלות למשק בשל העומס בכבישים תסתכם בעשרות מיליארדים • אז למה המדינה עושה הכל כדי שנתמכר לרכב הפרטי ונתקע בפקק?  האזינו

פקקים באילון / צילום: תמר מצפי
פקקים באילון / צילום: תמר מצפי

בכל פעם שנדמה שיותר גרוע מכך לא יכול להיות, הפקקים ממשיכים לשבור שיאים. שנה לאחר שהתרוקנו מאדם בשל הסגר הראשון, כבישי ישראל חוזרים להתמלא ברכבים, שבעיקר עומדים במקום. רק באפריל האחרון התנועה באיילון בלבד זינקה ב-15% בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. במחקרים שהוגשו לאוצר מעריכים שאם לא יינקטו צעדים להפחתת מספר כלי הרכב הפרטיים, בשנת 2030 העלות למשק הישראלי בגין אובדן שעות העבודה בשל העומס הרב בכבישים תסתכם בכ-74 מיליארד שקל.

פודקאסט הצוללת יצא לבדוק האם המדינה עושה משהו לצמצם את הפקקים בכבישי ישראל. כתבי גלובס מנסים להבין איך זה שלמרות שהמדינה משקיעה עשרות מיליארדים בכבישים חדשים, במחלפים, ואפילו ברכבת קלה שבשנה הבאה סוף סוף תיסע ברחבי גוש דן, עדיין אנחנו פשוט עומדים במקום? 

צרו איתנו קשר *5988