הבורסה בת"א | סיקור שוטף

סגירה ירוקה בבורסה: מדד ת"א 90 עלה ב-1.2%, פז זינקה ב-10%

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.5%, ומדד ת"א טכנולוגיה עלה בכ-1.2% • בזן ואלקטרה צריכה פרסמו דוחות טובים לרבעון הראשון • מגדל ביטוח קפצה ב-6.4%, דלק רכב ב-9%, כך גם אפולו פאואר, ונובה עלתה ב-5%

הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות במחזור של 800 מיליון שקל בשוק המניות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.25% ומדד הבנקים עלה בכ-0.5%.

פז בלטה במחזור הגבוה בבורסה עם זינוק של 10%,  מגדל ביטוח קפצה ב-6.4%, דלק רכב ב-9%, כך גם אפולו פאואר, ונובה עלתה ב-5%. אלקטרה צריכה קפצה ב-6.3% אחרי הדוחות הכספיים. עדיקה נפלה בכ-9%.

13:30

ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין בעקבות הדוחות שפרסמה ICL לרבעון הראשון ביום חמישי כי "הדוחות היו חזקים מאוד, ועקפו בפער ניכר את תחזיותינו ואת תחזיות השוק. לאחר בחינת התוצאות ולאחר כנס המשקיעים של החברה, אנו סבורים כי בעוד שחלק מהישגי הרבעון נבעו משוקי יעד תומכים מאוד, הרי שחלק לא קטן מההישגים נובע משינויים פרמננטיים יותר, שמצדיקים את המשך האמון שאנו מביעים במניית החברה. לפיכך, ולמרות העליה החדה בשווי החברה (הוכפל מאז הקיץ האחרון), אנו מותירים את המלצתנו למניית ICL על "תשואת יתר", ומעדכנים את מחיר היעד ל-26 שקל למניה. אנו עדיין מותירים את הערכת הסיכון בהשקעה במניית החברה כסיכון גבוה , הנובע בעיקר מהתנודתיות בשוקי הסחורות, שעלולה להשפיע גם על התנודתיות בפעילות העסקית של החברה ועל מנייתה". 

12:00

חברת רוטשטיין  , באמצעות שותפות נחלת אש"ר המוחזקת על ידי החברה בכ-53%, דיווחה הבוקר על חתימת הסכם מכר מותנה ומתן אופציה לחברת גינדי החזקות, למכירת חלק מהמקרקעין של השותפות בפרויקט "כרמי הנדיב" בקרית מלאכי, המיועדים להקמת 984 יחידות דיור, בתמורה לכ-320 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), כולל מימוש האופציה. להערכת החברה, רוטשטיין צפויה להכיר ברווח לפני מס בגין מכירת הקרקע בסך של כ-36 מיליון שקל. מימוש האופציה במלואו צפוי להניב לחברה רווח נוסף לפני מס בהיקף של כ-82 מיליון שקל ובסך כולל של כ-118 מיליון שקל. 

11:00

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-1.5% מניות פז, אפולו פאוור , אלקטרה צריכה, פריון ואינטרקיור  בולטות לחיוב.

בסקירת המאקרו השבועית מתייחסים ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, למדיניות רכישות המט"ח של בנק ישראל , בהמשך להודעת בנק ישראל על כך שרכש בחודש אפריל כ-5.3 מיליארד דולר והשלים רכישה של 19 מיליארד דולר מראשית השנה: "יתרות המט"ח של בנק ישראל, עומדות נכון לסוף חודש אפריל, על כ-194 מיליארד דולר. מדובר בסכום המהווה קרוב ל-50% מהתמ"ג. למרות העלייה החדה ברכישות המט"ח השקל ממשיך להפגין עוצמה כאשר במהלך חודש אפריל שוב הוא רשם התחזקות של קרוב ל-3% מול הדולר. נראה כי רכישות המט"ח של בנק ישראל מיועדות למתן את התיסוף של השקל ולמנוע תיסוף של השקל אל מחוץ לטווח העקבי עם תנאי המאקרו. בפועל, נראה כי השקל מתואם הרבה יותר עם כיון המסחר של הדולר בעולם ופחות מושפע כאמור מסכום הרכישות בפועל".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.9%.

עליות בולטות רושמות מניות נובה, לייבפרסון, בזן ופריגו.

חלל תקשורת מדווחת הבוקר על הסכם שיתוף פעולה עם חברת תקשורת זרה בהיקף של 12 מיליון דולר.

09:10

בזן  דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-55 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד של 146 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

08:55

בנק לאומי גיבש לאחרונה קבוצת משקיעים שתרכוש גרעין שליטה בחברת פז  . את הקבוצה אותה גיבש אבי אורטל, מנכ"ל זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק, לאומי פרטנרס, מרכיבים ככל הידוע יזם הנדל"ן רוני יצחקי, מבעלי ענקית התשתיות וההובלה תעבורה האחים לבנת ומקרן תש"י בניהולו של ירון קסטנבאום. הקבוצה צפויה לרכוש בין 20% ל-25% ממניות פז, כאשר יתכן כי תרכוש 20% עם אופציה לרכישת 5% נוספים, בסכום של כמיליארד שקלים, מה שישקף לפז שווי שוק שמתקרב ל-4 מיליארד שקלים, מעל שוויה של פז שנאמד הבוקר בכ-3.4 מיליארד שקלים. 

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, כשמצד אחד יושפע המסחר מהמגמה החיובית והשיאים בוול סטריט, ואילו מהצד השני יושפע לשלילה מהמתיחות הבטחונית.

2. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים. אודיוקודס כ-4%, איי.סי.אל  1.5%, אלביט מערכות 1%, לייבפרסון  5.8%, נובה  6% פריגו 3.5% ופריון כ-7% והן צפויות לעלות היום.

3. דוחות: בזן, אלקטרה צריכה

היום צפויות אלקטרה צריכה ובזן לפרסם תוצאות לרבעון הראשון. מחר יפרסמו אמות ומג'יק וביום שלישי אלוט, פריגו וראדא. 

4. הביטקוין נחלש

הביטקוין נחלש כעת לכ-58,100 דולר.  למטבעות דיגיטליים "אין ערך פנימי" ומי שמשקיע בהם צריך להתכונן לכך שיאבד את כל כספו, כך אמר בשבוע שעבר נגיד הבנק המרכזי של אנגליה אנדרו ביילי. ביילי התייחס למחיר המזנק של מטבעות הקריפטו במסיבת עיתונאים השבוע, ואמר כי "אין להם ערך פנימי. זה לא אומר שאנשים לא שמים ערך עליהם, כי הם יכולים להיות בעלי ערך חיצוני, אבל אין להם ערך פנימי".

"אני הולך להגיד את זה שוב בבוטות רבה", הוסיף ביילי. "תקנו אותם, רק אם אתם מוכנים לאבד את כל הכסף שלכם".

5. שיאים חדשים בוול סטריט

כאמור, המסחר בניו יורק ננעל ביום שישי במגמה חיובית. מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.7% לשיא חדש, מדד S&P 500 עלה ב-0.74% לשיא חדש, ומדד הנאסד"ק עלה  ב-0.88% .

העליות נרשמו למרות דוח תעסוקה חלש לחודש אפריל בארה"ב, לפיו למשק האמריקאי התווספו 266 אלף משרות חדשות - הרבה מתחת לציפייה של כלכלנים לתוספת של מיליון משרות חדשות.