"מצפים שהשותפות תחזק את הצמיחה שלנו": עסקה מהותית לחברת ארקו

על פי ההסכם, חברת ההשקעות בנדל"ן Oak Street Real Estate Capital תרכוש נדל"ן של חנויות נוחות ותחנות דלק, ותחכיר אותו לחברת GPM של ארקו • אריק קוטלר, נשיא ומנכ"ל ארקו: "אנחנו מאמינים שהעבודה עם Oak Street תאפשר לנו להיות רוכש אטרקטיבי יותר"

אריק קוטלר / צילום: כפיר זיו
אריק קוטלר / צילום: כפיר זיו

עסקה מהותית לחברת ארקו , המחזיקה ומפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. ארקו, בהובלת אריק קוטלר, עדכנה כי החברה הבת שלה (בבעלות מלאה), GPM, התקשרה בהסכם עם חברת ההשקעות בנדל"ן Oak Street Real Estate Capital, אשר תרכוש ותחכיר ל-GPM נדל"ן של חנויות נוחות ותחנות דלק. GPM תחזיק ותפעיל את העסקים שיירכשו, בעוד ש- Oak Street תחזיק בבעלות על הנכסים עצמם (הנדל"ן). Oak Street מתחייבת לתוכנית בהיקף של עד 1 מיליארד דולר לתקופה של שנה.

לפי הודעת ארקו, GPM היא מפעילת רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות השביעית בגודלה בארה"ב, והיא ביצעה 18 רכישות מאז 2011, שהגדילו את פעילותה לכ-3,000 אתרים ומעל 10,000 עובדים ב-33 מדינות ובבירה וושינגטון D.C. עוד מציינים בחברה, כי ההסכם משקף את המחויבות הנמשכת שלה ל"צמיחה אגרסיבית" - כלומר, עוד רכישות שירחיבו את פעילותה. שווי השוק של ארקו, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, עומד כיום על 1.3 מיליארד דולר.

"נשארים ממוקדים מאוד במודל הרכישות שלנו"

לדברי קוטלר, נשיא ומנכ"ל החברה (המחזיק כ-17% ממניותיה), "אנחנו מאמינים שהעבודה עם Oak Street תאפשר לנו להיות רוכש אטרקטיבי יותר ותוסיף לנו גמישות ברכישות. אנחנו נשארים ממוקדים מאוד במודל הרכישות שלנו, ומצפים שהשותפות הזו תגביר את הוודאות של ביצוע עסקאות, ותחזק את הצמיחה שלנו".

מארק זאהר, מנכ"ל ושותף ב-Oak Street, אמר כי "ארקו היא חברה פנומנלית שמקבלת את ההחלטות האסטרטגיות הנכונות. יכולתה לנצל את המאזן שלנו למימון דריסת רגל נדל"נית מאפשרת לה להתמקד בצמיחה ובפעילות הליבה. אנחנו נרגשים מהשותפות".

ההסכם כולל התחייבות לשנה הקרובה מצד GPM לא למכור אף נכס בעסקת מכירה וחכירה (Sale-leaseback) לגורם אחר מבלי להציע את הנכס קודם לכן ל-Oak Street (מלבד נכסים שהוחרגו).

ארקו והחברה הבת GPM היו חלוצות הטרנד של ה-SPAC בקרב החברות הישראליות. כבר ביולי שעבר הודיעה ארקו על מיזוג לחברת ה-SPAC היימייקר, מיזוג שהושלם בדצמבר.

חברות SPAC הן חברות שאין להן פעילות והן מגייסות כסף בבורסה כדי למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, או שיידרשו להחזיר את הכסף שגויס למשקיעים. מהלך המיזוג ל-SPAC כלל גם גיוס של 100 מיליון דולר מקבוצת קרנות ההשקעות MSD Partners (הקשורות למייקל דל). מאז השלמת המיזוג עלתה מניית ארקו ב-12%.