בורסות עולם | סיקור שוטף

סגירה צורמת בוול סטריט: הנאסד"ק נפל ב-2.6%, הדאו נסוג מהשיא

נמשך לחץ המכירות במניות הטכנולוגיה הענקיות • באירופה המדדים ננעלו במגמה מעורבת, הדאקס עלה ב-0.18%, הבורסה בלונדון טיפסה בשיעור דומה

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים שהתחזקו בנעילה עם פתיחת יום המסחר הראשון לשבוע זה בניו יורק. מדד הנאסד"ק נפל ב-2.6% - היום הגרוע מאז ה-18 במרץ, ומדד ה-S&P 500 ירד ב-1%. מדד דאו ג'ונס שנסחר רוב היום בעליות איבד 0.1% בסיום ובכך נסוג מהשיא.

22:00

לחץ המכירות במניות הטכנולוגיה מפיל את מדד הנאסד"ק ב-2.3%, בעוד שהדאו ג'ונס מטפס ב-0.4 לשיא כל הזמנים. מדד הפחד מטפס ב-4%, בעוד מדד S&P 500 מאבד 0.66%. 

20:10

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי והבנזין עולים בעקבות סגירת צינור הבנזין קולוניאל פייפליין שנחשב לצינור הגדול ביותר בארה"ב עקב מתקפת סייבר, מה שעלול לגרום לעלייה במחירי הדלק בארה"ב.

18:40

באירופה המדדים ננעלו במגמה מעורבת, הדאקס עלה ב-0.18%, הבורסה בלונדון טיפסה בשיעור דומה.

18:00

בנק אוף אמריקה העלה המלצה למניית סולראג' הישראלית ל'קנייה' מ'ניטרלי', אך חתך את מחיר היעד ל-276 דולר לעונת 306 דולר.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.46%, מדד S&P 500 ללא שינוי, והנאס"ק מאבד 0.9%.

14:10

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית והחישה החכמה סיוה  דיווחה היום כי הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו ב-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-25.4 מיליון דולר. הרווח הנקי צנח בכ-90% לרמה של 254 אלף דולר בלבד.

במקביל לפרסום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון, הודיעה סיוה על רכישת Intrinsix האמריקאית, המתמחה בתכנון שבבים לשוק החלל והתעופה ולשוק הביטחוני - תמורת כ-33 מיליון דולר במזומן. 

מג'יק  דיווחה היום כי הכנסות החברה ברבעון הראשון עלו בכ-25.9% לכ- 107.3 מיליון דולר, לעומת 85.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ( Non-GAAP ) עלה בכ-9.5% לכ-10.3 מיליון דולר. 

12:00

עמרי לפידות, אנליסט הטכנולוגיה של לאומי פרטנרס מגיב לפרסום הדוח בכספי של נובה, ומעדכן את מחיר היעד למניה ל-103.6 דולר: "את השפעת המחסור בשבבים והשקעות הענק שחברות רבות מבצעות בעולם ניתן לראות מתוצאות נובה אשר עקפו את תחזיות השוק וכן מהגדלת תחזיות החברה לרבעון השני בצורה משמעותית, אנו מאמינים שתהליכים ומגמות אלו ילוו את נובה בשנים הקרובות וצפויות להוות לה רוח גבית משמעותית. כמו כן, נובה נערכה בזמן וביצעה השקעות על מנת להרחיב את קיבולת הייצור ועל מנת להבטיח את שרשרת האספקה, כך שלא נראית פגיעה מהמחסור באופק", הוא כותב. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת. 

הנפט מסוג ברנט עולה בכ-0.7% ל-68.7 דולר לחבית. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מתייחס לעליות מחירי הנפט בימים האחרונים ומציין כי "עליית מחיר הנפט מתרחשת על רקע היחלשות הדולר, המטבע שבו המחירים הגלובליים נקובים, ועל אף עליית התחלואה בהודו. המצב בהודו ובחלקים אחרים של המדינות המתעוררות צפוי להפחית את הביקוש הגלובלי לאנרגיה, ולו בטווח הקצר, ובעקבות חשש זה ערב הסעודית מיהרה והפחיתה את הפרמייה על הנפט שלה שיסופק החודש ללקוחותיה באסיה".

"להערכתנו, הביקוש לדלק של מדינות ה- OECD צפוי לעלות במהלך החודשים הקרובים, בדגש על עונת הקיץ, בה הביקוש לדלק לתחבורה גבוה מאחר ואנשים יוצאים לטייל, מה שצפוי לשמור על מחיר הנפט בטווח הקצר סביב רמתו הגבוהה. עלייה עתידית בייצור הנפט בעולם, בפרט אם תתרחש תוך כדי כך שחברי OPEC + לא ישתפו פעולה, עלולה להכביד על מחיר הנפט ובהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים שמירה על סביבת המחירים הנוכחית בטווח הקצר וירידה מסוימת בטווח הבינוני והארוך", כותב בפמן.

08:30

שבוע המסחר העולמי נפתח כשבבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

בזירת המסחר בסחורות, הנפט והזהב רושמים עליות קלות ואילו הסחורות החקלאיות (תירס, חיטה וסויה) רושמות ירידות.

האנליסט ארי ואלד מאופנהיימר ממשיך להחזיק בדעתו החיובית לגבי שוק המניות הכללי בארה"ב, ומציין כי התייצבות מדד ה-S&P 500 ברמתו הגבוהה משקפת מהלך קונסולידציה, התומך בצפי להמשך מגמת העליות. עם זאת, הוא מדגיש את העוצמה היחסית בסקטור הסחורות, שנהנה ממומנטום חזק בשוקי הסחורות לצד ירידת תשואות אג"ח. מניות מגזר הסחורות מספקות, להערכת ארי ואלד, גידור בפני האינפלציה, בדומה למניות בעלות דיווידנד גבוה.

ואלד ממשיך בגישתו החיובית גם כלפי סקטור הטכנולוגיה, וספציפית למגזר התוכנה, שמציג חולשה יחסית לביצועי העבר, אך עדיין נמצא קרוב לרמת שיא. 

הביטקוין מטפס בכ-3% ל-59,200 דולר והאת'ריום לא עוצר ועולה בעוד 6% ל-4,110 דולר.