מניות רמי לוי בישראייר יישארו בידיו ולא יירכשו ע"י שיווק השקמה

דירקטוריון שיווק ושקמה החליטה לא לממש את האופציה של רכישת 24% ממניות ישראייר שבידי רמי לוי • "שיעור ההחזקות בישראייר שהוצע לחברה במסגרת האופציה אינו מקנה יכולת לשלוט בפעילות הנרכשת"

רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס
רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס

המניות שמחזיק רמי לוי בחברת התעופה ישראייר יישארו בידיו ולא יועברו לרשת המזון הנושאת את שמו - כך עולה מדיווח של הרשת לבורסה. חלוקת ההחזקה בישראייר כיום היא 51% לחברת בי.ג'י.איי שבבעלות רמי לוי ושלום חיים, 24% בידי רמי לוי באופן פרטי ו-25% בידי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי - בעליה הקודמים של ישראייר .

על-פי תנאי העסקה למכירת השליטה בחברת התעופה שהושלמה בתחילת השנה, לוי ושלום רכשו 75% ממניותיה של ישראייר לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל. בעת הרכישה ניתנה לרשת רמי לוי אופציה לרכישת המניות שמוחזקות על-ידי לוי באופן פרטי (24%), אולם הרשת מודיעה כעת כי הדירקטוריון החליט שלא לממש את האופציה, בין היתר משום ש"שיעור ההחזקות בישראייר שהוצע לחברה במסגרת האופציה אינו מקנה יכולת לשלוט בפעילות הנרכשת, אשר מהווה תחום פעילות חדש עבור החברה, דבר אשר אינו תואם את מדיניות החברה בעת הזו".

בד-בבד דיווחה רשת רמי לוי, הנסחרת בשווי של כ-3 מיליארד שקל, על כוונתה לפתח שיתופי-פעולה שיטיבו עם ישראייר בתחום מועדוני הלקוחות. הכוונה היא להצעת חופשות וטיסות לחברי המועדון של רשת רמי לוי, המונה 450 אלף חברים, מתוכם 260 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי של רמי לוי. המטרה היא להציע לחברי המועדון עסקאות משתלמות בתחום התיירות גם בשילוב שירותי תקשורת עבור השימוש בסלולרי בחו"ל על-ידי חברת התקשורת של רמי לוי. 

ישראייר גם תצורף לתו הקנייה של רמי לוי כבית עסק שניתן לממש בו את התו, שמוענק בעיקר כשי לחג בארגונים שונים. נדבך נוסף הוא ביצוע של הזמנות רכש עבור ישראייר מספקים של הרשת. 

הודעת רמי לוי מגיעה יממה לאחר שהממשלה אישרה סיוע לחברת התעופה הישראליות באמצעות מנגנון של רכישת כרטיסי טיסה למאבטחים לתקופה של 20 שנה. הנתח של ישראייר יעמוד על 16 מיליון דולר, והחברה תצטרך לגייס הון בהנפקה או דרך הזרמת הון של הבעלים בהיקף של 50% מהסכום.  מתווה הסיוע שאושר בממשלה כולל את שלוש החברות הישראליות: אל על תקבל 210 מיליון דולר, ועם ארקיע המתווה נמצא עדיין בדיונים.  

את חודש אפריל סיימה ישראייר עם תנועה (הלוך ושוב) של 18 אלף נוסעים, והיא מוקמה שלישית בין חברות התעופה שפועלות מנתב"ג. ההערכות של מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס הן לגידול משמעותי בתנועת הנוסעים לכיוון של כ-30 אלף נוסעים בחודש מאי ועד כ-50 אלף נוסעים בחודש יולי .

ההערכות הללו משקפות אופטימיות זהירה, משום שמצד אחד עוד ועוד מדינות פותחות שעריהן לתייר הישראלי, ומצד שני משרד הבריאות ממשיך להזהיר את הנוסעים מנסיעות לא חיוניות לחו"ל בעת הזו. בתוך כך, משפחות לוקחות בחשבון כי נכון לעכשיו הילדים שישובו מחופשה בחו"ל עם הוריהם יידרשו ל-10 ימי בידוד (בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה). 

ישראייר חוכרת שני מטוסים חדשים

בתוך כך, ישראייר הודיעה על חכירה של שני מטוסי איירבוס 320 (צרי-גוף) כשהיא מצפה לקיץ משמעותי בהיקף פעילותה. מטוס אחד יוחכר בחכירה "רטובה" (כלומר כולל אנשי צוות), והשני יוחכר בחכירה "יבשה" (יופעל על-ידי אנשי הצוות של ישראייר).

במהלך הקיץ ישראייר תפעיל עשרות טיסות בשבוע ליעדים כמו דובאי, בחריין (בהינתן אישור להפעיל את הטיסות), מרוקו וגיאורגיה וליעדים שונים ביוון.

אחרי החכירה ימנה הציר של ישראייר תשעה מטוסים: חמישה מטוסי איירבוס, שלושה מטוסי איי.טי.אר בהפעלה עצמית ומטוס אייברוס נוסף בחכירה מלאה.