ממשרד האוצר להייטק: התפקיד החדש של שאול מרידור

מרידור, שהתפטר באוגוסט האחרון מתפקיד הממונה על התקציבים, יחל לכהן בתפקיד סמנכ"ל הכספים של הסטארט-אפ לייטריקס, המפתח כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי

שאול מרידור / צילום: רפי קוץ
שאול מרידור / צילום: רפי קוץ

הסטארט-אפ חד-הקרן הירושלמי לייטריקס (Lightricks), המפתח כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי, הודיע היום (ב') על מינויו של שאול מרידור לסמנכ"ל הכספים (CFO) של החברה. מרידור התפטר מתפקיד הממונה על התקציבים במשרד האוצר באוגוסט האחרון והפנה האשמות קשות אל שר האוצר ישראל כ"ץ במכתב ההתפטרות שלו ומאוחר יותר בראיון לתוכנית "עובדה".

מרידור כיהן בשורה של תפקידים באגף התקציבים באוצר מאז 2002. בשנת 2015 הוא מונה למנכ"ל משרד האנרגיה תחת השר יובל שטייניץ ושנתיים לאחר מכן מונה לראש אגף תקציבים. לפי ההודעה של לייטריקס, מרידור יכנס לתפקידו "מיד בתום תקופת הצינון". מרידור מסיים את תקופת הצינון בסוף אוגוסט ויתחיל לעבוד בלייטריקס בספטמבר.

לייטריקס (Lightricks), שהוקמה ב-2013, מפתחת מוצרים לעריכה מתקדמת של תמונות וסרטוני וידאו. החברה הפכה לחד-קרן באופן רשמי ב-2019 לאחר שהודיעה על השקעה של 135 מיליון דולר בחברה בהובלת גוף ההשקעות של גולדמן זאקס, לפי שווי של מיליארד דולר. מתוך ההשקעה, החברה גייסה 80 מיליון דולר לקופת החברה ו-55 מיליון דולר שימשו לרכישת מניות עובדי מייסדי החברה (סקנדרי). החברה על ידי חמישה מייסדים: זאב פרבמן, ניר פוצ'טר, עמית גולדשטיין, ירון אינגר ואיתי צידון.

כיום מעסיקה לייטריקס 550 עובדים ברחבי העולם והמטה שלה ממוקם בכפר ההייטק בתוך קמפוס גבעת רם בירושלים

ד"ר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ"ל לייטריקס, מסר כי "העשייה של שאול במגזר הציבורי והפרטי והניסיון הרב שהוא מביא איתו ללייטריקס מהווים תוספת משמעותית לחברה ולצוות ההנהלה בפרט. אני בטוח כי צירופו של שאול כסמנכ"ל הכספים יתרום רבות לתכניות ההנפקה העתידיות".

מרידור מסר: "כמי שנולד וגדל בירושלים אני נרגש להצטרף לחד הקרן הירושלמי. החברה עשתה כברת דרך מרשימה בשנים האחרונות והפכה להיות שחקנית מובילה בתחומה. השלבים הבאים בחברה מאתגרים ומרגשים לא פחות ואני שמח לקחת חלק בתהליכי הצמיחה".