הפרסומאי רובי ברזני פותח חברת ייעוץ לניהול הקשר בין מותגים לצרכנים

לגלובס נודע כי ברזני הקים ביחד עם החוקר והפרסומאי מקס בלקסטון חברת ייעוץ המתמחה בניהול מערכות יחסים של מותגים עם צרכנים, תחת השם "Brandship"

רובי ברזני / צילום: רן בירן
רובי ברזני / צילום: רן בירן

שנתיים לאחר שסגר את משרד הפרסום True, פותח הפרסומאי רובי ברזני מיזם חדש שקשור לפרסום. לגלובס נודע כי ברזני הקים ביחד עם החוקר והפרסומאי מקס בלקסטון חברת ייעוץ המתמחה בניהול מערכות יחסים של מותגים עם צרכנים, ונושאת את השם "Brandship".

בלקסטון כיהן בעבר בתפקידים בכירים בחברות מחקר בינלאומיות ובתפקידי שיווק, ואף שימש ראש האסטרטגיה של משרד הפרסום אוגליבי ניו יורק. לפני מספר שנים הוא פיתח מודל לבניית מערכות יחסים של מותגים עם לקוחות, והיה בין החלוצים בענף השיווק העולמי שדיברו על הנושא.

בלקסטון יישם את המתודולוגיה על מותגים בינלאומיים כגון DOVE (עבורם ייצר את האסטרטגיה של REAL BEAUTY), ויזה, אמריקן אקספרס, טויוטה, פורד, אנרג'ייזר ועוד. בלקסטון הוא יהודי, ולמרות שיש בבעלותו חברה העוסקת בתחום בניו יורק, הוא עלה לישראל ומתגורר כיום בירושלים.

ברזני התחיל את דרכו בענף הפרסום בתחום של ניהול לקוח, וכיהן במספר תפקידים במשרדים כמו מקאן תל אביב ובאומן-בר-ריבנאי. ב-2010 הקים יחד עם איש הקריאטיב שחף לוי את משרד הפרסום ברזני-לוי. לאחר שנים ספורות לוי פרש, וברזני צירף כשותף את ליאור נויפלד, שכיהן עד אז בתפקיד סמנכ"ל קריאטיב במשרד, ואת בת זוגו מריה קניגין-ברזני, שכיהנה עד אז כסמנכ"לית לקוחות ופיתוח עסקי של המשרד.

המשרד קיבל מיתוג מחדש תחת השם "True" וניהל תקציבים בינוניים-קטנים יחסית, כמו קווי לילה של משרד התחבורה, מטבחי רגבה, מסעדות Biga וקפה גרג. לפני שנתיים, בעקבות קשיים כלכליים, המשרד נסגר.

החברה החדשה שהקימו ברזני ובלקסטון תעניק שירותים המבוססים על המערכת שבלקסטון פיתח לבחינת השפעתן של אסטרטגיות שונות על מותג, התאמה של הממצאים לאסטרטגיית המותג הקיימת או פיתוח אסטרטגיה חדשה, בניית תוכנית עבודה, הטמעה ויישום בארגון וליווי שוטף לתהליך.

לדברי ברזני, "פרקטיקת ניהול מערכות היחסים מותג-צרכן היא עתיד של ענף השיווק, אבל עד כה לא עשתה עלייה לישראל. אומנם הנושא מדובר אצלנו לא מעט, ולא מעט כלים שיווקיים מיועדים לטפל בכך, אבל אף אחד לא מבין את הנושא ברמה הפסיכולוגית של הקשר עם המותג. אף חברת מחקר ישראלית לא יודעת לחקור את קיומן ואת איכותן של מערכות היחסים הללו, ולכן אף ארגון לא מחזיק בפרקטיקה לניהולן".