חשד שבן ארי נמלט עם דרכון מונטנגרי: פרטים חדשים על הונאת הענק

השופט חגי ברנר הוציא צו פירוק לחברה שבבעלות מיכאל (מייק) בן ארי, החשוד בהונאת לפחות 400 משקיעים בסכום של כ-300 מיליון שקל • בכוונת המשקיעים להגיש תביעה אישית נגד בן ארי • בדיון עלה לראשונה חשד שבן ארי מחזיק בדרכון מונטנגרי, שלא נתפס על ידי הרשות לניירות ערך

מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה
מיכאל (מייק) בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על פירוק חברת EGFE של מיכאל (מייק) בן ארי, החשוד בהונאת 400 משקיעים בסכום של כ-300 מיליון שקל. השופט חגי ברנר קבע כי מדובר בתאגיד שפעל לכאורה להונות את משקיעיו, זאת על סמך בקשת המשקיעים ומכתבו של מיכאל (מייק) בן ארי, שהודה, בהודעת מייל ששלח למשקיעים, כי הונה אותם בחלק מהמצגים וההבטחות שהוצגו להם.

לדיון התייצבו חלק מהמשקיעים, עו"ד איתן ארז שהגיש את הבקשה, הנאמן הזמני ליאור דגן שמונה על-ידי בית המשפט, עורך דין המייצג את חמשת עובדי החברה והממונה מטעם הכונס הרשמי.

ליאור דגן, מתוך הדיון בפרשת בן ארי / צילום: כדיה לוי
 ליאור דגן, מתוך הדיון בפרשת בן ארי / צילום: כדיה לוי

לדברי השופט ברנר, "הונח להנחת דעתי שהחברה חדלת פירעון, ואני מורה על פתיחת הליכים בדרך של פירוק. מה שנדרש כעת זה איתור והשגת נכסיה החברה ונכסים שהוברחו מהחברה".

השופט ציין כי יש חשש שבן ארי יצא מהארץ, חרף הפקדת הדרכונים.

בפתח הדיון שהתקיים הבוקר (ד') בבקשת המשקיעים של בן ארי לפירוק חברת EGFE, הודיע בא-כוחם, עו"ד איתן ארז, כי "יש אינדיקציות חזקות מאוד שהוא עזב את הארץ", וכי בן ארי מחזיק דרכון מונטנגרי שלא נתפס על-ידי רשות ניירות ערך, ויש חשד לתעשיית זיופים שלמה. עוד ציין עו"ד ארז כי בן ארי פינה את דירתו ביום רביעי האחרון. בכוונת המשקיעים להגיש תביעה אישית נגד בן ארי.

בנוסף הודיע עו"ד ארז כי מאז הגשת הבקשה מטעמם של 315 משקיעים, הצטרפו נוספים, וכעת מספר הקורבנות עומד על 400 משקיעים, וצפויים להצטרף נוספים.

השופט חגי ברנר, מתוך הדיון בפרשת בן ארי / צילום: כדיה לוי
 השופט חגי ברנר, מתוך הדיון בפרשת בן ארי / צילום: כדיה לוי

בהחלטה ציין השופט ברנר כי "מדובר בחברה שנוסדה בשנת 2004, ובעלי השליטה בה הם מיכאל בן ארי ואחיו לואיס גרינפילד, החברה הציגה את עצמה כחברה בינלאומית הנמנית כחברה המציעה מוצרים פיננסיים והשקעות סולידיות ומנהלת השקעות בהיקף של 60 מיליון דולר עבור אלף לקוחות.

"המבקשים הם קבוצה של 315 אנשים שהשקיעו את מיטב כספם על יסוד מצגים כאלה ואחרים שהציג בפניהם מיכאל בן ארי. על-פי הטענה, האחרון נטל את כספי המשקיעים על בסיס התחייבות להשקיעם באפיקי השקעה מסוימים, תוך שהוא משלם את הריבית המובטחת, באמצעות כספי הקרן של המשקיעים החדשים, בדפוס פעולה המכונה 'הונאת פונזי' או הונאה בשיטת הפירמידה.

"משמעותה - החזרת ההלוואה למשקיעים הוותיקים לא נעשה מתוך רווחי ההשקעה אלא מתוך כספם של המשקיעים החדשים. במקרה דנן הובטחה למקצת מהמשקיעים הכנסה חודשית קבועה, ולאחר הובטחה ריבית שנתית חריגה עד 14% בשנה".

השופט ציין כי הוצג למשקיעים שבן ארי השקיע כספים במונטנגרו, דבר שהתברר כמקסם-שווא מבית מדרשו של בן ארי.

במהלך הדיון פנה השופט לנאמן הזמני, עו"ד ליאור דגן, וביקש לדעת אם יש נכסים שניתן לתפוס. דגן השיב כי קיימים נכסים, אך ביקש לקיים דיון בדלתיים סגורות בנוגע לנכסים הקיימים, וציין כי בכוונתו להיפגש עם רשות ניירות ערך.

מהרשות לא נמסרה תגובה.