ממשיכה לצמוח (ולהפסיד): "Wix היא שחקנית מובילה במהפכת המעבר לאונליין"

הכנסות Wix ברבעון עלו על תחזיות האנליסטים והסתכמו ב-304 מיליון דולר, צמיחה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל, וההפסד למניה היה נמוך ב-12 סנט לעומת התחזית • המנכ"ל אבישי אברהמי: "אנחנו מתחילים את 2021 בעמדה חזקה מאוד בדרך להגשמת החזון שלנו"

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix / צילום: שלומי יוסף, גלובס

״לפני שלושה חודשים הכרזתי שבכוונתנו להפוך למנוע הצמיחה העיקרי ברשת ושב-5-7 השנים הקרובות, 50% מהנוכחות האינטרנטית שתיבנה ברשת תיעשה על Wix. אנחנו מתחילים את 2021 בעמדה חזקה מאוד בדרך להגשמת החזון הזה", אמר אבישי אברהמי, מייסד-שותף ומנכ"ל Wix עם פרסום דוחות הרבעון הראשון.

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 16.4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 75% במחיר המניה בשנה האחרונה, אך ירידה של 18% מהשיא שאליו הגיעה בפברואר.

החברה, המאפשרת הקמה וניהול של אתרי אינטרנט, עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה הכנסות של כ-304 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-295 מיליון דולר, והפסד נקי ( Non-GAAP) של 54 סנט, לעומת תחזית להפסד של 66 סנט בקרב האנליסטים.

החברה המשיכה ליהנות מהמגמות של מעבר לאונליין, ובמהלך הרבעון נוספו לה 7.5 מיליון משתמשים חדשים, כך שכיום יש לה מעל 204 מיליון משתמשים רשומים. במקביל מדווחת החברה על צמיחה בהמרה של משתמשים שהצטרפו ברבעון הראשון למשתמשים משלמים, שהובילה לשיא של 36.5 מיליון דולר בגבייה מאותה קבוצה, עלייה של 32% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות ברבעון היו כאמור 304 מיליון דולר, צמיחה של 40.8% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממנויי מוצרי הליבה גדלו ב-28% ל-226 מיליון דולר וההכנסות מפתרונות עסקיים צמחו ב-97% ל-77.7 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי גדל פי שלושה, לכ-122 מיליון דולר, בין היתר בשל גידול של 42.4% בהוצאות התפעוליות לרמה של 274 מיליון דולר, כאשר הגידול המשמעותי ביותר (כ-50%) היה בהוצאות השיווק והמכירה.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות הקשורות בעיקר לתגמול ההוני לעובדים, ההפסד הנקי הגיע ל-30.2 מיליון דולר, שהם 54 סנט למניה, לעומת כמעט איזון ברבעון המקביל (הפסד של סנט אחד למניה).

בחברה ציינו לא פעם כי הדגש שלהם הוא על השקעה בצמיחה ועל תזרים המזומנים. Wix רשמה תזרים חיובי של 18.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון, ובסיומו היו לה בקופה מעל 1.3 מיליארד דולר, לעומת חוב לטווח ארוך של 919 מיליון דולר למחזיקי האג"ח להמרה שלה.

בחברה מעריכים כי הפתיחה החזקה של 2021 תאפיין גם את שלושת הרבעונים הבאים, ומציינים כי "ככל שהביקוש לנוכחות אינטרנטית גובר, ואיתו הצורך של עסקים לסגל לעצמם יכולות eCommerce, אנו מאמינים כי נמשיך לראות שיעורי צמיחה בשנה הקרובה".

Wix מעלה מעט את התחזיות שלה ל-2021, וצופה הכנסות של 1.28-1.29 מיליארד דולר, צמיחה של 29%-30% מ-2020. תזרים המזומנים יגיע השנה ל-92-102 מיליון דולר והתזרים החופשי ל-62-72 מיליון דולר. התחזית לרבעון השני היא להכנסות של 308-312 מיליון דולר, צמיחה של 30%-32% לעומת הרבעון המקביל, אם כי אמצע טווח התחזית נמוך מעט מתחזיות האנליסטים.

לדברי אברהמי, "Wix היא שחקנית מובילה במהפכת המעבר לאונליין, ותרומתה לאופן שבו נבנית היום נוכחות דיגיטלית ברשת, משמעותית מתמיד. אנחנו בשלבים הראשונים של המסע שלנו לאפשר לכל אחד ואחת לייצר לעצמם נוכחות אינטרנטית ובכך לתת ביטוי אמיתי לדמוקרטיזציה הדיגיטלית. אנחנו שואפים להיות פלטפורמה רוחבית שמאפשרת לכל סוגי המשתמשים והעסקים לא רק לבנות לעצמם נוכחות אינטרנטית, אלא גם לשגשג".