AI לביטוח ודירוג סיכוני סייבר: מי הסטארט-אפים שגייסו 186 מיליון דולר השבוע?

בנק דיגיטלי לעצמאיים בארה"ב, אבטחת שרשראות אספקת תוכנה וניהול מבוסס בינה מלאכותית של תהליכי רכש: אלו סיפוריהם של ששת הסטארט-אפים שגייסו מימון חדש השבוע • מדור חדש

מייסדי סטמפלי ולילי / צילום: יח"צ
מייסדי סטמפלי ולילי / צילום: יח"צ

השבוע החולף היה רזה יחסית מבחינת גיוסי הון של סטארט-אפים ישראלים, לפחות ביחס לתקופה ההיפראקטיבית שהתרגלנו אליה בתעשיית ההייטק המקומית לאחרונה. בשישה סבבי גיוס של סטארט-אפים ישראלים שהגיעו אלינו השבוע גויסו 186 מיליון דולר בלבד, לעומת 387 מיליון דולר בשבוע שעבר ו-270 מיליון שבוע קודם. ייתכן שבהשפעת האירועים הביטחוניים, חלק מהחברות החליטו לדחות הכרזות על סבבי מימון חדשים לתקופות רגועות קצת יותר. כמקובל לאחרונה קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית כיכבה גם השבוע כקרן האקטיבית ביותר בגיוסי ההון עם הובלת שני סבבים, לצד Team8 הישראלית שהובילה שני סבבים משלה.

אלו החברות שהכריזו על גיוסי מימון טרי השבוע:

1. לילי

תחום פעילות: בנק דיגיטלי לעצמאיים בארה"ב.
כמה גייסו: 55 מיליון דולר

לילי (Lili) בונה בנק דיגיטלי המיועד לפרילנסרים ובעלי עסקים קטנים בארה"ב, המרכז את כל הכלים הדרושים לניהול הכסף והעסק. הגיוס, במסגרת סבב B, הובל על ידי גרופ 11 של דובי פרנסס והצטרפו אליו טייגר גלובל ומשקיעים קיימים של החברה. עד היום גייסה לילי בסך הכל 80 מיליון דולר מאז הקמתה.

לילך בר דוד ודובי פרנסס, הסטארט-אפ Lili  / צילום: יח"צ
 לילך בר דוד ודובי פרנסס, הסטארט-אפ Lili / צילום: יח"צ

לילי הוקמה ב-2018 על ידי לילך בר דוד (מנכ"לית) ולירן זילכה (סמנכ"ל טכנולוגיה), שניהם ממקימי פפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי. החברה מעסיקה 40 עובדים, 25 מהם בישראל והשאר בניו יורק. "בתקופת הקורונה נתח גדול משוק העבודה האמריקאי עבר לעבוד במודל פרילנס. אנשי מקצוע מיומנים מאוד חיפשו דרך להמשיך לעבוד מהבית, חלק פנו למודל פרילנס מתוך צורך להכנסה משלימה או בגלל מודל העבודה הגמיש. יצרנו עבורם כלים המאפשרים התנהלות פיננסית ועסקית באופן חכם ומהיר, כדי שיוכלו להשקיע את זמנם בבניית העסק ופחות בבירוקרטיה ותהליכים טכניים, כמו מיון ידני של הוצאות או הגשת דוחות מס", מסרה בר דוד.

2. סטמפלי

תחום פעילות: ניהול תהליכי רכש ותשלומי ספקים
כמה גייסו: 50 מיליון דולר

הטכנולוגיה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה סטמפלי (Stampli) מאפשרת שיתוף פעולה פנים וחוץ ארגוני לביצוע וסגירת התהליך הנדרש לכל חשבונית מול תהליכי הרכש ונהלי הבקרה של החברה. הגיוס במסגרת סבב C הובל על ידי קרן אינסייט פרטנרס והצטרפו אליו גם SignalFire ו-Nextworld Capital והמשקיעים הקיימים: Upwest, Hillsven Capital, Bloomberg Beta ו-SignalFire. יחד עם הסבב הנוכחי, הושקעו בחברה עד היום 87 מיליון דולר.

מימין: אייל ועופר פלדמן
 מימין: אייל ועופר פלדמן

סטמפלי הוקמה על ידי האחים אייל ועופר פלדמן ב-2015. החברה מעסיקה 110 עובדים, מחצית מהם בישראל והשאר בארה"ב. "הטכנולוגיה שלנו היא סוג של רשת חברתית דרכה ספקים וחברות יכולים לתקשר ביניהם ולנהל שיח ממוקד מסביב לכל טרנזקציה בצורה יעילה וידידותית. השימוש בחוד החנית של הטכנולוגיה, במחלקות שלא עברו שינויים כבר שנים, היא האתגר הכי גדול שלנו. אנחנו מקווים בשנה הקרובה להמשיך ולבסס את מעמדנו בשוק האמריקאי ולהפוך למובילים עולמיים בתחומנו", מסר אייל פלדמן.

3. VisibleRisk

תחום פעילות: דירוג וניטור סיכוני סייבר
כמה גייסו: 25 מיליון דולר

VisibleRisk מפתחת פלטפורמה המכמתת את הסיכון במתקפות סייבר ומספקת כלים למידול והתמודדות עם הסיכונים. הגיוס במסגרת סבב A הובל על ידי Team8 ומודי'ס. עד היום גייסה VisibleRisk מאז הקמתה 30 מיליון דולר.

דרק ואדלה, מנכ"ל VisibleRisk ‏ / צילום: יח"צ

החברה הוקמה ב-2019 על ידי דרק ואדלה (מנכ"ל) ויגאל ברגר, כיוזמה משותפת של Team8 ומודי'ס, וכיום מעסיקה 40 עובדים, 30 מהם בישראל. "ככל שהארגונים הופכים דיגיטליים יותר ויותר, תרגום שפת סייבר למונחים מובנים על מקבלי החלטות שאינם בעלי מומחיות בתחום, הוא חשוב מאוד כדי שיוכלו להמשיך להגיע לתובנות ולקבל החלטות בצורה מושכלת", מסר ואדלה. "על ידי כימות חשיפת הסיכון של החברה במונחים פיננסיים, VisibleRisk מעניקה למקבלי ההחלטות כלי מובן למעקב בזמן אמת, כך שיוכלו לנהל בצורה הטובה ביותר את הסיכון בסייבר ולשפר את חוסן החברה מול מתקפות סייבר עתידיות."

4. פלאנק

תחום פעילות: AI לתחום הביטוח המסחרי
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

פלאנק מייעלת את תהליכי ההפקה של פוליסות ביטוח מסחרי, תוך הקניית תובנות שנגזרות מנתונים בזמן אמת לכלל מגזרי העסקים הקטנים והבינוניים ברחבי ארה"ב. החברה מתבססת על מגוון רחב של מקורות כדי לייצר תובנות הקשורות לסיכון לעסקים. הגיוס הובל על ידי המשקיעים החדשים גרינפילד פרטנרס ו-3L קפיטל והשתתפו בו המשקיעים הקיימים ארבור ונצ'רס, ויולה פינטק, Team8 ו-Eight Roads. כולל הסבב הנוכחי, עד היום גייסה פלאנק 48 מיליון דולר.

מייסדי פלאנק אלעד צור, אמיר כהן ודוד שפירו / צילום: יח"צ
 מייסדי פלאנק אלעד צור, אמיר כהן ודוד שפירו / צילום: יח"צ

פלאנק הוקמה ב-2015 על ידי אלעד צור (מנכ"ל), אמיר כהן (CTO) ודוד שפירו (מייסד שותף). החברה מעסיקה כיום כ-60 עובדים, מתוכם 55 בישראל. "ספקים וסוכני ביטוח כבר לא יכולים להרשות לעצמם להסתמך על מקורות נתונים מסורתיים כאשר הם מעריכים את פוטנציאל הסיכון של עסקים קטנים ובינוניים בתהליך החיתום," מסרה פייג ת'אכר, מנהלת ב-3L קפיטל. "הצורך ההכרחי החדש הוא למנף טכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי לייצר באופן דינמי תובנות עסקיות מתביעות האצבע הדיגיטליות של המבוטח".

5. סייקוד

תחום פעילות: אבטחת שרשראות אספקת התוכנה בארגון
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

סיייקוד (Cycode) מגנה על כלי DevOps כמו מערכות ניהול ופיתוח קוד ותשתיות ענן. באמצעות סייקוד, לקוחות יכולים להשתמש בפלטפורמה אחת כדי לזהות שיבושים זדוניים בקוד, דליפות קוד, חשיפה של מידע רגיש המוטמע בתוך הקוד, בעיות בהגדרת תשתית כקוד הרשאות משתמשים מיותרות ועוד. הגיוס הובל על ידי קרן אינסייט פרטנרס ובהשתתפות קרן YL Ventures, שהובילה את השקעת הסיד בחברה. עד היום גייסה סייקוד בסך הכל 25 מיליון דולר.

הצוות של סייקוד / צילום: ניקי טרוק
 הצוות של סייקוד / צילום: ניקי טרוק

סיייקוד הוקמה ב-2019 על ידי ליאור לוי (מנכ"ל) ורונן סלבין (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה מעסיקה 25 עובדים. "ההתפתחות של ה-SLDC (מחזור פיתוח התוכנה) יצרה אתגרי אבטחה חדשים ותוקפים מנצלים אותן", מסר סלבין. "שדה הקרב משתנה ומתמקד יותר ויותר באיזורי הפיתוח. ניתן לראות זאת בבירור במתקפות שרשרת-האספקה כמו סולארווינדס וקודקוב, בהדלפות קוד המקור במייקרוסופט וניסאן, ובמתקפות ממוקדות במפתחים כמו Sawfish ו-XcodeSp".

6. אוטומייז

תחום פעילות: מערכת ניהול זהויות ואבטחה
כמה גייסו: 16 מיליון דולר

המערכת של אוטומייז מאפשרת לצוותי אבטחה ומערכות מידע לגלות ולתקן סיכוני אבטחה בכל סביבות העבודה של הארגון (ענן, ענן היברידי, סביבה מקומית On-premise), המערכת מאפשרת לצוותים להגדיר ולהטמיע את רמת ההרשאה המדויקת ביותר לכל עובד וליצור ניתוח לרמת הסיכון של הרשאות בארגון והמלצות כיצד ליצור הרשאות בטוחות יותר. הגיוס הובל על ידי Innovation Endeavors. עד היום גייסה אוטומייז 22 מיליון דולר מאז הקמתה.

מייסדי אוטומייז / צילום: אוטומייז
 מייסדי אוטומייז / צילום: אוטומייז

החברה נוסדה באוקטובר 2019 על ידי דותן בר נוי, מנכ"ל ומייסד, גל דיסקין, מנהל טכנולוגיות ומייסד, ורון ליברמן מנהל הפיתוח ומייסד. היא מעסיקה כיום 21 עובדים, 19 מהם בישראל. "כיום אנשי אבטחה ומערכות מידע מתקשים לנהל הרשאות ולאבטח גישה בטוחה למידע, בעיקר בגלל שהפתרונות הקיימים הם פתרונות לסביבות מסוימות והם קשים ויקרים להטמעה וגם חסרים את הבנה מלאה של ההליך ההרשאה" מסר בר נוי. "כבר מתחילת דרכנו שמנו לב שחסרה גישה יותר ריכוזית ומבוססת אוטומציה חכמה כדי לנהל ולשלוט בסיכונים שארגון כיום חווה ברמה היומית, הפתרון שלנו יוצר קטגוריה חדשה שמאפשרת למנהלי אבטחה ומערכות מידע לנהל הרשאות באופן בטוח יותר, ויעיל יותר, אוטומייז פיתחה מוצר המאפשר לאנשי אבטחה ומערכות מידע להשתמש בפתרון אחד לכל בעיות ההרשאות שלהם בארגון".