גוגל מכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג ומשיקה את אנדרואיד 12

ענקית האינטרנט קיימה הערב את כנס המפתחים השנתי שלה, I/O, שם הכריזה על כמה כלים חדשים שנועדו לשנות את סביבת העבודה המוכרת לנו • בין השינויים: שיתוף קבצים אחרים בתוך קבצי הדוקס, הצעות שפה ויכולות עבודה משופרות

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שנת הקורונה שלחה את כולנו לעבוד מהבתים, ובכך להשתמש הרבה יותר בכלים הדיגיטליים העומדים לרשותנו. בעקבות כך, גוגל החליטה לשנות את סביבת העבודה המוכרת ואת השיתוף בין העובדים. "אנשים רבים מראים סימני עייפות דיגיטלית. לאורך המגפה, מיליוני עובדים גישרו על המרחקים הפיזיים עם הקולגות שלהם בכך שהפכו לזמינים יותר, הצטרפו לשטף של פגישות וירטואליות ונשענו למגוון אדיר של כלים ויישומים. כחלק מהמשימה שלנו לבנות את העתיד של סביבת העבודה, אנו מתמודדים עם אתגרים אלה", נכתב בבלוג החברה.

כנס המפתחים של גוגל, I/O , התקיים הערב (ג') לאחר שבשנה שעברה הכנס המסורתי התבטל בגלל הקורונה. הכנס מתקיים מהיום ועד 20 במאי, והוא וירטואלי. החברה השיקה הערב את ה-Smart Canvas, שירות חדש שיספק את הדור הבא של סביבות העבודה של גוגל. גוגל החליטה להשיק כמה חידושים שחלקם יגיעו למשתמשים בהמשך השנה. הפיצ'רים החדשים יעזרו למשתמשים להישאר מחוברים, למקד את הזמן ותשומת הלב שלהם ולהפוך את הרעיונות שלהם למשפיעים יותר - כך לטענת החברה.

בגוגל מעוניינים להביא הקשר לשירותים הקיימים ולכן הם משפרים את שירותי הדוקס והשיטס. "כשהשקנו לפני 15 שנה את ה-Docs וה-Sheets, הצגנו בפני העולם שיטת עבודה חדשה. אפשרנו עבודת צוות מכל מקום ובכל זמן", נכתב בהודעת החברה. מבחינתם, השלב הבא - הוא הקנבס החכם שהם משיקים הערב.

קנבס חכם. הדור הבא של שירותי הדוקס והשיטס / צילום: גוגל
 קנבס חכם. הדור הבא של שירותי הדוקס והשיטס / צילום: גוגל

בין השיפורים: עד עכשיו היה אפשר לתייג אנשים בדוקס ואז רואים את התפקיד, מיקום ופרטי יצירת קשר עם האדם המתויג. מעכשיו, יהיה אפשר לתייג גם קבצים וגם פגישות, כך שיהיה אפשר להיכנס לקבצים אחרים דרך התיוגים בדוקס כזה או אחר. בגוגל מעוניינים שבהמשך הפיצ'ר ייכנס גם לשיטס. בנוסף, יהיה אפשר לקיים רשימת משימות - ויהיה אפשר להקצות משימות לאנשים שונים שמשותפים בקובץ. ובין המשימות, יהיה אפשר לבקש משוב ולהציע לחברי הקובץ להצביע על דברים כאלו ואחרים. בשיטס, לצורך העניין, יהיה אפשר לבדוק את ציר הזמן של משימות שניתנו לחברי הצוות, ולראות אם ישנם איחורים או דדליינים מתקרבים.

כדי למנוע טרטור של חברי הצוות בין הכלים השונים של גוגל, החברה מכניסה לדוקס את Google Meet, המתחרה שלה לזום. יהיה אייקון של גוגל מיט בראש הקובץ ויהיה אפשר להתקשר לחברי הצוות שעובדים על הקובץ מבלי לצאת מהכלי שמשתמשים בו. עוד שירות נוסף שגוגל מכניסה היא סיוע בכתיבה. דוקס תציע הצעות תוכן שיעזרו לזרז את עריכת הקובץ ולהפוך את הכתיבה לטובה יותר, לצד אזהרות לגבי מילים פוגעניות או שפה לא ראויה. יתרה מזאת, גוגל תכניס לשיטס יכולות חישוב מהירות כדי לחסוך זמן מיותר בתוך הקובץ.

גוגל מיט. חברי הצוות יוכלו לדבר זה עם זה מבלי לצאת מהכלי שמשתמשים בו / צילום: גוגל
 גוגל מיט. חברי הצוות יוכלו לדבר זה עם זה מבלי לצאת מהכלי שמשתמשים בו / צילום: גוגל

בחברה מתכננים גם לאפשר לחברות חיצוניות להציע כלים שונים. "במבט קדימה, אנחנו מתכננים לבנות ממשקי API נוספים כדי שיהיה אפשר להביא את המידע והפעולות מכלים צד שלישי ישירות לקבצי הקנבס החכמים", כך נכתב בהודעת החברה. בנוסף, החברה מודיעה על יכולות הגנה מתקדמות על משתמשים מפני איומי אבטחה.

נזכיר, גוגל בדרך כלל מקיימים אירוע נוסף בסתיו שם היא מציגה לראשונה את יחידות החומרה שלה - המכשירים החכמים, הרמקולים והגאדג'טים השונים.

סונדר משיק את laMDA, יכולות ניהול שיחה הרבה יותר מתקדמות ממה שהעוזרת של גוגל יודעת להכיל. הם עדיין לא משיקים את זה לכולם, אלא זה בשימוש פנימי בתוך החברה והכלי עדיין בפיתוח. הוא אומר שזה דומיין פתוח, כך שהוא למעשה יכול לנהל את השיח בכל נושא ולא רק בנושאים מוגבלים. סונדר מציג שתי דוגמאות: הראשונה הייתה פלוטו (שסיפר על איך אנשים חושבים שזה סתם כוכב קר), והדוגמה השנייה הייתה מטוס מנייר (שהסביר איזה סוג נייר הכי טוב למרחקים רחוקים).

נכון לעכשיו LaMDA עובד רק עם טקסט, אך פיצ'אי מציין שהוא רוצה להפוך את זה למודל מרובה, כך שהוא יוכל להבין תמונות, שמע וגם ביטויים, ולמעשה, פיצ'אי מציג שבב חדש למשינג לרנינג, ה-TPU V4.

ארבעה שינויים חדשים במנהל סיסמאות: ייבוא של סיסמאות ממנהלים אחרים, סינכרון בין אפליקציות לאתרים, התראות אבטחה אם סיסמא פורסמה ונוהל טיפול מהיר אם סיסמא נפגעה והחלפתה בכל החשבונות הרלוונטיים.

"אנחנו לעולם לא נמכור את המידע האישי שלכם לאף אחד", אמרה פיצפטריק מעל הבמה. "אנחנו בחיים לא נשתמש במידע שאתם מאחסנים באפליקציות כמו ג'ימייל, פוטוס ודרייב להתאמת פרסומות. ואנחנו בחיים לא נשתמש במידע רגיש כדי להתאים פרסומות - כמו בריאות, גזע, דת או נטייה מינית. זה מחוץ לגבול", כך אמרה.

גוגל מציגה "About This Result" - כרגע רק לדוברי השפה האנגלית, שם יסבירו למשתמשים מאיפה התוצאה הזו הגיעה אליהם, ולמעשה תעזור להם לדעת אם התוצאה שהם קיבלו היא מודעה או לא.

גוגל משיקה את MUM - Multitask Unified Model, שירות חדש שיודע לזהות שאילתות מורכבות ולעזור לענות על מה שצריך. אם לצורך העניין אתם רוצים לדעת מה צריך לעשות כדי לטפס על הר מאוד גבוה, אתם תקבלו בעזרת השירות החדש תשובה שתיקח בחשבון את כל המרכיבים ולא רק תשובה חד ממדית. השירות החדש יידע לקחת בחשבון את הגובה, והקור, והציוד הנדרש וכל מה שצריך. כמובן, לא רק בנושא הזה, אלא בשאילתות מורכבות. MUM גם יידע לקחת מידע משפות שונות, ולהשתמש בתובנות שהוא לומד מזה כדי לתת את המידע הכי רלוונטי שאפשר.

החברה הציגה כל מיני יכולות שהם משפרים בעזרת הבינה המלאכותית - כמו עדכונים רלוונטיים לגוגל מפות ולגוגל תמונות. לדוגמה - המערכת תזהה את הפעילויות המועדפות עליכם, ותדע להבליט לכם את התמונות מהאירועים האלו.

גוגל פרסמה ראשית שישנם ברחבי העולם 3 מיליארד משתמשים פעילים במערכת ההפעלה אנדרואיד, ועם ההכרזה הזו היא הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד 12.

אנדרואיד 12 / צילום: צילום מסך
 אנדרואיד 12 / צילום: צילום מסך

יש בשורה עיצובית - גוגל מאפשרת לכם לבחור טפט חדש, והמערכת תיצור לוח צבעים מותאם אישית. לצד זאת, בחלון ההתראות תראו כפתורים יותר גדולים - שם גם תראו כפתור של ארנק גוגל ובקר לבית חכם. אם תלחצו על כפתור ההפעלה של המכשיר, העוזרת של גוגל תתעורר (בדומה למה שקורה באייפון).

בנוסף, גוגל מדגישה כמה חשובה לה האבטחה של באנדרואיד. קודם כל, יש אזור מיוחד שמציג את ההרשאות של האפליקציות - ומציג איזו אפליקציה השתמשה באיזו הרשאה ומתי, כן, כולל באפליקציות של גוגל. אפשר גם להשבית כלים מסוימים לגמרי - זאת אומרת יש כפתור של המיקרופון וברגע שתלחצו עליו, תוכלו לבטל את הגישה של כל האפליקציות אלו.

גוגל מכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג כדי לפתח שעון חכם שינצח את השעון החכם של אפל, ולמעשה סוג של מיזוג בין מערכות ההפעלה לשעונים החכמים של שתי החברות - Wear OS ו-Tizen. החברות מבטיחות חיי סוללה ארוכים יותר וגם את האפליקציות של גוגל בשעון החכם הבא של גלקסי. גוגל הציגה כל מיני קיצורי דרך שייכנסו במערכת ההפעלה של השעונים החכמים, כמו לדוגמה לחיצה כפולה כדי לעבור לאפליקציה האחרונה שהשתמשתם. ולמען האמת אפשר להגדיר את זה כשיתוף פעולה בפלטפורמת תוכנה לשעונים החכמים, וכל אחת מהחברות מפתחת שעון עצמאי.