הסלמה ביטחונית | סיקור שוטף

המטח לדרום: גבר בן 65 נפגע מההדף, מצבו קל עד בינוני

אישה מהצפון שמיהרה למקלט לקתה בדום לב, מצבה קשה • פיקוד העורף מאריך את ההגבלות - מחר לא יתקיימו לימודים מהשרון דרומה • ביידן הבהיר כי הוא מצפה כבר היום להפחתה בעוצמת הירי • נתניהו: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון"

יירוטי רקטות בשמי עוטף עזה / צילום: Reuters, AMMAR AWAD
יירוטי רקטות בשמי עוטף עזה / צילום: Reuters, AMMAR AWAD

20:00

המטחים לעבר הדרום נמשכים: אזעקות נשמעו באופקים וביישובי האזור. 

19:36

דיווחים על מספר נפילות של רקטות בשדרות, ביניהן פגיעה ישירה בבית. גבר כבן 72 ששהה בבית שנפגע מרקטה נפצע בינוני מההדף, הוא ומספר נפגעי חרדה מטופלים על ידי מד"א. 

18:56

לפי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, מחר לא יתקיימו לימודים באזורים הבאים: עוטף עזה, מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, דרום השפלה, שפלה, דן, ירקון והשרון. באותם אזורים גם חל איסור על התקהלויות של מעל 10 אנשים בשטח פתוח ומעל 100 במבנה סגור.

18:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק. כפי שאמרתי היום לשגרירים כאן, זו הזכות הטבעית של ישראל. אני הערכתי מאוד את התמיכה של הממשלות האלה, ואני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

17:40

בהמשך לאזעקות בגליל התחתון ובקריות, במד"א מעדכנים כי אישה בת 43 מהצפון לקתה בדום לב בדרכה למרחב המוגן. היא פונתה לבית החולים כשמצבה קשה ולא יציב.

17:20

צה"ל והשב"כ חיסלו הלילה באמצעות מטוסי קרב שלושה פעילי חמאס בדירת מסתור מבצעית, ששימשה את מערך הסייבר של ארגון הטרור בעיר עזה. הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים.

17:02

ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ביידן שוחחו לפני זמן קצר בטלפון. מדובר בשיחתם החמישית מאז תחילת ההסלמה הביטחונית. בהודעת הבית הלבן נאמר כי השניים דיברו על ההתקדמות הישראלית בפגיעה ביכולות של חמאס וארגוני הטרור האחרים, ועל המאמץ הדיפלומטי המתמשך של ארצות הברית ומדינות באזור. ביידן הבהיר כי הוא מצפה כבר היום להפחתה בעוצמת הירי בדרך להפסקת אש.

16:48

מטח לעבר הדרום: רקטות נורו לעבר אשקלון, אשדוד, באר טוביה, אשכול וחוף אשקלון. אין דיווחים על נזק או על נפגעים.

16:35

שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה יגיעו מחר (ה') לישראל בהזמנת שר החוץ גבי אשכנזי, להבעת סולידריות ותמיכה. מדובר בהמשך לביקורו של שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס, שהגיע אתמול למשרד החוץ בירושלים כאורחו של השר אשכנזי.

בשבוע הבא צפויים להגיע ארצה שרי חוץ נוספים וגורמי ממשל להבעת הזדהות עם ישראל, כחלק מהמאמצים המדיניים של משרד החוץ.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, צפוי לנחות בשעות הבוקר בנתב"ג, שם יתקבל על ידי אשכנזי. בהפרש של מספר שעות צפויים לנחות גם שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה, יקוב קולהאנק (Jakub Kulhanek) ואיוואן קורצ'וק (Ivan Korcok).

שלושת השרים צפויים להיפגש עם השר אשכנזי ולאחר מכן להגיע לאתרי נפילות של ירי החמאס. בהמשך צפויים שרי החוץ להיפגש עם גורמים מדיניים בכירים נוספים.

שר החוץ, גבי אשכנזי: "ביקור שרי החוץ בארץ הוא מפגן סולידריות ותמיכה בישראל על זכותה להגן על עצמה בעקבות ירי הטילים של החמאס. זוהי הוכחה נוספת לתמיכה הרחבה ממדינות העולם והלגיטימציה שזוכה ישראל במהלך כל ימי הלחימה בזכות המאמץ הדיפלומטי והמדיני שהובל על ידי שגרירי ישראל ברחבי העולם ואנשי משרד החוץ בירושלים".

16:30

בהמשך לאזעקות בצפון, זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. שיגור אחד יורט, אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת מספר מטרות בשטח לבנון. 

16:28

ארגוני הטרור ירו גם היום אל מעבר כרם שלום בעת כניסת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה. מדובר בסיוע שנתרם על ידי ירדן ותואם לבקשתה, והוא הכיל משאיות עם ציוד רפואי אשר יועד לבית החולים הירדני ברצועת עזה.

במהלך המעבר נורו על ידי ארגוני הטרור ברצועה שלוש פצצות מרגמה לעבר מרחב המעבר. בעקבות זאת הופעלה התראה במרחב והוחלט לעצור את כניסת המשלוח עד להודעה חדשה. בתוך כך, כמה משאיות של סיוע רפואי ומזון ממצרים עברו בצהריים במעבר רפיח.

אתמול ירו מחבלי חמאס אל מעבר ארז בעת מעבר ציוד רפואי ואספקת מזון חירום של האו"ם. שלושה חיילים נפצעו קל מאוד מהירי.

לין הייסטינגס, מתאמת האו"ם לסיוע ההומניטרי לפלסטינים, פרסמה גינוי למתקפה, ואמרה כי אסור לקבל התקפות כאלה. עם זאת, היא הוסיפה כי הניסיונות להכניס ציוד רפואי לתושבים הפלסטינים ברצועה ימשכו.

ממשרד מתאם הפעולות בשטחים נמסר כי פעולות הטרור של חמאס, אשר יורה פעם אחר פעם לעבר משלחות המובילות סיוע אזרחי וציוד רפואי לרצועה, פוגעות בראש ובראשונה בתושבי הרצועה.

16:20 

דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הארץ, נכון לרגע זה (16:20), לא התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני נפגעים במצב קל בלבד שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובנוסף למספר נפגעי חרדה.

16:16

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקריית ביאליק, אעבלין, קריית ים, קריית מוצקין, מטה אשר, עכו ושפרעם. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. 

16:00

ניסיון פיגוע סמוך לקריית ארבע: פלסטינית שירתה לעבר חיילים ואזרחים בצומת אליאס נורתה על ידי כוח צה"ל.

15:15

רקטה נפלה באשדוד - נגרם נזק, אין נפגעים בגוף. ישנה נפילה גם בבאר שבע, טרם ידוע על נפגעים או על נזק. כמו כן, בגזרת אשקלון פרצו מספר שריפות קוצים.

זירת הנפילה באשדוד / צילום: דוברות מד"א
 זירת הנפילה באשדוד / צילום: דוברות מד"א

15:08

דיווח ראשוני על נפילת רקטה באשדוד, טרם ידוע על נפגעים או על נזק. 

15:02

אזעקות נשמעות בבאר שבע, עומר ועוד יישובים באזור. התרעות נשמעו גם באשקלון, אשדוד וחוף אשקלון

14:59 

אזעקות נשמעו באשקלון, אשדוד, רחובות, באר שבע, יבנה ויישובים נוספים בשפלה ובדרום.

14:34

צה"ל תקף במרכז רצועת עזה עמדת תצפית של חמאס ובה פיר מנהרה.

14:03 

צה"ל ממשיך לתקוף אווירית חוליות שיגור רקטות. חוליות של חמאס והג'יהאד האיסלמי חוסלו בג'בליה, במרכז הרצועה ובחאן יונס. 

● נתניהו: "המבצע יימשך ככל שיידרש, לא עומדים עם סטופר" 

13:58

מטחים נורו לעבר אשדוד וחבל גדרות. אזעקות נשמעו ביבנה ובאשדוד, ובמועצות האזוריות גן רווה, חבל יבנה, ברנר, גדרות ובאר טוביה. אין דיווחים על נפגעים או על נזק. 

13:20

אזעקות נשמעו באשקלון, מבקיעים, יד מרדכי, כרמיה ונתיב העשרה. 

13:15

דיווח ב-AFP: לפי גורם צבאי, ישראל בודקת אם התנאים מתאימים להפסקת אש, אך מתכוננת לימים נוספים של לחימה. 

12:40

צוותי מד"א טיפלו במהלך היום בשלושה פצועים שנחבלו בדרך למרחב המוגן, כולם במצב קל. בנוסף טופלו גם שלושה נפגעי חרדה.

מתחילת מבצע "שומר החומות" טופלו 333 נפגעים על ידי צוותי מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ושניים שנפצעו אנושות בדרך למרחב המוגן ומתו מפצעיהם. בנוסף, 233 נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מד"א, חלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

12:00

רקטות נורו לעבר שער הנגב, אשכול וחוף אשקלון. אין דיווחים על נזק או על נפגעים מהירי.

11:51

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של חמאס בבניין בג'באליה.  

09:57

לאחר שקט של מספר שעות, בחצי השעה האחרונה התחדש הירי לכיוון ישובי הדרום ועוטף עזה.

07:00

הלילה לווה בשני סבבי נפילות באזורי עוטף עזה: ברבע לחצות על אשדוד, אשקלון ומזכרת בתיה, ובאזעקות צבע אדום בשתיים וחצי בלילה. 

דובר צה"ל מסר שצה"ל ניסה לחסל את מוחמד דף פעמיים מאז תחילת המבצע, אך ללא הצלחה. 

בזירה הבינלאומית, צרפת מנסה לקדם החלטה לקרוא להפסקת אש באו"ם במידה וסבב הלחימה לא יסתיים בקרוב. במקביל, ארה"ב מגנה את דברי ארדואן נגד המבצע כ"אנטישמיים". ארדואן האשים את ישראל בטרור נגד הפלסטינים וטען כי: "זה בטבע שלהם".