הבן של משה גפני תפס ג'וב בקק"ל: יכהן כעוזר לסגני היו"ר

התנאים בתפקיד החדש של אליהו גפני בקק"ל כוללים 21 אלף שקל ברוטו לחודש ורכב צמוד • מלשכתו של ח"כ גפני נמסר כי "מיותר לציין שהוא לא היה מעורב בבחירת מקום העבודה של בנו, והוא גם לא התייעץ איתו בנושא"

בניין קק"ל / צילום: איל יצהר
בניין קק"ל / צילום: איל יצהר

מינוי טרי בשורות קק"ל, והפעם, אליהו גפני, בנו של יו"ר יהדות התורה משה גפני - שהחל מהשבוע יכהן כעוזר לסגני היו"ר.

בקק"ל לכל שני סגנים ליו"ר יש עוזר בתפקיד (ובתנאים מעולים, כך לדברי מקורותיי בארגון: 21 אלף שקל ברוטו לחודש ורכב צמוד). שני הסגנים שזכו בגפני הבן הם שמואל ליטוב מהסיעה החרדית "ארץ קודש", ואמיר שניידר מישראל ביתנו.

אם אין קואליציה לחרדים ולליברמן בכנסת - מה שהוביל לארבעה סבבי בחירות - מתברר שבקק"ל יש גם יש שיתופי פעולה חוצי גבולות והצהרות לתקשורת. יתרה מכך, האם "הבן של" שעובד עכשיו במוסדות הלאומיים מבשר על הפיכתה של דגל התורה למפלגה ציונית, אחרי למעלה מ-30 שנה? נראה שהתהליכים שעוברת החברה החרדית מחלחלים מלמטה למעלה. והבן של גפני כמשל.

ובכל זאת, מה יעשה גפני בשבתו כיו"ר ועדת הכספים, כאשר יובאו בפניו ענייני קק"ל בעתיד לבוא? העברות קק"ל למדינה, למשל, הן נושא שגפני כבר דן בו בעבר לא פעם. לטובת הקוראים המודאגים ביררנו את הסוגיה, ומלשכתו של ח"כ גפני נמסר בתגובה כי הוא "אינו מתערב לילדיו הבוגרים. מיותר לציין שהוא לא היה מעורב בבחירת מקום העבודה של בנו, והוא גם לא התייעץ איתו בנושא. אם וכאשר יעלה חשש ניגוד עניינים, ייוועץ ח"כ גפני עם הייעוץ המשפטי בכנסת, כמו שהוא נוהג כל העת".

אגב, באפריל מונה בהסתדרות הציונית "בן של" אחר - בנו של אריה דרעי מונה לתפקיד בכיר יותר, כראש מחלקה. לדברי גורמים בארגון, דרעי צפוי להשתכר כ-42 אלף שקל בחודש, שכר הדומה לשר בממשלה (בדומה לשכרם של כל ראשי המחלקות), ובנוסף ימונה גם לחבר הנהלה. לדרעי הצעיר תהיה גם היכולת למנות לצדו עוזר.