עכשיו זה רשמי: אמזון רכשה את אולפני MGM ב-8.45 מיליארד דולר

שתי החברות הכריזו על הרכישה, שמסתמנת כאחד מהצעדים השאפתניים ביותר של אמזון בתעשיית הבידור • מדובר ברכישה השנייה בגודלה של אמזון, ששילמה ב-2017 13.7 מיליארד דולר עבור Whole Foods

לוגו MGM / צילום: Shutterstock, Alex Millauer
לוגו MGM / צילום: Shutterstock, Alex Millauer

אמזון  סגרה את העסקה לרכישת אולפני MGM בכ-8.45 מיליארד דולר - כך על פי דיווח ב-CNBC היום (ד'). העסקה נחוצה לאמזון כדי להתמודד בצורה טובה יותר מול חברות סטרימינג אחרות כגון  נטפליקס  ודיסני . זו הרכישה הגדולה ביותר של החברה מאז רכישת Whole Foods ב-2017 בעבור 13.7 מיליארד דולר.

בחברה אמרו כי הם מקווים למנף את ההיסטוריה הקולנועית הגדולה של MGM ואת הקטלוג הרחב שמכיל אלפי סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה כדי לחזק את אולפני אמזון ואת חטיבת הקולנוע והטלוויזיה שלה. 

אמזון שמדווחת על 200 מיליון מנויים ברחבי העולם הוציאה בשנה שעברה 11 מיליארד דולר על תוכן וידאו - כשלושה מיליארד יותר ממה שהוציאה ב-2019. "הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הזו הוא אוצר הקניין הרוחני שמסתתר בקטלוג של MGM, שאנחנו מתכננים לפתח מחדש", אמר מייק הופקינס, סגן נשיא בכיר של "פריים וידיאו ואולפני אמזון". לדבריו, הרכישה פותחת אופציות רבות לספר סיפורים איכותיים.

יו"ר MGM קווין אולריך אמר כי ההזדמנות להוסיף את הארכיונים של MGM לקטלוג של אמזון "היא שילוב מעורר השראה". מניות אמזון בקושי עברו על ההודעה.

אמזון גם עשתה החודש מהלכים בתחום שידורי הספורט ורכשה את הזכויות לשידור משחקי יום חמישי בערב של ליגת הפוטבול האמריקאית, ה-NFL, החל משנת 2022. העסקה שתוקפה 11 שנים, תעלה לאמזון מיליארד דולר בשנה.

מזה כמה שנים שאמזון בוחנת להרחיב את חטיבת הבידור על ידי רכישה של אולפן הפקות גדול או נכס בידור אחר שמניב תוכן קולנועי וטלוויזיוני כדי לחזק את שירותי הווידאו והסטרימינג וההפקות "אין-האוס" שלה. בדיווח בבלומברג מ-2018, נכתב כי אמזון ביקשה לרכוש את בתי הקולנוע של "לנדמרק". דיווח אחר ב"דיילי מייל" היה על כך שאמזון מתמודדת על רכישת רשת בתי הקולנוע של AMC.

אך בימינו, כשחברות הסטרימינג נמצאות בשיא, רכישת אולפן הפקות ותיק עם ספרייה עשירה של סרטים שהופקו במשך עשרות שנים, היא כנראה החלטה טובה בהרבה.

שירות "פריים וידאו" של אמזון מציג תוכניות בהפקה עצמית כמו "הבנים", "ג'ק ריאן", וכן סרטים וסדרות ממגוון אולפנים וארצות. היתרון הגדול של אמזון בקרב מול חברות הסטרימינג האחרות, הוא שהיא כוללת את השירות הזה בחבילה שהחברה מציעה שכוללת גם משלוחי חבילות מהירות והטבות נוספות. מהדוח למשקיעים האחרון של אמזון, עולה כי שעות הסטרימינג של השירות עלו ביותר מ-70% בשנה האחרונה בגלל מגפת הקורונה.