שקד נגד סמוטריץ': "מוביל את ישראל לבחירות חמישיות"

לאחר שיו"ר הציונות הדתית האשים היום את שותפיו לשעבר ב"תרגיל הונאה", שקד לא נשארה חייבת: "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'" • סמוטריץ' ושקד נפגשו אתמול בביתו של הרב דרוקמן בשאלת הקמת הממשלה האפשרית, אך לא הגיעו להסכמות

איילת שקד / צילום: Associated Press, Oded Balilty
איילת שקד / צילום: Associated Press, Oded Balilty

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כינס בצהריים (ד') מסיבת עיתונאים והאשים את שותפיו לשעבר נפתלי בנט ואיילת שקד בתרגיל הונאה שנועד בסופו של דבר להקים ממשלה עם לפיד והשמאל. "נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו בשבועות האחרונים את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק, אך בפועל המשיכו לעמול בשקט בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים", אמר סמוטריץ'.

מסיבת העיתונאים שקיים סמוטריץ' נולדה לאחר שאתמול נפגשו הוא ושקד בביתו של הרב דרוקמן לדיון נוסף בשאלת הקמת הממשלה האפשרית. והיום, שעה קלה לאחר ההאשמות של סמוטריץ', התייצבה שקד בשם סיעת ימינה להשיב למתקפות. "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'. בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה, סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה. צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. סמוטריץ' כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".

שקד לא פסלה את ממשלת השינוי שעשויה לקום אך חזרה וקראה בדבריה לגדעון סער לבוא ולשבת בממשלת ימין. היא פתחה את דבריה ואמרה "לפני שעתיים, עמד כאן בצלאל סמוטריץ' ושיקר לציבור בפנים. בזמן שטילים עפו על ישראל וכולנו ישבנו בממ"דים, וסמוטריץ' היה עסוק בקמפיינים - נפתלי בנט יצא למערכה בתקשורת הבינלאומית. לפני שבועיים בעיצומה של המלחמה הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלת השינוי ומאז לא היה שום מגע, ישיר או עקיף, להקמת ממשלה כזו מצד ימינה. גם כאן סמוטריץ' שיקר במצח נחושה. בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה".

"סמוטריץ' סירב להתחייב"

שקד התייחסה לפגישה שהתקיימה ביניהם אתמול ואמרה "במהלך פגישה שאני יזמתי, אמרתי לו שמכיוון שהוא טוען שיש לו ח"כים נוספים או מפלגות נוספות שמוכנים להצטרף לממשלת ימין, שיתכבד ויערוב להקמת ממשלה. זאת אומרת, שאם לבסוף יתברר שאין מפלגות או חברי כנסת שמצטרפים, שסמוטריץ יתחייב להשביע ממשלת 59 כפי שמציע נתניהו, ואז תוקם ממשלת ימין על בטוח. אמרתי לו שברגע שייתן ערבות להתחייבות זאת, אנחנו חותמים. הוא ברח. סרב להתחייב, ואז יצא כאן בהצהרה שקרית לציבור".

ולסיום דבריה אמרה "הרבה מאד פוליטיקאים מתבצרים בהבטחות הבחירות שלהם ומונעים הקמת ממשלה. זה קל. זה הכי קל. הכי קל להתצבר בהבטחות הבחירות, הרבה יותר קשה זה לנסות להתגמש ולשלם מחירים בשביל להקים ממשלה ולמנוע בחירות חמישיות. הקצנה והתבצרות כזו הובילו לחורבן הבית השני, ואנחנו פועלים לחיזוק הבית השלישי שלנו, מדינת ישראל".

מוקדם יותר עמד בכנסת סמוטריץ' והאשים את שקד ובנט: "בזמן שאתם ישבתם בממ"ד תחת אלפי רקטות ששוגרו על ידי חמאס בעזה, בזמן שאתם חיבקתם חזק את ילדיכם בבית כי היה מסוכן לרדת לרחוב, בזמן שמחינו כולנו דמעה למראה בתי הכנסת שנשרפו בערים המעורבות על ידי פורעים ערבים, בזמן שמכוניות הוצתו, ודירות של יהודים נפרצו ונבזזו במהומות שלא ידענו מאז קום המדינה. בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו. תרגיל הונאה שהתרגיל המסריח מחוויר לעומתו".

"בנט ושקד עבדו עליכם"

"נפתלי בנט ואיילת שקד עבדו עליכם. עבדו עלינו. הם הבינו שלא ניתן ציבורית להצדיק הקמת ממשלה עם מי שלא מסוגלים לגנות פרעות ביהודים, תוך כדי שהפרעות האלה מתבצעות, ולכן חיכו לסיום המבצע כדי שנשכח. שימו לב, לא בנט ולא שקד לא אמרו בקולם ולו פעם אחת עד כה שהם לא יקימו ממשלה עם השמאל ועם תומכי הטרור. אתמול הבנתי למה. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים".

עוד אמר סמוטריץ' "תתכוננו: בימים הקרובים יכנס בנט מסיבת עיתונאים דרמטית ובה הוא יסביר שלאור 'העובדה' שלא ניתן להקים ממשלת ימין 'אין לו ברירה' וכדי למנוע בחירות חמישיות הוא 'נאלץ' להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים תומכי הטרור, ולעמוד בראשה כמובן, ואף יקרא למפלגות החרדיות ולציונות הדתית להצטרף".

"בנט יספר לכם שהוא הרי הוריד מהפרק את ממשלת השמאל כבר לפני שבועיים, ולמרות זאת לא הצלחנו עדיין להרכיב ממשלת ימין. אבל האמת היא שאתם ואני חשבנו שממשלת השינוי ירדה מהפרק. המפלגות השותפות ידעו אחרת ופעלו אחרת. בנט פעל ופועל למעשה כל העת כדי להכשיל הקמת ממשלת ימין. בנט סיכם עם לפיד שהוא, לפיד, ינהל בשמו את המשא-ומתן וישלים את ההסכמים, ואילו הוא, בנט, יבוא ברגע האחרון, כביכול מחוסר ברירה. אני קורא מכאן שוב לאיילת שקד, לניר אורבך, לעידית סילמן: אפשר וחובה להקים ממשלת ימין".