פיצה בכרבע מיליארד שקל: העסקה המפתיעה של זכיין פיצה האט

חברת דרגון טייל, שהוקמה ע"י אודי שמאי והונפקה באוסטרליה, נמכרה ב-236 מיליון שקל ל-Yum! Brands האמריקאית, בעלת המותגים KFC, פיצה האט וטאקו בל • דרגון טייל מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה שמיועדים לאופטימיזציה של ניהול המשלוחים במסעדות מזון מהיר

אודי שמאי / צילום: ענבל מרמרי
אודי שמאי / צילום: ענבל מרמרי

אקזיט אוסטרלי-אמריקאי לחברת הטכנולוגיה הישראלית דרגון טייל (Dragontail Systems): החברה דיווחה כי היא נמכרת ל- Yum! Brands האמריקאית - בעלת המותגים KFC, פיצה האט וטאקו בל, שנסחרת בניו יורק בשווי 35.9 מיליארד דולר.

שוויה של דרגון טייל בעסקה עומד על 93.5 מיליון דולר אוסטרלי בדילול מלא, שהם כ-236 מיליון שקל, ומנייתה שנסחרת בבורסה האוסטרלית זינקה בתגובה לדיווח ב-24.3% במחזור מסחר עצום, למחיר של 23 סנט למניה, שמתקרב מאוד למחיר המניה בעסקה, 23.5 סנט.

דרגון טייל הוקמה על-ידי אודי שמאי, שהקים וניהל את רשת דומינו'ס פיצה בישראל והוא כיום הזכיין המקומי של רשת פיצה האט. החברה מנוהלת על-ידי עידו לבנון, והיא מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה שמיועדים לאופטימיזציה של ניהול המשלוחים במסעדות מזון מהיר

דרגון טייל הונפקה לראשונה באוסטרליה בסוף 2016 לפי מחיר של 20 סנט למניה, וב-4.5 השנים שחלפו מאז היא נסחרה בטווח מחירים שנע בין כ-8 סנט לכ-34 סנט למניה, וביצעה מספר הנפקות משניות במחירי מניה שנעו בין 14-22 סנט.

לפי הדיווח שהעבירה דרגון טייל לבורסה האוסטרלית, ההצעה מ-Yum! Brands הגיעה בזמן שהחברה החלה בהתארגנות להשקיע בהעמקת אחיזתה בארה"ב. דירקטוריון דרגון טייל ממליץ פה אחד לבעלי המניות לקבל את ההצעה ומציין כי לא קיימת הצעה עדיפה. העסקה בנויה כך שכעת נדרש אישור בית המשפט ולאחריו, סביב חודש יולי, יקבלו בעלי המניות את כל הפרטים על ההצעה וכן חוות דעת של מומחה חיצוני. העסקה כפופה גם לאישורים רגולטוריים.

לדברי לבנון, "Yum! Brands" ודרגון טייל עבדו יחד בשיתוף פעולה פורה במשך שנים. דירקטוריון דרגון טייל תומך בעסקה, שנחשבת להזדמנות אטרקטיבית לבעלי המניות. העסקה גם תספק ל-Yum! Brands טכנולוגיה חדשנית. הפעילויות של שתי החברות הן משלימות, הסינרגיה טבעית ואנו מברכים על הרכישה".

כריס טרנר, סמנכ"ל הכספים של Yum! Brands, מסר כי עם דרגון טייל, החברה מצפה לנצל את הכוח של הבינה המלאכותית (AI) להאיץ ולהרחיב את היכולות הטכנולוגיות שלה בתחום המשלוחים, בעיקר בפיצה האט, ולייצר אופטימיזציה של כל תהליך הכנת המזון.

ברבעון הראשון של השנה, דרגון טייל רשמה הכנסות של 675 אלף דולר, צמיחה של 31% לעומת הרבעון הקודם ושל למעלה מפי 3 לעומת הרבעון המקביל. התזרים מפעילות שוטפת היה שלילי בסך 1.3 מיליון דולר.

החברה עדכנה כי נכון לסוף הרבעון הראשון, בסיס ההתקנות שלה גדל ל-3,480 חנויות ברחבי העולם, לעומת 2,663 חנויות ברבעון הקודם. דרגון טייל הוסיפה כי היא ממשיכה לצמוח בארה"ב שהוא השוק החדש העיקרי שלה, לצד כניסה לעוד שווקים חדשים באסיה ובאירופה. החברה פועלת כיום בין היתר באוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור, ישראל, בריטניה, ספרד, דרום אפריקה, ארה"ב ומקסיקו. עוד ציינה החברה בדוחות כי יש לה מימון מספק לפעילות וכי היא צופה המשך צמיחה חזקה ברבעונים הבאים.

בראיון לשלומית לן ממגזין G של גלובס בשנה שעברה, סיפר לבנון על תחילת הדרך של דרגון טייל: "ב-2013, כשאודי ראה שחסרים לו פתרונות טכנולוגיים לנהל את הרשת שלו, הוא פנה אליי ושאל אם אני מעוניין להקים חברה שתמצא פתרונות טכנולוגיים לעולם המסעדנות. שאלתי את אודי מי הלקוח הגדול בעולם, והוא ענה ש-Yum. אמרתי 'אוקיי, אכין פרזנטציה בווידאו'. בגלל שלא היה מה להראות, זה היה באנימציה. טסנו לדאלאס, למטה החברה. הם השתגעו, 'מתי אפשר לבוא לארץ לראות את זה?'. עוד לא היה כלום. חזרנו לארץ והרמנו מהר אבטיפוס".

באותו ראיון סיפר שמאי על הקשר רב-השנים שלו למזון המהיר. על ניהול דומינו'ס פיצה אמר שמאי כי "מאוד אהבתי את דומינו'ס, אבל בין בעלי המניות בחברה מערכת הציפיות הייתה שונה. בזמנו, רציתי לקנות אותה מהם ולא היה לי מספיק כסף, והם רצו להישאר ולא למכור". לאחר מכן רכש שמאי את KFC מדודי ויסמן ואף שהניסיון לא עלה יפה, כך נוצר הקשר שלו עם Yum שהיא גם בעלת פיצה האט, וכך נולדה פיצה האט ישראל.