דואר ישראל חוזרים לרווח לאחר הקורונה ובעידוד מכירת נכסים

החברה הרוויחה 2.8 מיליון שקל בעקבות מכירת נכס נדל"ן ורווחי הון

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל / צילום: איל יצהר
חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל / צילום: איל יצהר

היציאה מהסגרים ודעיכת הקורונה מחזירה את הצבע ללחיים של חברת דואר ישראל והרבעון הראשון הסתכם בכ-429 מיליון שקל, מול כ-405 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, צמיחה בהכנסות לראשונה מאז תחילת הקורונה ברבעון הראשון ב-2020.
הרווח התפעולי של החברה התאפס לאחר שברבעון המקביל הוא ירד ל - 55 מיליון שקל בעקבות הקורונה.

הרווח הנקי של דואר ישראל עמד ברבעון על 2.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 105 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. עיקר הרווח נובע ממכירת נכס בתל אביב במסגרת ההתייעלות גם בתחום הנדל"ן של החברה, וכן מרווח בשוק ההון בסך 15 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. ההפסד בתקופה המקבילה נבע ממשבר הקורונה, וכן מהפסדים בשוק ההון בסך 43 מיליון שקל.

החברה מדווחת כי ברבעון הראשון של 2021 נמשכה הירידה בהכנסות מדואר כמותי, בעקבות מעבר מואץ בתקופת הקורונה והסגר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל.
לדברי החברה "ברבעון הראשון של 2021 שהיה עדיין בסימן קורונה, חל גידול של 40% בהזמנת חבילות מחו"ל מול רבעון ראשון 2020 בו חלה ירידה משמעותית בהזמנות, בעקבות אי הוודאות הכלכלית והעיכובים בהטסות בחלק מהמדינות. בחודשים ינואר-מרץ 2021 הוזמנו כ-14 מיליון חבילות, מול כ-10 מיליון ברבעון המקביל ב-2020.

יצוין כי ברבעון הראשון ב-2019 הוזמנו כ-14.5 מיליון חבילות. עם זאת משקל החבילות ברבעון הראשון של השנה המשיך לצמוח ועמד על כ-4,500 טון מול 3,200 טון ב-2020 ו-3,500 טון בשנת 2019, מה שמעיד על הזמנת פריטים כבדים ומשמעותיים יותר, ככל הנראה כתוצאה מהעובדה שחנויות ורשתות רבות בארץ המשיכו להיות סגורות ברבעון הראשון של השנה".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "איתנותה של חברה נמדדת בתקופות משבר, ושנת הקורונה הראתה את עוצמתם של עובדי החברה ומנהליה, שהקפידו על ניהול הפעילות, ופעלו ללא ליאות על מנת לספק שירות מיטבי ללקוחות, תוך סיכון בריאותם. משבר הקורונה פגע בפעילות הסחר הכלל עולמית, אך השפיע על הרגלי הצריכה של הציבור בישראל, שלמד להזמין און ליין כאשר החנויות היו סגורות בארץ, והתרגל להזמין שליחים, מה שייצר עבורנו הזדמנויות חדשות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "גם ברבעון הראשון של השנה התמודדנו עם אתגרי הקורונה בעקבות הסגר וסגירת השמיים במדינות רבות, מה שהקשה על היבוא ועל היצוא מישראל".