פייסבוק לא תסיר יותר פוסטים שטוענים כי נגיף הקורונה מהונדס

לדברי הרשת החברתית, היא עורכת את השינויים בהתייעצויות עם ארגוני בריאות מובילים • ארגון הבריאות העולמי קבע בסוף דצמבר כי המגפה החלה מבעלי חיים שהעבירו לאדם • דובר פייסבוק: "לאור חקירות שוטפות על מקור נגיף הקורונה ובהתייעצות עם מומחים לבריאות הציבור, אנו לא נסיר פוסטים המציינים את הטענה שהקורונה מעשה ידי אדם"

טכנאי מעבדה שאוחז מבחנה לאחר בדיקת קורונה בבית חולים / צילום: Shutterstock
טכנאי מעבדה שאוחז מבחנה לאחר בדיקת קורונה בבית חולים / צילום: Shutterstock

פייסבוק מפסיקה להוריד פורסים שטוענים שהקורונה נוצרה על ידי בני אדם - ברקע ההתפתחויות החדשותיות לגבי מקורו של הנגיף. דובר פייסבוק אישר לגלובס כי "לאור חקירות שוטפות על מקור נגיף הקורונה ובהתייעצות עם מומחים לבריאות הציבור, אנו לא נסיר פוסטים המציינים את הטענה שהקורונה מעשה ידי אדם. אנו ממשיכים לעבוד עם מומחי בריאות כדי לעמוד בהתפתחויות של המגפה וכדי לעדכן באופן קבוע את המדיניות שלנו כשמתגלות עובדות חדשות", כך לדברי ענקית האינטרנט.

בחודש פברואר החליטה ענקית האינטרנט להרחיב את הטענות שהוסרו מהזירה שלה, גם לטענות שאומרות כי הנגיף "הונדס על ידי בני אדם". פייסבוק אומרת שהיא עושה את השינויים שלה בהתייעצויות עם ארגוני בריאות מובילים, כולל ארגון הבריאות העולמי. הטענה שהנגיף הונדס עלתה כבר בתחילת המגפה והתמקדה על תאונת מעבדה במכון ווהאן לווירולוגיה, מעבדה הנמצאת בעיר בסין בה התגלו המקרים הראשונים. נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ טען זאת בעצמו, אך לא סיפק תשובות.

הנשיא ג'ו ביידן הורה השבוע לסוכנויות הביון האמריקאיות להכפיל את מאמציהם בחקירת המקור של הנגיף, כולל "שאלות ספציפיות על סין", ולמעשה ביקש להפיק דוח בתוך 90 יום עם המידע. צריך להזכיר כי ארגון הבריאות העולמי פרסם בסוף דצמבר דוח על מקור הקורונה, הם קבעו כי המגפה החלה מבעלי חיים שהעבירו לאדם. החוקרים ששהו בסין כמעט חודש, קבעו כי תאונת מעבדה "אינה סבירה ביותר".