ברשת ב' נפרדים שוב מתוכניות וממגישים ותיקים

בתאגיד הוחלט להוריד מהאוויר את תוכניות הרדיו "פנינים לשבת" של גדעון הוד ו"שישי אישי" של מושיק טימור • בפועל טימור ייאלץ להיפרד מהתאגיד, שכן הוא לא משתתף בתוכניות נוספות

מושיק טימור / צילום: יוסי כהן
מושיק טימור / צילום: יוסי כהן

תאגיד השידור "כאן" ממשיך "לנקות" את רשת ב' מתוכניות ותיקות ומגישים מבוגרים: לגלובס נודע כי בתאגיד הוחלט להוריד מהאוויר את תוכניות הרדיו "פנינים לשבת" של גדעון הוד ו"שישי אישי" של מושיק טימור. התוכניות ירדו ביוני, מה שאומר שבפועל טימור ייאלץ להיפרד מהתאגיד, שכן הוא לא משתתף בתוכניות נוספות. 

הוד וטימור נחשבים לדור הנפילים של קול ישראל, והתוכניות שלהם נתפסות כנכסי צאן ברזל. אולם המגמה של פרידה מבכירי רשות השידור לשעבר איננה חדשה בתאגיד, וכבר לפני שנה החלו לרדת מהאוויר תוכניות שהיו סמל של הגוף בגלגולו הקודם בהגשת מגישים ושדרים שהיו מזוהים איתו לאורך שנים.

נזכיר כי תחילת הפרשה בהחלטה של הנהלת התאגיד להפסיק בסוף שנת 2020 את עבודתם של חלק מהמגישים הבכירים והוותיקים, בהם דן כנר, מלאכי חזקיה, איריס לביא, דן עופרי וצבי סלטון. המגישים הגיעו לגיל פרישה, ולמרות שלכאורה ניתן היה להאריך את ההתקשרות עימם כפי שנעשה בעבר, בהנהלה הוחלט שלא לעשות כן. היה זה גל הפיטורים הראשון, וחצי שנה לאחר מכן הופסקה עבודתם של מגישים ותיקים נוספים, בהם קובי ברקאי ונאווה סביון.

במהלך השנה שחלפה הורדו כאמור מהאוויר גם תוכניות ותיקות ופופולריות כמו התוכנית "הקשר הישראלי" של מגיש הרדיו אליהוא בן-און, שהגיש אותה למעלה מ-40 שנה.

בתאגיד הסבירו אז כי בן-און מתקרב לגיל הפנסיה, ובהתאם להחלטה שהתקבלה כשנה וחצי לפני כן על-ידי מועצת התאגיד, תופסק עבודתו, כפי שתופסק עבודתם של מגישים ועיתונאים בולטים נוספים שנמנים עם תאגיד השידור הציבור עוד מימי רשות השידור והגיעו אל גיל הפנסיה. אלא שהזמן הוכיח כי לא תמיד הגיל מהווה מכשול להמשך ההעסקה - כך למשל בתאגיד ממשיכים להעסיק עיתונאים כמו כרמלה מנשה ואריה גולן שעברו את גיל הפנסיה, וגם צירפו השנה לתחנת קול המוסיקה את אלכס אנסקי, שגם הוא מעבר לרף הגיל שהוגדר.

נציין כי כל התוכניות שיורדות ביוני הן תוכניות המשודרות שנים ארוכות: כך למשל תוכניתו של גדעון הוד משודרת כ-33 שנה, ותוכניתו של טימור משודרת 25 שנים. בינתיים הוד ימשיך לשדר את השעשועון המוסיקלי כל יום חמישי בקול המוסיקה, ואילו טימור כאמור ייאלץ להיפרד.

גדעון הוד מסר לגלובס בתגובה: "אני מקבל את ההחלטה בעצב רב. מדובר בתוכנית ברמה גבוהה שמקרבת למוסיקה הקלאסית עשרות אנשים. אני מקבל תגובות מכל העולם, בכל יום שישי משפחות שלמות מאזינות לתוכנית יחד. אני מקווה שההחלטה תשונה, ויתאפשר לי להמשיך".