הארנק של דיסקונט ושופרסל יוצא לדרך. זה האיש שיוביל אותו

אריק פרישמן ימונה למנכ"ל מיזם פייבוקס של הבנק ורשת הקמעונאות, שעל בסיסו יפעל הארנק הדיגיטלי השמיני בישראל • באמצעות הארנק יוכלו המשתמשים לקבל גם שירותי תיווך של מוצרים בנקאיים של גופים פיננסיים אחרים • דיסקונט תחזיק ב-50.1% מהחברה, ושופרסל ב-49.9%

אריק פרישמן. מונה למנכ"ל פייבוקס / צילום: אילן בשור
אריק פרישמן. מונה למנכ"ל פייבוקס / צילום: אילן בשור

ארנק דיגיטלי חדש יצטרף בקרוב לשבעת הארנקים הפועלים בישראל, לאחר שבנק ישראל נתן אתמול (ג') את האישור לבנק דיסקונט לשלוט בפייבוקס ולהקים יחד עם רשת שופרסל פלטפורמת ארנק דיגיטלי. זאת בהמשך לקבלת אישור רשות התחרות שכבר ניתן לפעילות שני הגופים.

עם מתן אישור המפקח על הבנקים ציינו בדיסקונט כי התקבלו כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה בין הבנק לבין שופרסל ולהקמת ארנק דיגיטלי ללקוחות כל הבנקים, על בסיס פלטפורמת התשלומים פייבוקס שבבעלות דיסקונט. לדברי הבנק ורשת שופרסל, הארנק יציע, בנוסף לשירותי תשלום מתקדמים, "גם 'סופרמרקט פיננסי' ראשון מסוגו, בו יוצעו מוצרים ושירותים של מגוון ספקים וחברות פינטק".

עם זאת, בדיסקונט מציינים כי טרם נקבע המועד להשלמת העסקה בפועל, אך כבר הוסכם כי החברה החדשה תוחזק בבעלות של 50.1% על-ידי דיסקונט ו-49.9% על-ידי שופרסל.

במקביל, בנק דיסקונט ושופרסל הודיעו הבוקר (ד') על מינויו של אריק פרישמן לתפקיד מנכ"ל פייבוקס. פרישמן מכהן כיום כסמנכ"ל וראש חטיבת דיגיטל, דאטה וחדשנות בבנק דיסקונט.

במסגרת תפקידו, פרישמן היה אחראי, בין היתר, על הפיתוח העסקי של פייבוקס, על הובלת הטרנספורמציה הדיגיטלית של הבנק, פיתוח והטמעה של מערכת CRM חדשה המהווה תשתית לניהול הקשר עם הלקוח במערכי השירות של הבנק, פיתוח יכולות מתקדמות בתחום הדאטה וניהול מערכת היחסים של הבנק עם קהילת הפינטק בישראל. טרם נמצא מחליף לפרישמן בבנק דיסקונט.

בדיסקונט ובשופרסל ציינו כי המינוי של פרישמן למנכ"ל הוא צעד נוסף במימוש המיזם המשותף של דיסקונט ושופרסל, המצטרף לצעדים נוספים שמקדמים הצדדים בחודשים האחרונים, ביניהם - הקמת החברה החדשה, העברת נכסי פייבוקס מדיסקונט לחברה זו, יציאה למכרז לבחירת משרד פירסום, גיוס מואץ של עובדים וקידום הפיתוחים הטכנולוגיים שיהוו את הבסיס למיזם.

הארנק החדש מצטרף לשבעה ארנקים שכבר פועלים בישראל - ביט של בנק הפועלים לארנקים של לאומי, של הבנק הבינלאומי ושל חברות כרטיסי האשראי כאל, מקס וישרכארט, וכמובן אפל פיי שהגיע לישראל  בחודש שעבר והזניק את השימוש בארנקים דיגיטליים.

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, מסר: "פרישמן הוביל בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית בדיסקונט, תוך שילוב של חשיבה חדשנית, הבנה עמוקה של צרכי לקוחות, יצירתיות, ידע בנקאי ויכולת ביצוע יוצאת דופן".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר: "האתגרים העומדים בפנינו הם משמעותיים, אולם שילוב הכוחות בין קבוצת שופרסל וקבוצת דיסקונט יאפשר לנו להביא את היכולות המשותפות לכדי מימוש, תוך קידום חדשנות ויצירת ערך לציבור הלקוחות בישראל".