הלוויינים שהטיסו את הרווח הרבעוני של מבטח שמיר

חברת ההשקעות של מאיר שמיר רשמה רווח נקי של 132 מיליון שקל אשר נבע ברובו מהחזקתה בגילת לוויינים

מאיר שמיר / צילום: איל יצהר
מאיר שמיר / צילום: איל יצהר

החזקתה של חברת מבטח שמיר במניות גילת לוויינים סידרה לה רבעון ראשון חיובי במיוחד לשנת 2021, עם רווח נקי של 132 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של פחות מ-11 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020 - שנה שאת כולה סיכמה בהפסד של כ-3 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני נהנתה החברה שבשליטת המנכ"ל מאיר שמיר, מרווח שנבע מעליית ערך כוללת של כ-91 מיליון שקל מהחזקתה בגילת, הודות למימוש מניות, קבלת דיבידנד ועליית ערך יתרת ההחזקה (7.6% מההון המניות) ששוויה הגיע בסוף הרבעון לכ-150 מיליון שקל (137 מיליון שקל כיום).

נזכיר כי אשתקד בוטלה עסקה למכירת גילת, המספקת פתרונות תקשורת לווייניים, לחברה האמריקאית Cometech (קומטק) כאשר רגע לפני פתיחת ההליך המשפטי בין השתיים, הגיעו הצדדים להסכמה על ביטול העסקה ועל פיצוי בגובה 70 מיליון דולר שתשלם קומטק לגילת.

עליות בלנדבאז ובקרן SOMV 

בהמשך, לנוכח גל עליות ממנו נהנתה מניית גילת, מימשה מבטח שמיר בחודש פברואר האחרון נתח של כ-2% מהחזקתה בגילת תמורת 54 מיליון שקל (16.5 מיליון דולר), במקביל למכירת מניות שביצעה בעלת המניות הגדולה בגילת - קרן פימי. עוד נהנתה מבטח שמיר בסיכום רבעוני מעליית שווי מנייתה של גילת, שמתחילת השנה ועד סוף חודש מרץ קפצה בכ-80%, וכן מקבלת דיבידנד של 11 מיליון שקל ממנה.

מלבד גילת, נהנתה מבטח שמיר בסיכום רבעוני גם מעליית שווי השקעתה בקרן SOMV, בסכום של כ-13 מיליון שקל, לשווי של כ-34 מיליון שקל ומעליית שווי השקעתה בחברת לנדבאז (Lendbuzz), בסכום של כ-7 מיליון שקל, לשווי דומה (כ-33 מיליון שקל).

SOMV (State of Mind Ventures) היא קרן שנוסדה בשנת 2015 על ידי תא"ל במילואים פנחס בוכריס, לשעבר מפקד יחידת 8200 של חיל המודיעין, יחד עם שותפיו יובל בהרב וניר אדלר, והיא מתמקדת בהשקעות בחברות בתחומי הביו-דאטה, חלל, תקשורת, סייבר ועוד.

לנדבאז, שהוקמה בשנת 2015 על ידי אמיתי קלמר ודן רביב, היא חברה שלפי מבטח שמיר, "נותנת שירות אונליין למימון רכישת רכבים לזרים ללא Credit Score בארה"ב", על בסיס טכנולוגיה העושה שימוש בניתוח מידע ובלמידת מכונה כדי להבין את יכולותו הפיננסי של המלווה.

עליות בהכנסות ממימון פרויקטים

מלבד רווחים ממימוש ומשערוך השקעות, נהנתה מבטח שמיר בין היתר בסיכום רבעוני מעלייה של כ-50% בהכנסותיה בתחום מימון פרויקטים, שהגיעו לכ-28 מיליון שקל.

מתחילת השנה טיפסה מניית מבטח שמיר בכ-40% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל, ולהחזקותיו של שמיר בחברה, בשיעור של כ-40%, שווי של כ-450 מיליון שקל.

לאחרונה עדכנה מבטח שמיר כי חתמה על הסכם להקמת חברה להעמדת מימון פעילות בתחום הגז והנפט בארה"ב, במסגרתו תשקיע כ-60 מיליון דולר לביצוע עסקאות מימון, ותחזיק ב-70% מחברה שתהיה משותפת לה ולקבוצת יזמים בעלי רקע בתחום האנרגיה והפיננסים, שיפעלו יחד איתה.