אלקו קיבלה את אישור שר התקשורת להחזקה בדסק"ש

בעקבות קבלת האישור צפויה אלקו להשים בקרוב רכישה של 29.8% ממניות דסק"ש מידי כונסי הנכסים ובתמורה לסכום של כ-400 מיליון שקל • בין בעלי המניות השונים בחברה לא נחתמו הסכמי שליטה ולכן תמשיך דסק"ש לפעול תחת ההגדרה של חברה ללא גרעין שליטה

מיכאל ודניאל זלקינד  / צילום: ישראל הדרי, יח"צ
מיכאל ודניאל זלקינד / צילום: ישראל הדרי, יח"צ

חברת ההחזקות אלקו קיבלה היום את אישור שר התקשורת להשקעתה בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שמחזיקה במניות השליטה (46.1%) בחברת סלקום. בעקבות קבלת האישור צפויה אלקו להשים בקרוב רכישה של 29.8% ממניות דסק"ש מידי כונסי הנכסים ובתמורה לסכום של כ-400 מיליון שקל.

לאחר הרכישה תצטרף אלקו לשני בעלי המניות הגדולים שכבר מחזיקים כיום במניות דסק"ש, חברת מגה אור (29.9%) ורמי לוי (10.8%). עם זאת, בין בעלי המניות השונים בחברה לא נחתמו הסכמי שליטה ולכן תמשיך דסק"ש לפעול תחת ההגדרה של חברה ללא גרעין שליטה.

השלמת רכישת המניות בידי אלקו תהווה סיום למהלך שהחל בחודש ספטמבר אשתקד, במהלכו החליט ביהמ"ש המחוזי בת"א על מינוי מפרק לחברת אי.די.בי ועל מינוי כונסי נכסים למניות השליטה (82.26%) בחברת דיסקונט השקעות, שהיו משועבדות לטובתם של אי.די.בי ושל נושיה. לאחר אותו מינוי הובילו הכונסים והמפרק מכרז למכירת המניות, שבסיומו נבחרה קבוצת משקיעים בראשות מגה אור לזוכה במכרז.

לפני יותר מחודשיים השלימה מגה אור את רכישת חלקה בדסק"ש, לאחר שקיבלה את האישורים לכך מרשות התחרות וממשרד התקשורת. אלקו, שהצטרפה לקבוצת הרוכשים בשלב מאוחר יותר, המתינה לקבלת האישורים הדרושים. ראשית היא קיבלה את אישור רשות התחרות והיום התקבל כאמור גם אישור משרד התקשורת.