חברות הביטוח בארה"ב מאמצות את הקסדה של בריינסוויי לטיפול ב-OCD

בריינסוויי הישראלית הודיעה על עוד חברת ביטוח בארה"ב שתכלול בסל הבריאות שלה את הקסדה שהחברה מפתחת • המניה מגיבה בעליות בבורסת ת"א

הקסדה של BRAINSWAY / צילום: אתר החברה
הקסדה של BRAINSWAY / צילום: אתר החברה

חברת בריינסוויי , המשווקת קסדת גירוי מגנטי לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, הודיעה במהלך השבוע על כמה הישגים חדשים בתחום השיפוי הביטוחי (הכללה ב"סלי הבריאות" של חברות הביטוח האמריקאיות), למוצר שלה בתחום הטיפול ב-OCD, תסמונת טורדנית-כפייתית.

בעקבות ההודעות השבוע, עלתה מניית בריינסוויי כ-20%, והחברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 594 מיליון שקל.

הטיפול ב-OCD הוא הטייפול השני שהחברה מציעה באמצעות הקסדה שלה, לאחר שכבר כמה שנים היא משווקת בהצלחה את המוצר גם לטיפול בדיכאון. בעוד בתחום הדיכאון יש לחברה כמה מתחרים, בתחום ה-OCD, היא החברה היחידה המציעה טיפול בגירוי מגנטי, ואחת היחידות שמציעה טיפול ייעודי כלשהו, שפותח ומכוון ספציפית להפרעה הטורדנית-כפייתית. רוב התרופות למחלה הזו פותחו במקור כתרופות נוגדות חרדה או דיכאון. הן יעילות בחלק מן המטופלים, אך לא בכולם.

היום הודיעה בריינסוויי על קבלת אישור שיפוי ביטוחי מחברת ביטוח בשם HCSC, שמבטחת כ-17 מיליון איש בחמש מדינות שונות בארה"ב. מדובר באחת מחברות הביטוח הפרטי הגדולות בארה"ב, כך על פי מנכ"ל החברה, ד"ר כריס וון ג'אקו.

אתמול הודיעה החברה כי אחת החברות המעניקות שירותי ביטוח עבור המבטחת הממשלתית האמריקאית מדיקר, פרסמה גם היא מסמך טיוטה לקראת אישור שיפוי לטיפול של בריינסוויי ב-9 מיליון מבוטחיה. לפני שבוע קיבלה בריינסוויי המלצת שיפוי מחברה נוספת שמעניקה שירותי ביטוח הן למדיקר והן למבוטחים פרטיים, והיא מכסה 25 מיליון איש.

ההכנסות זינקו ב-47%

השיפוי הביטוחי בארה"ב הוא כמעט תנאי הכרחי לכך שהרופאים יסכימו להציע ללקוחות שלהם לעבור את הטיפול. ככל שמצטברות חברות פרטיות וממשלתיות שממליצות לשפות את הרופאים עבור הטיפול, כך נוצרת מאסה קריטית ובסופו של דבר הטיפול והשיפוי עבורו עשויים להפוך לסטנדרט.

בריינסוויי רשמה ברבעון הראשון של 2021 הכנסות של 6.1 מיליון דולר, גידול של 47% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. ההכנסות היו ברובן מהמוצרים לדיכאון, כאשר נכון לסוף הרבעון היו מותקנים 652 מכשירי טיפול של בריינסוויי ברחבי העולם (בעיקר בארה"ב), 225 מהקסדות כללו את הרכיב המאפשר להציע גם טיפול ב-OCD. ההפסד הנקי של החברה בתקופה זו היה 2.7 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו בקופת החברה 58.5 מיליון דולר, בעקבות הנפקה מוצלחת, וזאת לעומת 17.2 בסוף הרבעון הרביעי של 2020.

לאחרונה קיבלה בריינסוויי אישור שיווק גם לטיפול נגד התמכרות לעישון. כעת היא פועלת להשיג שיפוי ביטוחי גם לתחום זה. כמו כן קיבלה החברה אישור מורחב לטיפול שלה בדיכאון.