עסק ביום | פיצ'ר

"כשהצבא אפשר לנו להיכנס גילינו את הפגיעה הישירה במחסן. מלאי גדול של ציוד ספג נזק שלא ניתן לתיקון"

ניר ערמוני, 37, יבנה • מבעלי יורו סייפטי, יבוא ציוד בנייה לאחזקה ולתעשייה • "ענף הבנייה אמנם לא נעצר בקורונה ובזכותו שרדנו, אבל לקוחות אחרים שלנו, כמו מלונות או אולמות, שיש שם חללים גבוהים - היו סגורים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ניר ערמוני, מבעלי חברת יורו סייפטי ליבוא ציוד בנייה לאחזקה ולתעשייה / צילום: תמונה פרטית
ניר ערמוני, מבעלי חברת יורו סייפטי ליבוא ציוד בנייה לאחזקה ולתעשייה / צילום: תמונה פרטית

"חשכו עיננו", כך מתאר ניר ערמוני מבעלי "יורו סייפטי", חברה המייבאת ציוד לבנייה, (פיגומי אלומיניום, סולמות וכו') - כשנכנס למחסן של החברה הממוקם ביישוב נתיב העשרה אחרי ימי הלחימה. טיל מרגמה פגע ישירות במחסן וגרם נזק עצום לציוד.

העסק שהקימו ניר ערמוני והאחים גיא ועמיר בן סימון החל לפעול במרץ 2020 רגע לפני הקורונה. "הקמנו עסק לייבוא ציוד לענף הבנייה, כשהרעיון היה לייבא ציוד איכותי מאירופה שיאפשר עבודה בטוחה. אני עזבתי עבודה טובה בג'נרל אלקטריק, והשותפים שלי הם קבלנים בתחום. את הקורונה שרדנו. ענף הבנייה אמנם לא נעצר בקורונה ובזכותו שרדנו, אבל לקוחות אחרים שלנו, כמו מלונות או אולמות, שיש שם חללים גבוהים - היו סגורים. ברגע שהמשק השתחרר רווח לנו, היינו בתנופה של צמיחה. התמקדנו במוצרים מאירופה במחירים תחרותיים, מנעד הלקוחות גדל, הטלפון לא הספיק לצלצל ואז הגיעה המבצע הצבאי ואנחנו מוצאים את עצמנו במשבר בעל כורחנו".

ב-11 ימי הלחימה האזור שבו ממוקם המחסן הוגדר שטח צבאי סגור. "למזלנו, עבדנו ברכבת הקלה בתל אביב, הראש היה מתחת למים אבל העבודה הזו הייתה שנורקל שהזרים לנו אוויר, זה לשרוד בעיקר מבחינה נפשית ולהצליח לשמור על שפיות"

האחים בן סימון הם תושבי נתיב העשרה, וערמוני המתגורר ביבנה מבלה את רוב זמנו במושב. "המחסן ממוקם במרחק 170 מטר מהגדר. עוד לפני המבצע, היו מקרים שבהם העמסנו ציוד כשמרגמות שורקות לנו מעל הראש. 500 מטר מהמחסן נורה הטיל נ"ט שהרג חייל צה"ל. כל השטח הוגדר כשטח צבאי סגור, השותפים שלי פונו לבית מלון בירושלים.

"כשהצבא אפשר לנו להיכנס חזרנו ואז גילינו את הפגיעה של הטיל ישירות במחסן. מלאי גדול של ציוד ספג נזק שלא ניתן לתיקון. הגיע שמאי, ועכשיו אנחנו מחכים לראות האם ומתי נקבל את הכסף ובכמה מדובר. כל הערכה שתהיה נמוכה מהנזק האמיתי של מאות אלפי שקלים, אנחנו ניאלץ לספוג. בינתיים נכנסו לבור של הלוואות כדי לקנות ציוד חדש. הספקים שלנו מספרד עצרו הזמנות שמיועדות למדינות אחרות כדי לספק לנו, זה מחמם את הלב.

"כואב לי שממרגמה אחת מדינת ישראל תצטרך לשלם כל כך הרבה כסף, אבל כואב גם הלב על ציוד חדש שרגע לפני שיצא ללקוחות פשוט ילך לפח. אנחנו לא רוצים נדבות אלא רוצים לעבוד. פנינו ללקוחות שלנו ואמרנו: תזמינו. בעסק עובדים שלושה עובדים נוספים ועיקר העבודה היא מול לקוחות בתל אביב וגם ירושלים וכפר סבא. כדי שנוכל להציע מחירים אטרקטיביים ללקוחות בתל אביב, המחסן נמצא היכן שנמצא ואנחנו מסבסדים את הסולר. היום אנחנו עובדים על אדים.

"את ההזמנות שהיו אנחנו מנסים לדחות ולקבל אמפטיה מהלקוחות שלנו דרך פתרונות זמניים. זו תקופת ביניים עד שנקבל את ההחלטה של מס רכוש. התרפקתי על כל מנהל רכש אפשרי אמרתי, אל תתמכו בנו כספית אלא תנו לנו עבודה, תנו לנו להתחרות על כל מחיר של ספק אחר, אני שמח שיש קבלנים שהרימו את הכפפה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il