בעוד שנה: פאנלים סולריים בנתיבי איילון

בשנה הבאה, תחל חברת נתיבי איילון להתקין במסופים ובמחלפים אותם מתפעלת פאנלים סולאריים, כך נודע לגלובס • החברה תהיה הראשונה להניח פאנלים סולאריים בשטח, בשורה של מוקדים לאורך הכביש ובשטחי המתקנים התפעוליים שבאחריותה

תנועה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי
תנועה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי

במהלך שנת 2022, תחל חברת נתיבי איילון להתקין במסופים ובמחלפים אותם מתפעלת החברה. זאת, בהתאם להחלטת מטה הדיור הלאומי להציב פאנלים סולריים ברחבי הצוותים בארץ, ובכך להשתמש בשטחים כלואים בהם אין היום שימוש, כדי לקדם את יעדי האנרגיה המתחדשת של ישראל.

חברת נתיבי איילון תהיה הראשונה ליישם את המתווה ולהניח פאנלים סולריים בשטח, בשורה של מוקדים לאורך הכביש ובשטחי המתקנים התפעוליים שבאחריותה. למרות שבנתיבי ישראל הודיעו על תוכנית דומה לפני מספר חודשים אך היא עשויה לקחת עוד מספר שנים, בזמן שבנתיבי איילון נמצאים בשלבים מתקדמים יותר ויוצאים כבר עכשיו למכרז הקמה. לפי לוח הזמנים, כבר בשנה הבאה יונחו הלוחות הסולריים בשטחי המחלפים והמסופים.

לפי מעין נשר, ראש אגף תקציבים בחברת נתיבי איילון, כ-11 אתרים אותרו בסביבת כביש 20 ובמתחמי התחבורה הציבורית, שבאחריות חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, המותאמים להתקנת פאנלים סולאריים, בסך של כ-3,000 קו"ט, על פני שטח של כ-25 דונם.

היקף החשמל המיוצר מאנרגיה מתחדשת בישראל עומד כיום על 6% בלבד, והיעד הממשלתי הוא להגדיל את ההיקף פי 5 בתוך פחות מעשור. בנתיבי איילון איתרו אתרים הנמצאים בסמוך לכביש, במחלפים ובמסופים, להקמת מערכות פוטו וולטאיות לקידום אנרגיה מתחדשת. המתקנים יוכלו לשמש גם ליצור חשמל לטובת מתקני הכביש.

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, אומר כי "כחלק ממגמה עולמית להפחתת פליטות מייצור חשמל על רקע משבר האקלים, חברת נתיבי איילון גאה להיות חלוצה בתחום ולהקים ולייצר אנרגיה מתחדשת באתרים שבאחזקתה כבר במהלך השנתיים הקרובות".