ג'ק דורסי על הביטקוין: "לא חושב שיש משהו חשוב יותר לעבוד עליו בתקופת חיי"

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי השתתף ביום שישי בכנס "ביטקוין 2021" במיאמי, וטען שמטבע הקריפטו "משנה הכל" • לדבריו, הוא היה מוכן לעזוב את טוויטר ואת סקוור, חברת הפינטק שייסד, כדי לעבוד על המטבע • דורסי גם חשף: סקוור צפויה ליצור ארנק חומרה לביטקוין

ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO
ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO

המיליארדר ג'ק דורסי, ממייסדי  טוויטר  וחברת הפינטק סקוור , אופטימי מאוד לגבי העתיד של הביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי הגדול ביותר לפי שווי שוק. "ביטקוין משנה הכל לחלוטין", אמר אתמול (שישי) בכנס "ביטקוין 2021" במיאמי. "אני לא חושב שיש משהו יותר חשוב לעבוד עליו בתקופת חיי".

לדברי דורסי, "אם לא הייתי בסקוור או בטוויטר, הייתי עובד על ביטקוין. אם המטבע היה זקוק לעזרה יותר מסקוור או טוויטר, הייתי עוזב אותן בשביל ביטקוין. אבל אני מאמין שלשתי החברות יש תפקיד לבצע".

הביטקוין יכול ליצור תשתית פיננסית חדשה שמכילה ותומכת יותר בקהילות מוחלשות, טען דורסי. עבור אלו החיים במדינות שונות ברחבי העולם, דורסי רואה בביטקוין אמצעי להגנה מפני פיחות במטבע ולזירוז העברת כספים ממדינות אחרות. זו בין היתר הסיבה מדוע דורסי, יחד עם המוזיקאי והיזם שון קרטר (ג'יי זי), הקימו קרן של מיליוני דולרים לפיתוח הביטקוין באפריקה ובהודו.

למרות שמבקרים רבים של הביטקוין טוענים כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית, תנודתית ומסוכנת שרגישה להונאה, קהילת הביטקוין רואה במטבע "זהב" דיגיטלי ומבוזר, וגם גידור נגד אינפלציה. דורסי מאמין שביטקוין יהפוך למטבע המקומי של האינטרנט. לדבריו, "הסיבה היחידה שסקוור מעורבת בביטקוין היא לשם כך".

הצעד הבא של סקוור 

סקוור, חברת התשלומים של דורסי, הוסיפה מעל 170 מיליון דולר ביטקוין למאזן שלה בפברואר, לאחר שהשקיעה לראשונה במטבע הקריפטו באוקטובר. ביום שישי הודיע דורסי כי סקוור שוקלת ליצור ארנק חומרה (ארנק דיגיטלי קר) לביטקוין.

ג'ק דורסי למעשה מציע למשתמשים דרך לאחסן את הביטקוין שלהם כך שלא יישלט על-ידי סקוור או כל חברה אחרת. "אם נעשה זאת, זה יהיה באופן פתוח, מהתוכנה לעיצוב החומרה, ובשיתוף פעולה עם הקהילה", פירט.

עסקאות ביטקוין הפכו לעסק משגשג עבור סקוור, שמאפשרת לצרכנים לבצע רכישות ולאחסן את המטבע בצורה דיגיטלית. הכנסות הביטקוין בסקוור טיפסו ל-4.75 מיליארד דולר בשנה שעברה מ-516.5 מיליון דולר ב-2019.

"אנחנו לא עוסקים בשום מטבעות אחרים כי אנחנו כל כך מתמקדים בלהפוך את הביטקוין למטבע המקומי של האינטרנט", אמר דורסי. מייסד טוויטר תומך בעקביות במטבע ברשתות החברתיות: בחודש מרץ, למשל, דורסי מכר את הציוץ הראשון שלו בפורמט NFT, המיר את הרווחים לביטקוין ותרם אותם לסיוע למאבק בקורונה באפריקה.

"כל מה שאני יכול לעשות, כל מה שחברות שלי יכולות לעשות כדי להפוך את הביטקוין ליותר נגיש לכולם, זה האופן שבו אעביר את שארית חיי", אמר דורסי.

הביטקוין נסחר כעת בשווי כ-37,000 דולר, כך על פי CoinMarketCap, עם שווי שוק של מעל 694 מיליארד דולר.